Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Musk si založil firmu s pikantním českým jménem. Chce přes ní umlčet zlé novináře
24.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Tesly je již na nervy z negativní publicity, jíž se jeho nedokonalým výrobkům dostává. A proto hodlá žurnalisty kastovat dle jejich zaujetí.
Na Teslu je sice velká pozornost upřena již několik let, v posledních měsících však ještě více narůstá. Americká automobilka opakovaně selhává v plnění svých vlastních plánů ohledně nárůstu výroby až na 10 tisíc aut týdně. Této kapacity mělo být dosaženo již na sklonku loňského roku, nicméně velmi pravděpodobně s ní nebudeme moci počítat ani letos. Kromě toho se o řadu negativních titulků postaral klíčový Model 3, který zrovna neboduje v dlouhodobých nezávislých testech.
Tyto potíže spolu se stále rostoucími ztrátami vyvolaly poplach na finančních trzích, kde se hodnota kalifornské automobilky propadla hluboko pod své loňské maximum. Aktuálně tak jednu akcii můžete pořídit za 280 dolarů (cca 6 120 Kč), což je nižší suma, než za jakou se obchodovala loni touto dobou. Ve výsledku tedy není divu, že akcionáři mají aktuálně na stole návrh na částečné sesazení Elona Muska z vedení firmy, třebaže nelze příliš očekávat, že by mohl být úspěšný. Výsledek hlasování naplánovaného na 5. června, i to ale může být faktor, který přispívá ke stále větší nervozitě šéfa Tesly.
Ten je pod velkým tlakem již několikátý měsíc v řadě a podobně jako český prezident si vypěstoval velký odpor vůči novinářům. Co na tom, že naprostá většina médií mu dlouhodobě obstarává většinu marketingu, Muskovi k nespokojenosti stačí hrstka kritických hlasů, která se navíc ozývá jen v momentě, kdy je něco opravdu špatně. Na Twitteru proto sdělil, že se zabývá myšlenkou jakéhosi kastování žurnalistů. Ti jsou, dle jeho názoru, placeni olejářskou lobby, a proto jsou vůči Tesle, která prakticky neinzeruje, zaujatí.
Musk tedy hodlá vytvořit webovou platformu, na které budou hodnoceni novináři, editoři i publikace, pro které pracují. A ty, kteří z hodnocení vyjdou zle, by tak umlčel jejich definitivním znevěrohodněním či skrze snahu napravit svůj špatný obraz před veřejností. Jenže je skoro jisté, že pozitivní hodnocení získají v podstatě jen ti, kteří jsou nekriticky nakloněni elektromobilitě. Všichni ostatní, kteří by se čirou náhodou jen opovážili zmínit pravdu, tedy vyjma pozitiv vyjmenovat také negativa alternativního pohonu, by samozřejmě dostali záporné hodnocení.
Nejzajímavější pro nás je, že onen web se má jmenovat Pravda (sic). Vážně nepřekládáme Muskovo vyjádření, žádný The Truth, citujeme doslova to, co na Twitteru pronesl. Nevíme, v jakém jazyce se inspiroval - pravda se říká pravda nejen česky, ale třeba i slovensky, v přepisu rusky či velmi podobně polsky, je to zkrátka spíše slovanské slovo. Ať už se ale Musk inspiroval kdekoli, je to pro nás skutečně pozoruhodný název.
Že Musk nežertuje, dokládá i výpis z obchodního rejstříku, do kterého již loni v říjnu byla zaregistrována společnost Pravda Corp. Dosud se přitom nevědělo, co s ní šéf Tesly zamýšlí, nyní ale vše vyplulo na povrch.
Je pak otázkou, čeho tímto krokem hodlá Musk dosáhnout. Boj s médii ovšem vyhrát nemůže, a to neříkáme jen proto, že k nim patříme. Je více než jisté, že jeden web, na který navíc budou chodit hlavně příznivci Tesly, názor široké veřejnosti nezmění. Oproti tomu zpravodajství řady magazínů a novin bude nadále pomáhat utvářet názory spousty lidí.
Tuto skutečnost již dávno pochopil Silvio Berlusconi, stejně jako Andrej Babiš. Ti proto klíčová média vlastní (pardon, Babiš je někomu svěřil...), místo aby sváděli zbytečný boj s větrnými mlýny. Musk by proto měl začít pošilhávat směrem k Rupertu Murdochovi, o jehož mediální impérium se nyní pere Disney a Comcast. Nabídnout však bude muset přes 60 mld. USD (1,3 bilionu korun), to je hodně peněz i na něj...





Elon Musk je pod velkým tlakem. A tak se rozhodl, že s médii zahájí otevřenou válku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Aspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový 2,5litrový motor
před hodinouMercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
před 3 hodinamiVolný pád Audi pokračuje. Zisky se masivně propadají, peněz ubývá a propouštění je nutnost, absurdní plány přesto platí
před 4 hodinamiNěmci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.19. 10:41 - petr_riha
- Toyota obecně 03.19. 08:25 - Zajda
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB