Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Musk neustál, že Google má auto jezdící bez řidiče dřív než Tesla, na Twitteru ho setřela sama firma
10.10.2020 | Petr Prokopec
Elon Musk tak dlouho sliboval prvenství v oblasti autonomních technologií, až se stalo, že jej Google se svým Waymem předběhl ve Phoenixu. Musk to příliš neocenil, a tak sklidil, co zasel.
O plnohodnotném autonomním řízení se opět hojně mluví. Stojí za tím tentokrát nejen Elon Musk, ale také Waymo, projekt Googlu. Internetový moloch již v roce 2018 rozjel v americkém Phoenixu program, který spočívá v jízdě zcela bez řidiče, prozatím si nicméně svezení v „robotaxíku“ mohli užít pouze vybraní lidé. Od včerejšího dne, tedy od 8. října, je nicméně služba dostupná všem, kdo se zaregistrují v aplikaci Waymo One. Neznamená to, že se tím skutečně povedlo dostat dokonalý autopilot na veřejné silnice, ale je to velký krok vpřed.
Možnost autonomní jízdy je prozatím omezena pouze na zmíněný Phoenix a okolí, přesto jde o oblast o rozloze 130 kilometrů čtverečných. Program bude spuštěný jen na několik týdnů, nicméně Waymo doufá, že vše proběhne podle představ a posléze dojde ke zdvojnásobení testované oblasti. „V nejbližší budoucnosti bude 100 procent našich jízd bez řidičů. Očekáváme, že naše služby, při kterých se obejdeme bez řidičů, budou velmi populární, a jsme vděčni našim zákazníkům za trpělivost, přičemž s ohledem na poptávku navyšujeme kapacity.“
Firma dodává, že na další expanzi by mělo dojít ještě před koncem roku, jakmile budou dokončeny další testovací vozy. Ty aktuálně prochází modifikacemi, které zahrnují především začlenění pevné přepážky mezi prostor za volantem a zadní sekci. Nestojí za tím přitom ochrana proti koronaviru, neboť jak již bylo zmíněno, auta Wayma vepředu žádného řidiče nemají. Nicméně bez zábran by mohly svádět zákazníky k zásahům, neboť mnozí se jednoduše nedokážou oprostit od toho, že je veze pouze umělá inteligence a tu či onu situaci nemusí zvládnout.
Záměr společnosti hned okomentoval Elon Musk, dle kterého je „řešení Wayma sice působivé, ale vysoce specializované. Tesla přichází s obecným řešením. Náš poslední produkt se dokáže obejít zcela bez zásahů řidiče. Omezenou betaverzi pustíme do světa v řádu týdnů,“ uvedl šéf automobilky z Fremontu na Twitteru. Nejspíše tím přitom narážel na to, že Waymo se soustřeďuje na precizní zmapování určitých oblastí, zatímco Tesla chce přinést plnou autonomii fungující všude i bez specifických map či čehokoli podobného.
Na řešení Tesly jsme tedy opravdu zvědavi, však vozy této značky mají aktuálně problém přejet prázdné parkoviště minimální rychlostí. Zdá se tak nereálné, že by zvládly bez řidičů obstát kdekoli, nikoliv jen v kontrolovaném prostředí, což je strategie Wayma. Google ale Muskova zapojení využil k tomu, aby si přihřál polívčičku na jeho úkor.
Nejprve se přímo na profilu Wayma na Twitteru objevil komentář se snímky volantu přiznávající: „Jo, my se specializujeme na jízdu bez zásahu řidiče, podívejte se na nálepky na volantu,” což byla narážka na Muskova slova o „přílišné specializaci”, která Waymo očividně nebere. Ještě dále ale zašel šéf projektu John Krafcik, který si do Muska rýpnul zmínkou o tom, že vozy jím řízené firmy mají varovné nápisy v souladu s jejich schopnostmi, což Tesla a její Autopilot léta notoricky nedělají. O další Muskově reakci nevíme, možná se ji po těchto odpovědích raději vystříhal.
Šéfovi Tesly zjevně vadí, že provoz robotaxíků pro veřejnost nepřišel jako první a předběhl jej Google. Jeho úspěch tak na Twitteru zlehčoval, Waymo, dceřiná firma internetového gigantu i její šéf jej ale bryskně setřeli. Foto: Waymo
Yep, we specialize in zero intervention driving. Check out our steering wheel labels.pic.twitter.com/WpYopuS3SW
— Waymo (@Waymo) October 8, 2020
Truly autonomous driving machines have warning labels aligned with their capabilities. We're confident in the Waymo Driver. https://t.co/gH3Gki898h
— John Krafcik (@johnkrafcik) October 8, 2020
Zdroje: Waymo, Waymo@Twitter, John Krafcik@Twitter
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus