Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
„Mr. Bean” prozradil, proč prodal svůj legendární McLaren F1, o vydělaných 275 milionů prý vůbec nešlo
20.7.2022 | Petr Prokopec
Rowan Atkinson je znám jako velký milovník exkluzivních aut, s nimiž navíc ve srovnání s jinými bohatými sběrateli i jezdí. S ikonickým kupé zvládl „nakroutit“ přes 60 000 km, nakonec ho ale prodal, proč?
Pokud je britský herec Rowan Atkinson kromě svých rolí něčím známý, pak je to jeho vztah k automobilům. Ty pouze nekupuje a neukládá do své garáže, nýbrž pravidelně usedá i za jejich volant. Nejinak tomu bylo i v případě McLarenu F1, se kterým Mr. Bean najel více kilometrů než řada dalších vlastníků dohromady. Nakonec jej nicméně po skoro dvou dekádách prodal o 275 milionů Kč dráž, než ho koupil. Důvod prozradil až nyní a o zhodnocení někdejší investice mu prý vůbec nešlo.
„McLaren F1 jsem koupil v roce 1997. Vlastnil jsem ho po 17 let. Bylo to velmi zvláštní auto, kde sedíte uprostřed a po stranách máte pasažéry. Najel jsem s ním 40 tisíc mil (64 360 km),“ svěřil se herec magazínu GQ. Mimo to pak dodal, že „šlo o výjimečný vůz. Co jsem na něm měl rád především, to byla skutečnost, že v době, kdy jsem ho pořizoval, o něm prakticky nikdo nic nevěděl. Vyrobili jich přitom jen sto či tak nějak.“ Na dnes veleslavném F1 jej tak přitahovala jakási anonymita, se kterou byl v době svého vzniku spojen.
„Postupem času se z McLarenu F1 stalo auto pro miliardáře, nikoli pro milionáře. Na ulici navíc začalo přitahovat značnou pozornost. Já ho ale měl rád v době, kdy nikdo netušil, oč se jedná,“ rozvádí dále svou myšlenku Atkinson. I to vysvětluje, proč v posledních letech svého vlastnictví za volant usedal stále sporadičtěji. Až se nakonec rozhodl vůz, za který dal 640 tisíc liber, poslat dál asi dvanáctkrát dráž.
Je přitom třeba dodat, že podobný přístup britská ikona spojovala i s dalšími vozy, jenž vlastnila či nadále vlastní. „Měl jsem rád její skromnost,“ uvedl Atkinson před lety na adresu Hondy NSX. „Líbilo se mi, že je to poměrně dobré auto. Ovšem nijak výrazně nekřičelo. Bylo tak nějak bez image. A právě to jsem na něm měl rád.“ I z japonského sporťáku se ale v mezičase vyklubala ceněná legenda.
Atkinson rovněž vlastnil Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe, tedy otevřenou verzi britského luxusního křižníku. Ta disponovala sériovým dvanáctiválcem, na rozdíl od kupé, které se objevilo ve druhém díle Johnnyho Englishe. Britský herec se totiž před natáčením dozvěděl, že Phantom měl původně dorazit s 9litrovým šestnáctiválcem. A co více, věděl dokonce, že BMW tři nebo čtyři takové motory vyrobilo.
Mr. Bean tak zatlačil na mnichovskou automobilku, která nakonec svolila k tomu, aby se motor, s jakým měl Phantom původně dorazit na trh, opravdu pod přední kapotou filmového auta objevil. Tím ale pochopitelně jeho zájem o auta neskončil, dále jej totiž můžeme spojovat třeba s Astonem Martin V8 Zagato, Bentley Mulsanne Birkin Limited Edition či Fordem Falcon z roku 1964, se kterým závodí.
McLaren F1 je dnes neskutečnou ikonou, jíž si mohou dovolit jen ti nejbohatší. Když jej přitom Rowan Atkinson kupoval, superrychlé kupé prakticky nikdo neznal. Právě to mu vyhovovalo. A až změna tohoto stavu jej přiměla vůz prodat. Ilustrační foto: McLaren
Zdroj: GQ
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva