Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mr. Bean prodává své auto. Mini? Ne, McLaren F1 za 0,3 miliardy
24.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
F1 je jedním z nejúchvatnějších aut vůbec a podle toho také stojí. Zvlášť byl-li jeho majitelem slavný komik.
McLaren P1 je jedním z nejobletovanějších aut posledních let, už při jeho premiéře jsme ale řekli, že se svému duchovnímu předchůdci z roku 1992 nemůže rovnat. Ten nejenže byl s maximální rychlostí 400 km/h rychlejší, tehdy dokonce úplně nejrychlejší na světě, byl zcela jedinečný, průlomový, svět automobilů nadobro měnící. Něco takového dnes P1 jednoduše neznamená, pokud ale chcete zažít revoluci, kterou přinesl jeho předchůdce, můžete si jej pořád koupit. Pochopitelně jako ojetý, třeba od Mr. Beana.
Samozřejmě nemluvíme o oné seriálové a filmové postavě, ale o člověku, který ji vymyslel a ztvárnil - Britu Rowanu Atkinsonovi. Dnes už 60letý herec je známý nejen pro svůj komediální talent, je také vášeň pro automobily. Rád je řídí a vlastní spoustu zajímavých vozů, mezi nimiž najdeme právě i jeden McLaren F1.
Že jde o naprostou automobilovou raritu jistě nemusíme připomínat. Těchto aut vzniklo pouze 106 ve všech verzích a v silniční specifikaci, jakou má „Mr. Bean”, jich ve Wokingu vyrobili jen 64. Atkinson si jej jako nový pořídil v roce 1997 s číslem 61 (vznikly už tedy jen tři další vozy) a zaplatil za něj 640 tisíc liber. Dnes, po 18 letech, 41 000 ujetých mílích (asi 66 tisíc km) a dvou nehodách, jej nabízí u londýnského prodejce luxusního zboží Taylor & Crawley za neskutečných 8 milionů liber, dnešním kurzem tedy bezmála za 300 milionů Kč.
Svou roli v této ceně jistě hraje i fakt, že prvním majitelem byl tak slavný člověk, klíčové to ale není. Za stamiliony se McLareny F1 prodávají po komkoli a i když Atkinson nemůže k vozu připnout cedulku „koupeno v UK, první majitel, nehavarované, servisní knížka”, s cenou to stejně nic špatného nedělá. Nakonec druhá Atkinsonova nehoda, která se zapsala do dějin britského pojišťovnictví, mohla autu i pomoci - účet za opravu ve výši 910 tisíc liber (dnešním kurzem přes 33 milionů Kč) nasvědčuje cosi o tom, že auto bylo do značné míry postaveno znovu. A to může být v tomto případě (ručně se ve Wokingu montovalo tak či onak...) opravdu plus.
Britský komik k celé věci říká, že si vůz nikdy nepořídil jako investici, teď už s ním ale nejezdí tolik jako dříve a prý nadešel čas, aby jej okusil i někdo jiný. Rowan A. o něm pořád hovoří v superlativech, prý mezi dnešními auty nenajdeme supersport, který by byl tak komfortní, tichý, dokázal pojmout tři cestující a tolik zavazadel a ještě k tomu zvládl uhánět 400 km/h. Navíc je prý subtilní a lehký, to dnes není obvyklé už vůbec. I když jsme F1 pochopitelně nikdy neřídili, tohle dodnes žádné auto vážně neumí ani na papíře.
Pro dokreslení dobových souvislostí dodejme, že F1 kdysi uzmul titul nejrychlejšího auta světa Bugatti EB110 a to i díky úžasnému atmosférickému dvanáctiválci BMW, který měl kdysi namířeno pod kapotu nakonec nevyrobeného modelu M8. Dodnes se řadí k nejrychlejším autům všech dob a s maximální rychlostí začínající čtyřkou i k naprosté automobilové smetánce.
Cena téměř 300 milionů Kč je pochopitelně šílená, odpovídá ale výjimečnosti vozu. Pokud byste toužili po nějakém levnějším, v Polsku se tu a tam dá koupit něco jako F1 za zlomek této cifry...
McLaren F1 Rowana Atkinsona i se samotným „Mr. Beanem”...
Zdroj: Telegraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva