Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Moderní Bugatti jsou konečně dobrou investicí, majitelům už vydělávají miliony
9.8.2019 | Petr Prokopec
Sama automobilka se chlubí tím, že v její historii už neexistuje auto, které by se majitelům nevyplatilo vlastnit. Jak za proslulý Veyron, tak za stále poněkud méně slavné EB110 se platí vyšší sumy než při pořízení.
Svět je v tomto trochu nespravedlivý. Pokud patříte mezi obyčejné lidi, kteří si mohou dovolit nové auto typu Škoda Octaiva, po čtyřech letech vašeho vlastnictví přijde asi o polovinu ceny. A pokud si vůz necháte třeba 10 let, nezbude z jeho hodnoty skoro nic - a to vám na každé utracené tisícikoruně bude záležet. Naopak bohatí, které nemusí bolet ani ztracené deseti- nebo statisíce, si kupují drahá a pro běžného člověka nedosažitelná auta, jejichž vlastnictvím ovšem netratí vůbec nic. A kolikrát na nich ještě vydělají.
Platí to o kde čem a teď už i o Bugatti Veyron, které definitivně přepsalo světová měřítka. Od jeho příchodu v roce 2004 je prakticky každá rychlá novinka poměřována s hypersportem z Molsheimu, přičemž jejímu výkonu či dynamice se většina konkurence ani nepřiblížila. Veyron zkrátka válcoval všechno a všechny, i když jen v některých ohledech. Svého času totiž skutečně byl nejrychlejším i nejrychleji akcelerujícím vozem světa, stejně jako i tím nejdražším. Nicméně ve chvíli, kdy se Veyron stal ojetinou, trhu již nedominoval, v rámci zachování resp. růstu hodnoty našel rychle mnohé přemožitele.
Bugatti si za svou tehdejší novinku účtovalo milion Eur v základu, tedy dle aktuálního kurzu zhruba 25,8 milionu korun, nicméně s ohledem na rozmanité touhy klientů cena většiny exemplářů šplhala nejméně o desítky procent výše. Když ovšem tato auta posléze měnila majitele, nedošlo na navýšení ceny, ale naopak na její snížení. Veyron tak po dlouhou dobu nepředstavoval zrovna dobrou investici, na rozdíl od aut, které překonával svým zrychlením. Jejich hodnota ale přitom paradoxně vzhůru letěla.
Šlo pochopitelně o dílo souhry nabídky a poptávky, není ale úplně jasné, proč tomu ve výsledku tak bylo. Přeci jen Bugatti je historická značka, navíc taková, která vždy stála úplně nejvýše. Tak tomu bylo i při jejím návratu pod křídly koncernu Volkswagen a je tomu vlastně i dodnes. Ostatně žádný jiný vůz na světě není nabízen se šestnáctiválcovým motorem, jen málo aut pak výkonem překonává metu tisíce koní a dynamikou laťku 400 km/h, nemluvě o tom, aby šlo o vůz schopný každodenního použití. To si konečně uvědomili i zákazníci, a proto čtyři roky po ukončení výroby udělali z Veyronu dobrou investici.
Bugatti informuje, že pokud nyní po hypersportu z Molsheimu toužíte, je třeba si připravit minimálně 1,3 milionu Eur (33,53 milionu korun). Tedy jinými slovy vyšší sumu, než jaká byla původně základní. Je pak jen otázkou, jak moc si původní vlastník lebedil v příplatkové výbavě či nikoliv - pokud se ale držel na uzdě, může nyní již vydělávat. A je skoro jisté, že cena bude postupně stoupat stále výše, za čímž stojí nejen stále lepší reputace značky, ale i fakt, že vzniklo pouze 450 exemplářů.
Jakkoliv je ale Veyron konečně výdělečný, stále musí počítat s vozy, které jej na trhu s ojetinami nárůstem své hodnoty překonají. Minimálně jeden z nich nemusíme hledat dlouho, stačí totiž zůstat u Bugatti. Opět automobilka připomíná, že předchozí EB110 jako nové vyšlo optikou dnešních měn na 280 tisíc Eur neboli 7,2 milionu Kč, nicméně letos v únoru byl exemplář z roku 1994 prodán za 2,03 milionu Eur (52,4 milionu Kč). Je sice třeba dodat, že šlo o verzi Super Sport, která jako nová stála ekvivalent 289 tisíc Eur (7,5 mililonu Kč), i tak je ale výsledek jasný.
Nárůst cen EB110 je v posledních letech enormní s tím, jak si svět uvědomuje fantastický příběh Bugatti 90. let. Sami pamatujeme, když se dokonce v České republice prodávalo jedno EB110 za jednotky milionů Kč, nakonec i takový McLaren F1 šlo na konci 90. let koupit za podobné peníze, nemluvě třeba o Ferrari F40. Kdo měl tehdy čich na příležitost a do těchto aut investoval, může se těšit neskutečnému zhodnocení - u Bugatti EB110 může jít klidně o 7- nebo 8násobek.
Proč tomu tak je, vám napoví třeba níže přiložené video. EB110, dokonce v závodní verzi, je totiž vytaženo testovacím jezdcem značky Lorisem Bicocchim na projížďku. Do varu se tak dostává jak 3,5litrový dvanáctiválec, tak čtyři turbodmychadla, která jej dopují. Veyron přitom čerpal z této koncepce, stejně jako si ponechal pohon všech kol. Nicméně šestistupňová manuální převodovka byla nahrazena tehdy zcela novým dvouspojkovým automatem DSG.
I tři dekády po svém vzniku se pak Bugatti EB110 řadí mezi nejrychlejší vozy planety, zvláště v oné verzi SS, která zvládá stovku za 3,3 sekundy a maximálku 351 km/h. Automobilka navíc v letech 1991 až 1995 vyrobila jen 139 exemplářů (ve všech verzích), ve výsledku tak jde o mnohem vzácnější kousek než Veyron. A z pohledu mnoha také o hezčí. Není tak vlastně překvapivé, že tento atlet svým majitelům vydělává daleko více než jeho nástupce, dá se ale očekávat, že i Veyron bude s odstupem dalších 10 let mnohem dražším artiklem, než jakým je dnes.



































Toto Bugatti Veyron najelo nejvíce kilometrů ze všech na celém světě, nejspíše i proto je výjimkou z pravidla a k mání je levněji než jako nové
Předchozí EB110 ovšem na ceně roste neskutečně
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejčtenější články
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší
15.2.2025Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025Mercedes musí po letech sebepoškozování propustit 20 tisíc lidí, aby přežil. Programu úspor říkají zaměstnanci „seznam hrůzy”
16.2.2025Pokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
16.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry