Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mini zreviduje svou nabídku, některé modely se nedočkají nástupců
6.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Rychlá expanze Mini se zatím nesetkává s adekvátní reakcí zákazníků. Paleta modelů tak bude nadále čítat sedm modelů, jejich podoba se ale změní.
Zaklínadel dnešní automobilové doby existuje řada, jedním z těch nejčastěji slýchaných je ale tzv. „modelová ofenzíva” neboli rychlé rozšiřování počtu nabízených modelů. V posledních letech jde o populární strategii hned z několika důvodů, zejména pak ze tří.
Jednak rozličné koncernové skládačky dosáhly takové úrovně, že postavit na totožných základech třeba hned deset různých aut není problematické, druhý klíčový faktor s tím pak úzce souvisí. Auta jsou si fakticky čím dál tím více podobná a zákazníkům se snaží zalíbit nikoli svým vyhraněným charakterem, ale spíše specifickým vzhledem jen s mírně odlišným naladěním. Třetím faktorem pak je, že se všichni snaží nabízet auta všem - zatímco třeba BMW se dříve spokojilo se svou trojicí sedanů a jejich zákazníky, brzy bude chtít být nejen na stěnách, ale i v garážích klientů rodinně orientovaných kompaktů. Zrovna BMW tato strategie až na menší omyly zatím vychází, dceřiné Mini se při uplatňování podobného postupu poněkud zaseklo a management firmy už teď naznačuje budoucí změny.
Viceprezident amerického zastoupení Mini Jim McDowell totiž v rozhovoru pro kolegy z Edmunds prozradil, že nabídka značky dozná během následujících pěti let významných změn, neboť některé aktuální modely se nedočkají svých nástupců. Důvod? Prostě nejsou úspěšné. McDowell konkrétně konstatoval, že o 75 procent prodejů značky na americkém trhu se starají pouhé dva modely - klasický hatchback a SUV Countryman. Zbylých pět (Cabrio, Clubman, Coupe, Roadster a Paceman) se zasluhuje jen o čtvrtinu prodejů a právě mezi nimi máme hledat budoucí odpadlíky.
„Jakmile začneme nahrazovat současné modely, uvidíte, že nenahradíme úplně každý z nich,” řekl McDowell s tím, že značka začne v příštím roce uvádět na trh novou generaci hatchbacku, kterou mají následovat další odvozené verze. Značka chce nadále nabízet sedm více či méně specifických modelů, jistou budoucnost ale mají pouze ony dva úspěšné. „Své šachové figurky můžete na šachovnici rozmístit rozličným způsobem, pokud víte, že jich máte sedm,” dodal McDowell.
Šéf amerického Mini odmítl upřesnit, které vozy jsou konkrétně v ohrožení, ale to si můžeme zkusit domyslet. Zejména Roadster a Cabrio vedle sebe valný smysl nedávají a je otázka, jak moc zákazníky bere jinak skvělé Coupe. Také Paceman může mít vedle Countrymanu těžkou práci se prosadit, jakkoli má coby poslední novinka zatím největší časový prostor ukázat, co dovede.
Ať už z nabídky vypadne cokoli, je otázkou, co odpadlíky nahradí. V produktových plánech se už v minulosti objevily modely jako sedan či MPV, je ale otázkou, jak moc jsou dnes relevantní. Naopak skoro jisté víme, že produkční verze se přinejmenším v dohledné době nedočká malý Rocketman, o jehož příchodu na trh se opakovaně spekulovalo.
McDowell sice možnost výroby podobného modelu nevylučuje, konstatuje však, že jej Mini dnes nemá z čeho vyrobit. „Nechci říci, že ho nevyrobíme, nemůžeme ale potvrdit, že by na jeho výrobu existovaly plány. Vyžadovalo by to komponenty, které dnes nemáme k dispozici, současné motory a převodovky jsou příliš velké na takto malé auto,” dodal McDowell. Připomněl však, že vůz byl přijat velmi kladně a některé jeho designové prvky se objeví už na následující generaci současného hatchbacku značky.
Ať už bude rébus kolem produkčního Rocketmanu v následujících letech vyřešen jakkoli, máme se i tak očividně na co těšit. Paleta modelů Mini se sice početně nerozroste, může se ale podstatně změnit a v nabídce je objevit prakticky cokoli. Mateřské BMW v tomto ohledu nemá zábrany ani s vlastní značkou, natož pak s těmi později nabytými.
Z nabídky Mini může v následujících letech zmizet až pět současných modelů. Jedním z těch, který se bude muset o místo na slunci bít, je Mini Coupe, zde ve verzi JCW
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch