Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mini šetří, vynechá autosalony v Detroitu i v Ženevě
3.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská automobilka nehodlá v příštích měsících odhalit žádnou novinku či koncept. Svou přítomnost na motor show tak vidí jako zbytečně nákladnou.
Již několikrát jsme naznačili, že dnešní doba internetová dělá z autosalonů tak trochu rozmar. Platí to především v mediální rovině, však prakticky veškeré novinky jsou světu virtuálně představeny ještě před autosalonem a ze zpravodajství ze samotného výstaviště již čtenářům čelist až na zem úžasem obvykle nepadá nepadá. V případě kontaktu s potenciálními koncovými zákazníky to platí méně, ptejme se však, kolik lidí je schopna přímo oslovit vždy nutně lokálním autosalonem, kam se obvykle vydají lidé z maximálně pár set kilometrů vzdálených míst. A to už musí být nadšenci.
Automobilky tak nezřídka mají pocit, že peníze na svou prezentaci vynakládají zbytečně a mnohdy to dělají pouze proto, že přítomnost na takové akci je věcí prestiže. Takové Volvo ale již loni oznámilo, že na světových motor show už jej uvidíme jen zřídka. Jenže zatím jsou to jen slova - kupříkladu nový sedan S90 se ukáže na NAIAS v Detroitu.
Jiné automobilky o těchto věcech mluví méně, jednají ale více a svou účast na NAIAS skutečně vynechají. Jako první svou absenci oznámil Jaguar Land Rover, nyní tu pro změnu máme oficiální tiskové prohlášení Mini. Tato značka přitom zachází ještě dále, neboť oznámila, že „Mini nebude reprezentováno ani v Detroitu, ani v Ženevě“. Podle mluvčí amerického zastoupení Marielly Kapsakis „jde o součást nové strategie, kdy se značka bude soustředit pouze na vybrané autosalony“.
Mini pochopitelně hovoří o omezeném efektu, ten ale není ničím novým, přesto jsme Brity na autosalonech vídali. To, co převážilo misky vah na stranu „neúčast” je jistě snaha šetřit, která je pro Mini nová. Automobilce se v posledních letech dvakrát nedaří a snaží se zredukovat nabídku jen na klíčové modely. Jedním z dopadů je tenčící se rozpočet, ale také to, že průběžně představovaných novinek ubývá, a tak na autosalonech už ani není čím novým zaujmout. V takové chvíli by účast z ranku „jsme tu, aby se neřeklo“, byla vážně drahým špásem.
Nejde přitom o první autosalony, které se Mini rozhodlo vynechat. Již loni totiž značka absentovala v New Yorku, do budoucna tak můžeme očekávat stále četnější výpadky. Ušetřené finance chce přitom automobilka investovat do zcela jiného typu prezentací, mezi které patří kupříkladu turné Mini Takes the States, které se napříč Amerikou uskuteční v příštím roce. Značka tímto způsobem prý snáze dostane ke své cílové skupině.
Nyní jsme opravdu zvědavi, kdo další se k podobným krokům rozhodne. Jak jsme ovšem naznačili výše, vůbec bychom se nedivili, kdyby po boku Britů stanuly další značky. Muselo by ale jít o opravdu velké hráče, abychom stanuli na počátku konce éry automobilových veletrhů - kupříkladu mateřské BMW si jistě nedovolí chybět tam, kde budou vystavovat Audi a Mercedes, z podstaty...























Mini zřejmě již na světových autosalonech tak často neuvidíme. Značka totiž aktuálně oznámila, že vynechá Detroit i Ženevu
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejnovější články
Krasavce a šampióna v aerodynamice téměř do jednoho sežrala rez, tento se vyhříval v garáži 1. majitele až do dnešního dne
před 3 hodinamiNe že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus