Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mini pozastavilo dodávky modelu Cooper D, jeho tříválcový diesel je příliš hlučný
26.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Před negativními důsledky downsizingu jsme varovali mnohokrát. Třetí generace Mini ovšem touží po papírovém snižování spotřeby za každou cenu.
Již mnohokrát jsme zmínili, že downsizing sice na jednu stranu snižuje papírovou spotřebu a emise, na tu druhou však pidi-motory nemohou nikdy nabídnout takovou kultivovanost, jakou lze očekávat od pohonných jednotek s větším objemem. A také tentokrát se ukazuje, že naše řeči nebyly založeny jen na zakořeněném odporu proti všemu evropsko-unijnímu, ale na holé realitě. Mini totiž bylo nuceno pozastavit dodávky modelu Cooper D kvůli příliš vysokému hluku.
Jakou ovšem mají s daným problémem souvislost slova zmíněná v úvodu? Naprosto zřejmou. Nové Mini Cooper D je totiž vybaveno 1,5litrovým tříválcem. A právě jeho chod je hlučnější, než měl být. Jak je možné, že se na to přišlo až po začátku prodejů, netušíme, automobilka se ale rozhodla pozastavit veškeré dodávky až do chvíle, než bude daný problém vyřešen. A to klidně může trvat i měsíce.
Na druhou stranu bychom ovšem snahu Mini měli ocenit. Mluvčí značky totiž uvedl, že technici již prověřují, kde by mohla vzniknout chyba. Automobilka prý raději chvíli počká a následně dodá prvotřídní zboží, než aby posléze musela sáhnout po svolávací akci. V takovou chvíli by totiž měla vyšší náklady a ještě by si utrhla ostudu.
Zajímavé je, že i přes veškerou snahu značky nedošlo k pozastavení dodávek ještě před příchodem modelu do showroomů, ale až po něm. Podle kolegů z britského Auto Expressu tak minimálně jeden zákazník objednané Mini Cooper D obdržel. Ještě tentýž den si jej ale dealerství právě kvůli problémům se zvukem vyžádalo zpátky.
Jsme tedy zvědavi, jakým způsobem se celá záležitost vyřeší. Spíše bychom však neměli počítat s výměnou kompletního motoru, jako to hodlá provést Porsche u modelu 911 GT3, možná bude stačit nahrát nový software pro generování falešného zvuku. Stejně tak se asi nestane, že by Mini nahradilo tříválec čtyřválcem. Emise CO2 ve výši pouhých 92 g/km totiž dnes značce stojí zřejmě za jakoukoliv oběť...
Tříválcový motor nového Mini Cooper D je příliš hlučný, a tak nesmí do prodeje. Jsme zvědavi, zda problémy potkají i benzinovou jednotku se stejným počtem válců i objemem
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.