Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila
15.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Slavný britský novinář se posadil za volant přeplňované novinky. A na rozdíl od některých kolegů nebyl příliš spokojen, hlavně s motorem.
Jméno Harryho Metcalfa možná některým známé nebude, ve Velké Británii je to ale ikona mezi automobilovými novináři. Po dlouhé kariéře v různých redakcích založil v roce 1998 magazín Evo, který během pár let dovedl na vrchol a prodal jej firmě patřící zámožnému, dnes už bohužel zemřelému britskému podnikateli Felixi Dennisovi - Dennis Publishing. Po dokončení akvizice se z něj stáhl a začal spolupracovat s Jaguarem v jeho divizi SVR, ve volném čase pak opečovává svou automobilové sbírku, kterou si zejména za peníze z prodeje magazínu pořídil. Nechybí v ní klenoty jako Ferrari Testarossa, Lamborghini Countach či Pagani Zonda a žurnalistice se věnuje už spíše pro zábavu. Na Youtube tak provozuje kanál nazvaný Harry‘s Garage, v jehož videích nepředstavuje jen své vlastní vozy, ale i nejnovější počiny rozličných automobilek.
Nyní se Metcalfovi do rukou dostalo nové Porsche 911 Carrera S, které se loni dočkalo nechvalně známého turbo-faceliftu. Mnozí jej kvitují, my na něj hledíme spíše s rozpaky a ani na Metcalfa německé kupé neudělalo ten dojem, na který byly jeho předchozí iterace zvyklé.
V tomto kontextu nepřekvapí, že chvály se nedočkal zejména zmenšený, třílitrový přeplňovaný motor. Mercalfe konstatuje, že se u něj přes veškerou snahu značky pod třemi tisíci otáček projevuje citelná prodleva v reakcích na povely plynového pedálu. A u motoru celkově chybí „über-přesná komunikace mezi člověkem a strojem“ jako u atmosférické varianty.
Vyjma toho si Metcalfe stěžuje také na reálnou spotřebu, která nejenže neodpovídá té normované, není ani lepší než bývala. Provedený downsizing tak jednoznačně neospravedlňuje - při jízdě viditelné na videu, která má daleko k čemukoli divokému, Metcalfe hovoří o 16,1 mpg, tedy 17,5 litru benzinu na 100 km. A to vážně není zázračná hodnota. V reálném světě je tím pošlapán hlavní důvod, proč se vlastně automobilka pro zmenšení objemu motoru a přeplňování rozhodla. V tomto ohledu zkrátka Porsche dnes už staví auta pro normy a nikoli pro zákazníky stejně jako ostatní výrobci.
Ve videorecenzi zazní také chvála, ta ale míří úplně jinam než k motoru. Britovi se líbí vylepšené řízení, které nyní nabízí více citu. I proto nejspíše Carrera S dokázala obkroužit Severní smyčku jen o 5,3 sekundy pomaleji než Carrera GT. Kromě toho je britský novinář spokojen také se zvukem, který mu připomíná tradiční rachot Porsche a jenž je o poznání lepší než třeba u 3,8litrového přeplňovaného šestiválce pohánějícího verze Turbo a Turbo S.
Nadšení se ale Metcalfa nedrží ve chvíli, kdy prověřuje jednotlivé panely karoserie magnetem, aby zjistil, co vše je z hliníku a zda se vůbec někde nachází ocel. Z hliníku je skoro všechno, k radosti to ale nestačí - kvůli použití přeplňovaného motoru došlo ke zvýšení hmotnosti vůči atmosférickému předchůdci o citelných 45 kilogramů, a to bohužel na nesprávné straně vozu, tedy na zádi.
Videorecenze tedy pro automobilku z Zuffenhausenu neskončila sice nikterak tragicky, nicméně na podstatu faceliftu, tedy nový turbomotor, hledí téměř bez výjimky negativně. Sám Metcalfe hovoří o jistém zklamání, schopnosti vozu nadchnout hlavně ty, kteří 911 neznali a lituje, že v nabídce běžných verzí vozu už nezůstal jediný atmosféricky plněný motor.
Bližší podrobnosti se dozvíte během 17minutového videa. Sami pak posuďte, co je vám bližší - my bychom nižší hmotnost, ovladatelnost a reálnou efektivitu při vysoké zátěži za lepší dynamiku v přímce a nižší papírovou spotřebu neměnili...
Harry Metcalfe nebyl s inovovanou 911 vysloveně nespokojen, že to není tak okouzlující auto jako dříve ale konstatuje jasně. A příčinou je motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus