Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila
15.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Slavný britský novinář se posadil za volant přeplňované novinky. A na rozdíl od některých kolegů nebyl příliš spokojen, hlavně s motorem.
Jméno Harryho Metcalfa možná některým známé nebude, ve Velké Británii je to ale ikona mezi automobilovými novináři. Po dlouhé kariéře v různých redakcích založil v roce 1998 magazín Evo, který během pár let dovedl na vrchol a prodal jej firmě patřící zámožnému, dnes už bohužel zemřelému britskému podnikateli Felixi Dennisovi - Dennis Publishing. Po dokončení akvizice se z něj stáhl a začal spolupracovat s Jaguarem v jeho divizi SVR, ve volném čase pak opečovává svou automobilové sbírku, kterou si zejména za peníze z prodeje magazínu pořídil. Nechybí v ní klenoty jako Ferrari Testarossa, Lamborghini Countach či Pagani Zonda a žurnalistice se věnuje už spíše pro zábavu. Na Youtube tak provozuje kanál nazvaný Harry‘s Garage, v jehož videích nepředstavuje jen své vlastní vozy, ale i nejnovější počiny rozličných automobilek.
Nyní se Metcalfovi do rukou dostalo nové Porsche 911 Carrera S, které se loni dočkalo nechvalně známého turbo-faceliftu. Mnozí jej kvitují, my na něj hledíme spíše s rozpaky a ani na Metcalfa německé kupé neudělalo ten dojem, na který byly jeho předchozí iterace zvyklé.
V tomto kontextu nepřekvapí, že chvály se nedočkal zejména zmenšený, třílitrový přeplňovaný motor. Mercalfe konstatuje, že se u něj přes veškerou snahu značky pod třemi tisíci otáček projevuje citelná prodleva v reakcích na povely plynového pedálu. A u motoru celkově chybí „über-přesná komunikace mezi člověkem a strojem“ jako u atmosférické varianty.
Vyjma toho si Metcalfe stěžuje také na reálnou spotřebu, která nejenže neodpovídá té normované, není ani lepší než bývala. Provedený downsizing tak jednoznačně neospravedlňuje - při jízdě viditelné na videu, která má daleko k čemukoli divokému, Metcalfe hovoří o 16,1 mpg, tedy 17,5 litru benzinu na 100 km. A to vážně není zázračná hodnota. V reálném světě je tím pošlapán hlavní důvod, proč se vlastně automobilka pro zmenšení objemu motoru a přeplňování rozhodla. V tomto ohledu zkrátka Porsche dnes už staví auta pro normy a nikoli pro zákazníky stejně jako ostatní výrobci.
Ve videorecenzi zazní také chvála, ta ale míří úplně jinam než k motoru. Britovi se líbí vylepšené řízení, které nyní nabízí více citu. I proto nejspíše Carrera S dokázala obkroužit Severní smyčku jen o 5,3 sekundy pomaleji než Carrera GT. Kromě toho je britský novinář spokojen také se zvukem, který mu připomíná tradiční rachot Porsche a jenž je o poznání lepší než třeba u 3,8litrového přeplňovaného šestiválce pohánějícího verze Turbo a Turbo S.
Nadšení se ale Metcalfa nedrží ve chvíli, kdy prověřuje jednotlivé panely karoserie magnetem, aby zjistil, co vše je z hliníku a zda se vůbec někde nachází ocel. Z hliníku je skoro všechno, k radosti to ale nestačí - kvůli použití přeplňovaného motoru došlo ke zvýšení hmotnosti vůči atmosférickému předchůdci o citelných 45 kilogramů, a to bohužel na nesprávné straně vozu, tedy na zádi.
Videorecenze tedy pro automobilku z Zuffenhausenu neskončila sice nikterak tragicky, nicméně na podstatu faceliftu, tedy nový turbomotor, hledí téměř bez výjimky negativně. Sám Metcalfe hovoří o jistém zklamání, schopnosti vozu nadchnout hlavně ty, kteří 911 neznali a lituje, že v nabídce běžných verzí vozu už nezůstal jediný atmosféricky plněný motor.
Bližší podrobnosti se dozvíte během 17minutového videa. Sami pak posuďte, co je vám bližší - my bychom nižší hmotnost, ovladatelnost a reálnou efektivitu při vysoké zátěži za lepší dynamiku v přímce a nižší papírovou spotřebu neměnili...





















Harry Metcalfe nebyl s inovovanou 911 vysloveně nespokojen, že to není tak okouzlující auto jako dříve ale konstatuje jasně. A příčinou je motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva