Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila

(+ video) Slavný britský novinář se posadil za volant přeplňované novinky. A na rozdíl od některých kolegů nebyl příliš spokojen, hlavně s motorem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila

15.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Slavný britský novinář se posadil za volant přeplňované novinky. A na rozdíl od některých kolegů nebyl příliš spokojen, hlavně s motorem.

Jméno Harryho Metcalfa možná některým známé nebude, ve Velké Británii je to ale ikona mezi automobilovými novináři. Po dlouhé kariéře v různých redakcích založil v roce 1998 magazín Evo, který během pár let dovedl na vrchol a prodal jej firmě patřící zámožnému, dnes už bohužel zemřelému britskému podnikateli Felixi Dennisovi - Dennis Publishing. Po dokončení akvizice se z něj stáhl a začal spolupracovat s Jaguarem v jeho divizi SVR, ve volném čase pak opečovává svou automobilové sbírku, kterou si zejména za peníze z prodeje magazínu pořídil. Nechybí v ní klenoty jako Ferrari Testarossa, Lamborghini Countach či Pagani Zonda a žurnalistice se věnuje už spíše pro zábavu. Na Youtube tak provozuje kanál nazvaný Harry‘s Garage, v jehož videích nepředstavuje jen své vlastní vozy, ale i nejnovější počiny rozličných automobilek.

Nyní se Metcalfovi do rukou dostalo nové Porsche 911 Carrera S, které se loni dočkalo nechvalně známého turbo-faceliftu. Mnozí jej kvitují, my na něj hledíme spíše s rozpaky a ani na Metcalfa německé kupé neudělalo ten dojem, na který byly jeho předchozí iterace zvyklé.

V tomto kontextu nepřekvapí, že chvály se nedočkal zejména zmenšený, třílitrový přeplňovaný motor. Mercalfe konstatuje, že se u něj přes veškerou snahu značky pod třemi tisíci otáček projevuje citelná prodleva v reakcích na povely plynového pedálu. A u motoru celkově chybí „über-přesná komunikace mezi člověkem a strojem“ jako u atmosférické varianty.

Vyjma toho si Metcalfe stěžuje také na reálnou spotřebu, která nejenže neodpovídá té normované, není ani lepší než bývala. Provedený downsizing tak jednoznačně neospravedlňuje - při jízdě viditelné na videu, která má daleko k čemukoli divokému, Metcalfe hovoří o 16,1 mpg, tedy 17,5 litru benzinu na 100 km. A to vážně není zázračná hodnota. V reálném světě je tím pošlapán hlavní důvod, proč se vlastně automobilka pro zmenšení objemu motoru a přeplňování rozhodla. V tomto ohledu zkrátka Porsche dnes už staví auta pro normy a nikoli pro zákazníky stejně jako ostatní výrobci.

Ve videorecenzi zazní také chvála, ta ale míří úplně jinam než k motoru. Britovi se líbí vylepšené řízení, které nyní nabízí více citu. I proto nejspíše Carrera S dokázala obkroužit Severní smyčku jen o 5,3 sekundy pomaleji než Carrera GT. Kromě toho je britský novinář spokojen také se zvukem, který mu připomíná tradiční rachot Porsche a jenž je o poznání lepší než třeba u 3,8litrového přeplňovaného šestiválce pohánějícího verze Turbo a Turbo S.

Nadšení se ale Metcalfa nedrží ve chvíli, kdy prověřuje jednotlivé panely karoserie magnetem, aby zjistil, co vše je z hliníku a zda se vůbec někde nachází ocel. Z hliníku je skoro všechno, k radosti to ale nestačí - kvůli použití přeplňovaného motoru došlo ke zvýšení hmotnosti vůči atmosférickému předchůdci o citelných 45 kilogramů, a to bohužel na nesprávné straně vozu, tedy na zádi.

Videorecenze tedy pro automobilku z Zuffenhausenu neskončila sice nikterak tragicky, nicméně na podstatu faceliftu, tedy nový turbomotor, hledí téměř bez výjimky negativně. Sám Metcalfe hovoří o jistém zklamání, schopnosti vozu nadchnout hlavně ty, kteří 911 neznali a lituje, že v nabídce běžných verzí vozu už nezůstal jediný atmosféricky plněný motor.

Bližší podrobnosti se dozvíte během 17minutového videa. Sami pak posuďte, co je vám bližší - my bychom nižší hmotnost, ovladatelnost a reálnou efektivitu při vysoké zátěži za lepší dynamiku v přímce a nižší papírovou spotřebu neměnili...


Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 1 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 01Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 2 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 02Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 3 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 03Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 4 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 04Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 5 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 05Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 6 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 06Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 7 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 07Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 8 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 08Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 9 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 09Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 10 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 10Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 11 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 11Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 12 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 12Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 13 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 13Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 14 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 14Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 15 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 15Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 16 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 16Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 17 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 17Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 18 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 18Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 19 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 19Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 20 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 20Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila - 21 - Porsche 911 Carrera S 2016 video Harry Metcalfe 21
Harry Metcalfe nebyl s inovovanou 911 vysloveně nespokojen, že to není tak okouzlující auto jako dříve ale konstatuje jasně. A příčinou je motor

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.