Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Metcalfe strhal turbo motor faceliftované 911. Má prodlevu, „žere”, přidává kila
15.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Slavný britský novinář se posadil za volant přeplňované novinky. A na rozdíl od některých kolegů nebyl příliš spokojen, hlavně s motorem.
Jméno Harryho Metcalfa možná některým známé nebude, ve Velké Británii je to ale ikona mezi automobilovými novináři. Po dlouhé kariéře v různých redakcích založil v roce 1998 magazín Evo, který během pár let dovedl na vrchol a prodal jej firmě patřící zámožnému, dnes už bohužel zemřelému britskému podnikateli Felixi Dennisovi - Dennis Publishing. Po dokončení akvizice se z něj stáhl a začal spolupracovat s Jaguarem v jeho divizi SVR, ve volném čase pak opečovává svou automobilové sbírku, kterou si zejména za peníze z prodeje magazínu pořídil. Nechybí v ní klenoty jako Ferrari Testarossa, Lamborghini Countach či Pagani Zonda a žurnalistice se věnuje už spíše pro zábavu. Na Youtube tak provozuje kanál nazvaný Harry‘s Garage, v jehož videích nepředstavuje jen své vlastní vozy, ale i nejnovější počiny rozličných automobilek.
Nyní se Metcalfovi do rukou dostalo nové Porsche 911 Carrera S, které se loni dočkalo nechvalně známého turbo-faceliftu. Mnozí jej kvitují, my na něj hledíme spíše s rozpaky a ani na Metcalfa německé kupé neudělalo ten dojem, na který byly jeho předchozí iterace zvyklé.
V tomto kontextu nepřekvapí, že chvály se nedočkal zejména zmenšený, třílitrový přeplňovaný motor. Mercalfe konstatuje, že se u něj přes veškerou snahu značky pod třemi tisíci otáček projevuje citelná prodleva v reakcích na povely plynového pedálu. A u motoru celkově chybí „über-přesná komunikace mezi člověkem a strojem“ jako u atmosférické varianty.
Vyjma toho si Metcalfe stěžuje také na reálnou spotřebu, která nejenže neodpovídá té normované, není ani lepší než bývala. Provedený downsizing tak jednoznačně neospravedlňuje - při jízdě viditelné na videu, která má daleko k čemukoli divokému, Metcalfe hovoří o 16,1 mpg, tedy 17,5 litru benzinu na 100 km. A to vážně není zázračná hodnota. V reálném světě je tím pošlapán hlavní důvod, proč se vlastně automobilka pro zmenšení objemu motoru a přeplňování rozhodla. V tomto ohledu zkrátka Porsche dnes už staví auta pro normy a nikoli pro zákazníky stejně jako ostatní výrobci.
Ve videorecenzi zazní také chvála, ta ale míří úplně jinam než k motoru. Britovi se líbí vylepšené řízení, které nyní nabízí více citu. I proto nejspíše Carrera S dokázala obkroužit Severní smyčku jen o 5,3 sekundy pomaleji než Carrera GT. Kromě toho je britský novinář spokojen také se zvukem, který mu připomíná tradiční rachot Porsche a jenž je o poznání lepší než třeba u 3,8litrového přeplňovaného šestiválce pohánějícího verze Turbo a Turbo S.
Nadšení se ale Metcalfa nedrží ve chvíli, kdy prověřuje jednotlivé panely karoserie magnetem, aby zjistil, co vše je z hliníku a zda se vůbec někde nachází ocel. Z hliníku je skoro všechno, k radosti to ale nestačí - kvůli použití přeplňovaného motoru došlo ke zvýšení hmotnosti vůči atmosférickému předchůdci o citelných 45 kilogramů, a to bohužel na nesprávné straně vozu, tedy na zádi.
Videorecenze tedy pro automobilku z Zuffenhausenu neskončila sice nikterak tragicky, nicméně na podstatu faceliftu, tedy nový turbomotor, hledí téměř bez výjimky negativně. Sám Metcalfe hovoří o jistém zklamání, schopnosti vozu nadchnout hlavně ty, kteří 911 neznali a lituje, že v nabídce běžných verzí vozu už nezůstal jediný atmosféricky plněný motor.
Bližší podrobnosti se dozvíte během 17minutového videa. Sami pak posuďte, co je vám bližší - my bychom nižší hmotnost, ovladatelnost a reálnou efektivitu při vysoké zátěži za lepší dynamiku v přímce a nižší papírovou spotřebu neměnili...





















Harry Metcalfe nebyl s inovovanou 911 vysloveně nespokojen, že to není tak okouzlující auto jako dříve ale konstatuje jasně. A příčinou je motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins