Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes už našel díru v nových pravidlech F1, vidíte to zvláštní křídlo?
24.2.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Oficiální fotky nového monopostu W08 to zvláštní křídlo neukazují, další snímky z testování ale ano. Má Mercedes novou zbraň? Nebo jen mate tělem?
Světový šampionát monopostů Formule 1 by měl být tou největší bitvou mezi nejlepšími piloty planety jezdících na nejlepší závodní technice. Pravdou ale je, že F1 byla, je a bude minimálně stejným dílem také o hledání mezer v technických pravidlech anebo rovnou ohýbání nastavených předpisů ve prospěch co největší rychlosti a tudíž výhody před konkurencí.
Byl to tuším Colin Chapman, který místo povinné hliníkové přepážky mezi pilotem a motorovým prostorem použil lehčí překližku, kterou před kontrolou technického komisariátu natřel hliníkovou barvou, a tvrdil, že nikde není napsáno, jak tlustá ta aluminiová deska, v tomto případě tedy spíše vrstva musí být.
Neméně kontroverzní byl také podvozek Brabhamu BT49C z roku 1981 dalšího konstruktéra světového formátu Gordona Murraye. Tehdejší předpisy požadovaly minimální světlou výšku šedesát milimetrů a milého Gordona napadlo, že nikde jinde než v boxech monopost změřit nelze. Zaměřil se proto na hydraulické pérování, které postavil tak, aby jej přítlak při jízdě přiblížil k asfaltu bez změn ve schopnosti poskytnout vozu patřičné odpružení, zatímco v boxech při technické přejímce se auto přizvedlo do požadované výšky.
Víte ale, co bylo na tom nejlepší? Murray parádním způsobem odvedl pozornost od svého řešení tím, že do vozu namontoval zcela bezúčelný prázdný hliníkový box, ze kterého akorát trčely dráty. Většina týmů se pak zaměřila na zkoumání hliníkové krabičky, místo aby zkoumaly to skutečně důležité, tedy hydraulické odpružení.
Proč zmiňujeme právě tohle, asi není těžké při pohledu na úvodní fotografii zbrusu nového Mercedesu-AMG F1 W08 uhodnout. V tuto chvíli neznámé žádné podrobnější detaily, vypadá to ale, že právě oddělení motorsportu německého koncernu Daimler právě objevilo takovou skulinku anebo se svými rivaly hraje geniální mimikry. Pokud to ještě stále nevidíte, podívejte se ještě jednou pozorně na to, co má W08 před mohutným zadním křídlem.
Ano, je tam malý přídavný spoiler vzdáleně připomínající ocas odfukující velryby, kterého si povšiml komentátor F1 Craig Scarborough. Zajímavé také je, že oficiální sadě továrních fotek Mercedesu se na nic takového neobjevilo. Máme zde tedy jednu poměrně důležitou otázku.
Ví německý závodní tým něco, co jiní v reglementu přehlédli a tajně tento detail testuje? Hovoří se o pozůstatku pravidel z roku 2016, kterému nikdo nevěnoval pozornost a Mercedes jej teď využil.
Anebo jde o parádní šprým Murrayova typu sloužící k odvedení pozornosti? V tomto případě má Mercedes docela jinde na autě něco, co chce, aby ostatní ve stínu „velrybího odfuku” raději neviděli. Pokud by to bylo tak, můžete to zkusit najít mezi přiloženými detailními záběry...















Je skutečně důležitý ten malý podivný spoiler před hlavním zadním křídlem anebo jen maskuje něco jiného, co by konkurence neměla vidět?
Na oficiálních záběrech Mercedesu miniaturní spoiler na zádi evidentně chybí.
Zdroj: Racecar Engineering
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva