Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi
17.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Při současném vývoji se chce dodat: „Nikdy neříkejte navždy.” Šéf vývoje Mercedesu dodává: „Kupte 6,3 V8.”
Mercedes-Benz ve své nabídce zachová osmiválcové motory, ať se emisní regulace budou snažit jich svět zbavit, jak budou chtít. Hovořil o tom dr. Thomas Weber, šéf oddělení výzkumu a vývoje u trojcípé hvězdy, při představení třídy GLC v Austrálii. „Jsme naprosto přesvědčeni, že se navždy budeme držet osmiválců,” odpověděl na otázku bez zaváhání.
To je dobrá zpráva pro všechny petrolheady a fanoušky AMG, protože to bude jistě právě AMG, kde bude osmiválců existovat nejvíc. Jenže to není všechno tak krásné, jak bychom možná chtěli, protože osmiválce budou muset také procházet downsizingem, čtyři litry nemusí být konečná. Také očekávejme větší turba či jinak výkonnější systémy přeplňování. „Styl bude jiný, objem bude jiný. Přijdou větší turbodmychadla, a kam až můžete snížit objem osmiválce? Zatím nevím,” uvedl Weber.
Hovořil také o možnosti přidání elektřiny, ale ne přímo stylem „běžného” plug-in hybridu. Nejde o to, že tenhle způsob sníží normovanou spotřebu nejvíce, ale o to, že je těžký. Ve vozech AMG bychom tak mohli vidět věci jako elektrická turba nebo podobnou elektrickou pomoc, jakou mají vozy Formule 1. „Je tu prostor pro něco, co bude spíš krátkodobě uschovávat energii a přidávat výkon. Právě F1 by tu mohla být modelem. Je to trochu jiné, než koncept silničních hybridů,” pokračoval Weber.
Atmosféricky plněné velkoobjemové motory jsou podle něj nicméně pryč. Je to pochopitelné, protože nejsou schopny nabídnout nižší normovanou spotřebu. Radí nicméně jednu věc, stejnou jako my - kupte si atmosférickou 6,3 V8, dokud jsou. „6,3 V8? Teď byste si ji měli koupit tak rychle, jak to jen jde,” řekl doslova manažer Mercedesu.
Sympatická slova potvrzující přece jen racionálnější přístup Mercedesu k vývoji nových motorů. Sám Weber nicméně dodává, že budoucnost může přinést cokoliv, a také proto si ani jeho „navždy” nejsme tak jisti. Není to ostatně tak dávno, co lidé od BMW říkali, že „nikdy” nepostaví model divize M s turbomotorem, pokud vůbec znovu postaví nějaké benzinové turbo. Současnou situaci jistě dobře znáte sami...
Downsizing se u osmiválců Mercedesu nemusí zastavit na čtyřech litrech
Kupte ještě atmosférickou 6,3 V8, dokud jsou, říkáme my i šéf výzkumu a vývoje
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus