Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes říká, že GLE Coupe není kopie BMW X6. Prý jde o CLS SUV
19.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Šéf designu Mercedesu hájí kroky při tvorbě modelu velmi podobného BMW X6. Kupé GLE prý není kopie.
Nejnovější crossover GLE Coupe ze Stuttgartu vzbudil velkou vlnu pozornosti nejširšího publika tím že byl na fotografiích z hlediska tvarů karoserie podobný svému mnichovskému protějšku doslova jako vejce vejci. V souvislosti s tím se začalo spekulovat, zda náhodou při návrhu tohoto SAV designéři trojcípé hvězdy neopisovali od kolegů z Mnichova. Ti totiž před několika lety postavili BMW X6, které tehdy založilo segment kupátkoidních SUV a donedávna v něm zůstávali sami.
Samozřejmě chápeme úmysl postavit konkurenční vůz, ale přesto nás zarazilo, jak k tomu u Mercedesu přistoupili. O nic méně zajímavé je vyjádření samotného šéfa designu Gordena Wagenera, jenž svoje nejmladší dítko brání. Podle jeho názoru jsou oba vozy sice podobné svým pojetím, ale v mnoha ohledech nemohou být odlišnější. Zároveň je patrné, že je Wagener spíše odpůrcem než fandou mnichovského designu, o to víc nás ale překvapuje, že to zrovna na GLE příliš vidět není.
Každopádně se o návrhu konkurence zmiňuje jako o příliš komplikovaném z hlediska komplexní povrchové úpravy, což je prý v rozporu se ztvárněním použitém na Mercedesu. Přesto dodává, že BMW X6 tento segment založilo a automobilce se tato koncepce jednoduše líbila. „Teď to samozřejmě děláme také, ale jinak“, dodává. Podle jeho slov vymysleli u Mercedes čtyřdveřové kupé (model CLS), jehož tvar si následně vypůjčili pro GLE a vozu vetkli navíc geny kategorie SUV. No, ať se na to koukáme, jak chceme CLS nám novinka zase tolik nepřipomíná...
Wagener však pokračuje tím, že u tak velkého, designově „sportovního“ SUV je z hlediska designu nutné udělat vysokou příď a posléze ještě vyšší záď, které budou skrývat ony přehnané proporce. Tradičně se prý Mercedesu nezamlouvá klínovitý tvar a kromě klasického designu je třeba řešit také rozložení hmotnosti, aerodynamiku a mnoho dalších aspektů. „Nakonec se nám podařilo udělat velmi unikátní a čisté auto, které je nejen v souladu s mercedesí filozofií čistoty, ale navíc docela sexy“ dodává. Podle něho to zkrátka moc jinak udělat nešlo. To bereme, na druhou stranu nechápeme, proč ještě pokračuje.
Podle něho BMW dělá na svých vozech vrásky, linky a další povrchy, dělicí čáry a celý vůz dramatizuje po stranách i vzadu. To Mercedes se snaží o celkovou hladkost a čistotu, což v jeho očích vypadá moderněji. Podle něho je také tento přístup k návrhu nových modelů obtížnější, konkrétně udělat čistý celek bez kudrlinek a výrazných linek. Podle něho bude tento přítup pokračovat také u budoucích modelů ze Stuttgartu, které budou používat namísto hran křivky a místo složitých povrchů jednoduché plochy. V souvislosti s tím zmiňuje například klasické GLE (náhradu za ML) plánované na duben i kompaktní GLC (nahrazující GLK), kterého bychom se měli dočkat také ještě letos.
Hovoří však také o zbytku modelové řady crossoverů dorazivších ke konci roku, mezi nimiž by nemělo chybět ani GLS. Všechny zkrátka mají být naprosto odlišné od stávajících modelů, které postupně nahradí. Na otázku, zda se dočkáme GLC a la BMW X4 odpovídá, že bude novinka mnohem sportovnější než GLK a že by zároveň mělo fungovat skvěle jako kupé. No uvidíme, srovnat je budeme moci každopádně stejně jako jejich stávající velké bratry.
Samozřejmě je od počátku naprosto jasné, kam novinka stáje Mercedesu míří, že si na mušku vzala primárně úspěšné BMW X6, ale nešlo se prostě oprostit od dojmu, že jsou si oba vozy podobné..
Mercedes GLE Coupe připomíná BMW X6, podle šéfdesignera Mercedesu to však není pravda. Jeho díla prý mají být hladká a nadčasová, ne tak komplikovaná a zdobená
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB