Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes pouští logiku k vodě, nové kupé S zřejmě zůstane třídou CL
7.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se, že Stuttgart to vzdal. Od počátku marný pokus o vnesení logiky do názvu jeho modelů skončí tak, jak musel - zachováním statu quo.
Nechtěli jsme být špatnými proroky, ale když se začalo mluvit o tom, že Mercedes chce vnést logiku do názvů svých modelů, konstatovali jsme, že to vypadá marně. Nabídka značky je do co jmenných označení jednotlivých vozů tak roztříštěná, že ji prostě není možné jednoduše racionalizovat. Znamenalo by to buď přejmenovat prakticky vše a riskovat ztrátu přízně dosavadní klientely, nebo zkusit změnit něco a počítat s fiaskem. Mercedes šel cestou číslo dvě a fiasko se zdá být neodvratné.
Automobilka totiž opustila část písmenných slepenců a po bok tradičních modelů tříd C a E postavila C Coupe a E Coupe. To smysl dává, galimatyáš v názvu ostatních vozů to ale neřeší. Přesto se očekávalo, že automobilka půjde touto cestou nadále, po premiéře nového eSka vyrukuje také s S Coupe a S Cabrio a poté bude pokračovat stejnou cestou. Za nějakých 10-20 let by mohlo být jasněji.
Jenže věci zřejmě nešly podle očekávání. Už jsme zmiňovali že další kupé třídy C už nemá být znovu Céčko, ale nové CLK. Navíc je otázkou, čím bude Éčkové kupé, jehož předchůdcem byl právě model CLK postavený tak trochu jako mix tříd C a E. Napadá nás ale odpověď: ničím a CLK bude zase křížencem? Vypadá to prostě tak, že jistě konzervativní klientela značky ani tyto drobné změny neakceptovala a automobilka vrací věcí do stavu, ve kterém se nacházely.
Svědčí o tom nejnovější špionážní fotky prototypu vozu, který měl být právě kupé třídy S. Fotografům se ale podařilo zvěčnit visačku klíčků k vozu, na kterých stojí jasně „CL 217”. Vzhledem k tomu, že předchozí generace vozu nesla číselná označení 215 a 216, je celkem zřejmé, že nejde o část tipu na příští losování sportky, ale o kompletní označení vývojového prototypu, jehož sériový následník ponese znovu označení CL.
Pokud by to tak bylo, Mercedes by zjevně poslal celou snahu o změny v nomenklatuře k vodě, už by pak ani nebylo co měnit. Otázkou ale pochopitelně je, zda tato fotka musí něco naznačovat o budoucích krocích Mercedesu. Jednoznačnou odpověď vám bohužel nedáme, přesto k jedné variantě tíhneme.
Na jednu stranu je totiž třeba říci, že nápis na přívěsku ke klíčům nemusí znamenat vůbec nic. Nápis mohl znít také „Weißer Riese 217” a asi by si nikdo ani nepomyslel, že by Mercedes chtěl přejmenovat třídu CL na „Bílý obr”. Zkrátka na klíčky si může každý napsat co chce, aby si je spojil s tím správným autem. Na druhou stranu je ale třeba konstatovat, že Němci jsou příliš metodičtí, aby používali jakékoli přezdívky. Navíc je nezbytné dodat, že Mercedes nikdy neřekl, že se z CL stane S Coupe, to bylo jen logické očekávání. A pokud C a E Coupe skončí, jak se dnes předpokládá, nedávalo by ani smysl, aby u CL, prestižní to model s loajální konzervativní klientelou, riskoval nějakou změnu.
Jsme tedy přesvědčeni, že celá snaha o „zlogičnění” jmen vozů je v koši. Prostě tam spadla a nikdo ji nechce vyndat ven - už dobře zamíchaný guláš na dílčí ingredience stejně nedělila a dosavadní zákazníky akorát mátla. Takže k čemu to? Kdo byl spokojený s CLK, chce CLK, kdo byl spokojený s CL, chce CL. A že z nabídky zmizí C a E Coupe a S Coupe se do ní nikdy nedostane, jednoduše nikomu chybět nebude...
Špionážní fotografie s označením klíčku pochází z webu Motor Authority, prohlédněte si celou galerii čerstvých „spy photos” včetně záběrů zevnějšku.
Jeden z důkazů, že s S Coupe se prostě nepočítá, stejně jako a C a zřejmě i E stejného přídomku
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva