Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes pouští logiku k vodě, nové kupé S zřejmě zůstane třídou CL
7.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se, že Stuttgart to vzdal. Od počátku marný pokus o vnesení logiky do názvu jeho modelů skončí tak, jak musel - zachováním statu quo.
Nechtěli jsme být špatnými proroky, ale když se začalo mluvit o tom, že Mercedes chce vnést logiku do názvů svých modelů, konstatovali jsme, že to vypadá marně. Nabídka značky je do co jmenných označení jednotlivých vozů tak roztříštěná, že ji prostě není možné jednoduše racionalizovat. Znamenalo by to buď přejmenovat prakticky vše a riskovat ztrátu přízně dosavadní klientely, nebo zkusit změnit něco a počítat s fiaskem. Mercedes šel cestou číslo dvě a fiasko se zdá být neodvratné.
Automobilka totiž opustila část písmenných slepenců a po bok tradičních modelů tříd C a E postavila C Coupe a E Coupe. To smysl dává, galimatyáš v názvu ostatních vozů to ale neřeší. Přesto se očekávalo, že automobilka půjde touto cestou nadále, po premiéře nového eSka vyrukuje také s S Coupe a S Cabrio a poté bude pokračovat stejnou cestou. Za nějakých 10-20 let by mohlo být jasněji.
Jenže věci zřejmě nešly podle očekávání. Už jsme zmiňovali že další kupé třídy C už nemá být znovu Céčko, ale nové CLK. Navíc je otázkou, čím bude Éčkové kupé, jehož předchůdcem byl právě model CLK postavený tak trochu jako mix tříd C a E. Napadá nás ale odpověď: ničím a CLK bude zase křížencem? Vypadá to prostě tak, že jistě konzervativní klientela značky ani tyto drobné změny neakceptovala a automobilka vrací věcí do stavu, ve kterém se nacházely.
Svědčí o tom nejnovější špionážní fotky prototypu vozu, který měl být právě kupé třídy S. Fotografům se ale podařilo zvěčnit visačku klíčků k vozu, na kterých stojí jasně „CL 217”. Vzhledem k tomu, že předchozí generace vozu nesla číselná označení 215 a 216, je celkem zřejmé, že nejde o část tipu na příští losování sportky, ale o kompletní označení vývojového prototypu, jehož sériový následník ponese znovu označení CL.
Pokud by to tak bylo, Mercedes by zjevně poslal celou snahu o změny v nomenklatuře k vodě, už by pak ani nebylo co měnit. Otázkou ale pochopitelně je, zda tato fotka musí něco naznačovat o budoucích krocích Mercedesu. Jednoznačnou odpověď vám bohužel nedáme, přesto k jedné variantě tíhneme.
Na jednu stranu je totiž třeba říci, že nápis na přívěsku ke klíčům nemusí znamenat vůbec nic. Nápis mohl znít také „Weißer Riese 217” a asi by si nikdo ani nepomyslel, že by Mercedes chtěl přejmenovat třídu CL na „Bílý obr”. Zkrátka na klíčky si může každý napsat co chce, aby si je spojil s tím správným autem. Na druhou stranu je ale třeba konstatovat, že Němci jsou příliš metodičtí, aby používali jakékoli přezdívky. Navíc je nezbytné dodat, že Mercedes nikdy neřekl, že se z CL stane S Coupe, to bylo jen logické očekávání. A pokud C a E Coupe skončí, jak se dnes předpokládá, nedávalo by ani smysl, aby u CL, prestižní to model s loajální konzervativní klientelou, riskoval nějakou změnu.
Jsme tedy přesvědčeni, že celá snaha o „zlogičnění” jmen vozů je v koši. Prostě tam spadla a nikdo ji nechce vyndat ven - už dobře zamíchaný guláš na dílčí ingredience stejně nedělila a dosavadní zákazníky akorát mátla. Takže k čemu to? Kdo byl spokojený s CLK, chce CLK, kdo byl spokojený s CL, chce CL. A že z nabídky zmizí C a E Coupe a S Coupe se do ní nikdy nedostane, jednoduše nikomu chybět nebude...
Špionážní fotografie s označením klíčku pochází z webu Motor Authority, prohlédněte si celou galerii čerstvých „spy photos” včetně záběrů zevnějšku.

Jeden z důkazů, že s S Coupe se prostě nepočítá, stejně jako a C a zřejmě i E stejného přídomku
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 9 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 11 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.