Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes pouští logiku k vodě, nové kupé S zřejmě zůstane třídou CL
7.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se, že Stuttgart to vzdal. Od počátku marný pokus o vnesení logiky do názvu jeho modelů skončí tak, jak musel - zachováním statu quo.
Nechtěli jsme být špatnými proroky, ale když se začalo mluvit o tom, že Mercedes chce vnést logiku do názvů svých modelů, konstatovali jsme, že to vypadá marně. Nabídka značky je do co jmenných označení jednotlivých vozů tak roztříštěná, že ji prostě není možné jednoduše racionalizovat. Znamenalo by to buď přejmenovat prakticky vše a riskovat ztrátu přízně dosavadní klientely, nebo zkusit změnit něco a počítat s fiaskem. Mercedes šel cestou číslo dvě a fiasko se zdá být neodvratné.
Automobilka totiž opustila část písmenných slepenců a po bok tradičních modelů tříd C a E postavila C Coupe a E Coupe. To smysl dává, galimatyáš v názvu ostatních vozů to ale neřeší. Přesto se očekávalo, že automobilka půjde touto cestou nadále, po premiéře nového eSka vyrukuje také s S Coupe a S Cabrio a poté bude pokračovat stejnou cestou. Za nějakých 10-20 let by mohlo být jasněji.
Jenže věci zřejmě nešly podle očekávání. Už jsme zmiňovali že další kupé třídy C už nemá být znovu Céčko, ale nové CLK. Navíc je otázkou, čím bude Éčkové kupé, jehož předchůdcem byl právě model CLK postavený tak trochu jako mix tříd C a E. Napadá nás ale odpověď: ničím a CLK bude zase křížencem? Vypadá to prostě tak, že jistě konzervativní klientela značky ani tyto drobné změny neakceptovala a automobilka vrací věcí do stavu, ve kterém se nacházely.
Svědčí o tom nejnovější špionážní fotky prototypu vozu, který měl být právě kupé třídy S. Fotografům se ale podařilo zvěčnit visačku klíčků k vozu, na kterých stojí jasně „CL 217”. Vzhledem k tomu, že předchozí generace vozu nesla číselná označení 215 a 216, je celkem zřejmé, že nejde o část tipu na příští losování sportky, ale o kompletní označení vývojového prototypu, jehož sériový následník ponese znovu označení CL.
Pokud by to tak bylo, Mercedes by zjevně poslal celou snahu o změny v nomenklatuře k vodě, už by pak ani nebylo co měnit. Otázkou ale pochopitelně je, zda tato fotka musí něco naznačovat o budoucích krocích Mercedesu. Jednoznačnou odpověď vám bohužel nedáme, přesto k jedné variantě tíhneme.
Na jednu stranu je totiž třeba říci, že nápis na přívěsku ke klíčům nemusí znamenat vůbec nic. Nápis mohl znít také „Weißer Riese 217” a asi by si nikdo ani nepomyslel, že by Mercedes chtěl přejmenovat třídu CL na „Bílý obr”. Zkrátka na klíčky si může každý napsat co chce, aby si je spojil s tím správným autem. Na druhou stranu je ale třeba konstatovat, že Němci jsou příliš metodičtí, aby používali jakékoli přezdívky. Navíc je nezbytné dodat, že Mercedes nikdy neřekl, že se z CL stane S Coupe, to bylo jen logické očekávání. A pokud C a E Coupe skončí, jak se dnes předpokládá, nedávalo by ani smysl, aby u CL, prestižní to model s loajální konzervativní klientelou, riskoval nějakou změnu.
Jsme tedy přesvědčeni, že celá snaha o „zlogičnění” jmen vozů je v koši. Prostě tam spadla a nikdo ji nechce vyndat ven - už dobře zamíchaný guláš na dílčí ingredience stejně nedělila a dosavadní zákazníky akorát mátla. Takže k čemu to? Kdo byl spokojený s CLK, chce CLK, kdo byl spokojený s CL, chce CL. A že z nabídky zmizí C a E Coupe a S Coupe se do ní nikdy nedostane, jednoduše nikomu chybět nebude...
Špionážní fotografie s označením klíčku pochází z webu Motor Authority, prohlédněte si celou galerii čerstvých „spy photos” včetně záběrů zevnějšku.
Jeden z důkazů, že s S Coupe se prostě nepočítá, stejně jako a C a zřejmě i E stejného přídomku
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva