Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes odmítá tříválce pro větší modely, nejsou dostatečně kultivované
11.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda dala jako jedna z mála vale malým motorům. Ovšem pouze u portfolia s pohonem zadních kol, předokolky jej dostanou i s elektromotorem.
Snižování objemu pohonných jednotek je pro automobilky jednou z nejjednodušších cest, jak se dostat k nízkým číslům papírové spotřeby a tedy penalizovaných emisí CO2. Laboratorní měření sice vykazují stále odlišnější hodnoty než reálná čísla, přesto jako by tuhle hru všichni hráli s chutí. Směrnice EU jsou platné, a dokud nedojde k jejich zrušení či přenastavení, zbudou asi všem leda oči pro pláč. A že důvodů k vytažení kapesníků bude celá řada, neboť značné množství automobilek - od Citroënu a Peugeotu přes Ford po BMW - zvažuje implementaci pidimotorů i pod kapotu svých větších modelů.
Výrobcem, který ovšem tuto strategii odmítá, alespoň ad absurdum, je Mercedes-Benz. Podle Bernharda Heila, šéfa vývojového oddělení pohonných jednotek, totiž třícípá hvězda vyloučila uvedení tříválců pod kapotami svých vrcholnějších modelů s pohonem zadních kol. „Dívali jsme se na ně, ale je s nimi spojeno mnoho kompromisů, jako je třeba kultivovanost. Úspora paliva přitom není tak výrazná,“ mluví nám z duše Heil.
Mimo to tříválec stojí za značným množstvím vibrací, zvláště v nízkých rychlostech, kdy ovšem dochází nejvíce k úspoře paliva. A tato penalizace je podle Mercedesu natolik vysoká, že jí prostě nepřipustí. Alespoň tedy prozatím. Nesmíme totiž zapomínat, že pokud dnes některá z navzájem konkurujících si značek představí razantní opatření na úsporu paliva, záhy s tím samým vyrukují i další. A jelikož k danému kroku se chystá BMW, nemusí třícípá hvězda otálet tak dlouho, jak si nyní myslí.
Tomuto rozhodnutí ale nebudeme předbíhat. Místo toho představíme strategii zvanou „Down-Speeding“, která je podle Mercedesu tou správnou cestou vedoucí k úspoře paliva. Na jejím základě je totiž zpřevodování hnacího ústrojí nastaveno tak, aby operovalo při co nejnižších otáčkách. Pokud se tak motor zbytečně nevytáčí, je jeho spotřeba mnohem nižší než ve vysokých otáčkách.
Nic bližšího již třícípá hvězda k této strategii nezmínila, očividně však není jedinou. Další úsporu paliva má totiž přinést nový turbodiesel s menším objemem, než jakým disponuje stávající 2,1litrová pohonná jednotka OM651. Její náhrada by přitom Mercedesu rozhodně výrazně snížila celkové emise značky, neboť daný motor pohání na 70 procent všech prodaných modelů s pohonem zadní nápravy.
Ani v tomto případě však nebylo nic konkretizováno. Není tak jisté, zda tento nový agregát dostane 1,9litrový nebo dvoulitrový objem. Nicméně právě tyto možnosti jsou nejpravděpodobnějšími. Stejně jako je jisté, že ony tříválce nakonec od Mercedesu přece dostaneme - a to v případě tříd A a B, kde budou výkon přenášet na přední kola.
V těchto modelech prý nevadí dodání vyvažovací hřídele, která má vynahradit ztrátu kultivovanosti, i když za cenu vyšších nákladů a nárůstu hmotnosti. Kompaktní rozměry agregátu totiž Mercedesu umožňují také přidání elektromotoru. Ten sice cenu i hmotnost navýší ještě dále, papírová úspora paliva však vše vynahradí, proto tato „zelená“ varianta rozhodně nedostane červenou.
Mercedes se momentálně k implementaci tříválců do motorových prostorů větších modelů nestaví zrovna kladně. Uvidíme ale, co se stane po příchodu tříválcového BMW řady 5
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 6 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
před hodinou - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
před 3 hodinami - První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 4 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 6 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva