Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes nekoupí celý Aston Martin, stávající dohoda je prý ideální
6.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snaha o začlenění britské značky pod německý koncern je podle Dr. Zetscheho riskantní. Aston by mohl ztratit nezávislost, Daimler pozornost.
Německý koncern Daimler má na partnerství či kříšení kdysi slavných značek skutečný pech. Jeho snaha spolupracovat s Chryslerem a Mitsubishi skončila po 69 měsících katastrofou, v jejímž důsledku létaly hlavy ve všech třech zúčastněných stranách. Obdobně pak dopadly i snahy o zmrtvýchvstání Maybachu. Ve výsledku tak nakonec vedení Daimleru usoudilo, že koncernu bude nejlépe, když do něj budou spadat jen značky Mercedes-Benz a Smart.
Mimo to se ovšem německý výrobce nebrání ani minoritním partnerstvím, mezi které spadá i dohoda s britským Astonem Martin. Šéf Daimleru Dr. Dieter Zetsche přitom na pařížském autosalonu prohlásil, že její stávající podobu nemá v úmyslu jakkoliv rozšiřovat. Stávajících pět procent akcií, jež jejich majitele neopravňují k hlasování kupříkladu o budoucnosti firmy, je podle něj ideálem.
„Není v zájmu Astonu, aby byl začleněn do veliké korporace, takový krok je značně riskantní,“ uvedl Zetsche. A zároveň dodal, že značka „vyrábí pouze 4 000 exemplářů ročně, pročež existuje riziko, že by se třícípá hvězda nechala rozptýlit a tak by opomenula své hlavní povinnosti. Stávající dohoda je proto ideálem pro obě značky, neboť umožňuje Astonu, aby zůstal neutrální, ale zároveň může profitovat z technologií Mercedesu.“
Prozatím tedy neexistují žádné plány na rozšíření stávajícího pětiprocentního podílu či dokonce na převzetí celé firmy. Dá se ale předpokládat, že Daimler si dozajista ponechává otevřená zadní vrátka, přeci jen v budoucnu se může stát leccos. Koneckonců, asi jen málokdo by si před pár měsíci vsadil na to, že šéf Nissanu Andy Palmer změní svého chlebodárce a od japonské značky přejde k té britské. Přesto se tak stalo.
Palmerova odchodu přitom Zetsche lituje, neboť díky spolupráci Mercedesu a aliance Renault-Nissan s ním měl šéf Daimleru často co do činění. Navíc nesmíme zapomínat na fakt, že to byla právě tato japonská značka, o kterou měl německý koncern na konci 90. let minulého století zájem. V té době přitom již Palmer osm let pracoval v jejím technickém centru, s Zetschem se tak zná opravdu dlouho.
Na druhou stranu fakt, že Palmer přešel k další značce, se kterou Daimler spolupracuje, je pro šéfa německého koncernu příznivý. Nástupce Dr. Ulricha Beze proto srdečně vítá a těší se na další spolupráci. Ta se přitom ponese hlavně v rámci odnože AMG, mimo tuto sportovní divizi by ovšem Mercedes měl založit i tu luxusní. Přičemž ta by měla nést název Maybach, aby ono kříšení nebylo až tak zbytečné.
S čím ovšem počítat nemáme, to je expanze značky Smart ve stylu Mini nebo Fiatu 500. Zetsche totiž není fanouškem malého SUV či dalších karosářských variant. Dceřiná automobilka se tak nadále bude soustředit pouze na městskou mobilitu a především nový trend sdílení jednoho automobilu více majiteli, kterého bychom se pod názvem Car2Go měli dočkat také v Praze.
Šéf Daimleru Dr. Dieter Zetsche je spokojen se stávající podobou dohody, kterou koncern má s Astonem Martin
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva