Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů
19.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prý dobrovolně. Svést se to dá třeba na náhlé osvícení šéfů firmy, ale reálně je za tím spíše skryté přiznání. Proč jinak opravovat něco, co je v pořádku?
Po kauze Dieselgate se prakticky celý svět začíná odvracet od vznětových motorů v osobních autech, tedy zejména na politické úrovni. Překvapivé je to především v Evropě, kde ještě do září 2015 byly turbodiesely brány jako ekologičtější pohonné jednotky. Tento názor byl založen na nízkých emisích CO2, tedy normované spotřebě paliva. O oxidech dusíku, které představují skutečný ekologický problém, se nemluvilo.
Po skandálním odhalení podvodu Volkswagenu ale média, politici i aktivisté našli nového nepřítele. Na hrozby si lidé časem zvyknou a začnou je brát jako součást běžného života. Boj s CO2 ztratil na dynamice, průšvih s NOx tak přišel jako dar z nebes. Opět je proti čemu bojovat. Těchto nálad se, v mnoha případech jen naoko, chytla i marketingová oddělení automobilek, ze kterých padaly četné zmínky o nahrazení dieselových motorů hybridními či elektrickými jednotkami. „Producentům sazí“ začala být předvídána brzká smrt, ty čistě benzinové by je ale měly rychle následovat.
Víceméně jedinou automobilkou, která diesely bez ustání obhajovala, byl Mercedes. V tomto osamoceném boji třícípá hvězda neustává, teď přišla s iniciativou, jež má navýšit důvěru lidí v dieselová auta a v dieselovou technologii jako takovou. Proto bude majitelům více než tří milionů vozů nabídnuta dobrovolná svolávací akce, během které dojde k zásahům do hnacího ústrojí.
Mercedes prozatím nezveřejnil žádné podrobnosti, nicméně dodává, že na modifikacích spolupracuje s německými úřady (KBA). Program by měl odstartovat během několika málo týdnů a za výsledek si dává „výrazné přispění k redukci emisí oxidu dusíku produkovaného dieselovými vozy v centrech evropských měst“. Akce se pak má týkat takřka všech prodaných aut plnících limity EU5 a EU6.
Automobilka doufá, že tímto krokem upevní i opětovně navýší důvěru v dieselové motory které „budou hrát ještě dlouhou dobu důležitou roli kvůli jejich výrazně vyšší efektivitě oproti benzinovým agregátům“. Stran toho pak Mercedes ještě hodlá urychleně rozšířit nasazení nového dieselu OM 654 pod kapoty svých aut, neboť jeho emise měřené nezávislou stranou jsou „příkladné“.
Zní to skoro jako akt hrdinství, je ovšem třeba číst mezi řádky a začít se ptát, zda za všemi těmito opatřeními stojí skutečně jen snaha o zvýšení důvěry v diesely či cosi jiného. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že i Mercedes je vyšetřován kvůli možným machinacím s udávanými emisemi a použití fíglů podobných těm, které zlomily vaz Volkswagenu. Minulý týden se dokonce provalilo, že stuttgartské státní zastupitelství podezírá Mercedes z použití tzv. odpojovacího zařízení u 1 milionu prodaných aut. A tento týden automobilka z ničeho nic „dobrovolně” svolává aut miliony hned 3. Může tohle být náhoda?
Automobilka samozřejmě nic podobného nepřiznává, navíc byla jednou z prvních, ne-li vůbec první, s přidáváním roztoku močoviny AdBlue a selektivní katalytickou redukcí. Nicméně ani to nemusí znamenat, že byly legální limity emisí dodržovány i mimo laboratorní testy. Mercedes tak snadno mohl přijít s podobným trikem jako Volkswagen, třeba už jen proto, aby ušetřil zákazníkům peníze za močovinu nebo prodloužil životnost motorů jejich aut.
„Dobrovolná” svolávací týden po zmíněném naznačuje, že právě něco takového se stalo. A mohlo jít o jediný způsob, který úřady akceptovaly místo dalšího pokračování vyšetřování, které by pro automobilku bylo mnohem nepříjemnější - kvůli důvěře, ceně akcií a dalším patáliím, které dobře známe z vývoje Dieselgate Volkswagenu. Čas snad ukáže více - zatím zkazkám o dobrovolnosti svolání milionů aut Mercedesu v boji za lepší svět nevěříme ani trochu...
Mercedes nejenže svolá miliony aut, hodlá také urychleně nasadit do všech svých modelů nové moderní diesely, jako tento
Mimo to značka hodlá opravit i postarší 2,1litrovou jednotku, která je třeba pro třídu V jedinou dostupnou volbou. Otázkou ale je, zda za tím stojí jen chvályhodná snaha o zlepšení renomé dieselů či cosi jiného
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 7 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 8 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 10 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 11 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva