Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů

Prý dobrovolně. Svést se to dá třeba na náhlé osvícení šéfů firmy, ale reálně je za tím spíše skryté přiznání. Proč jinak opravovat něco, co je v pořádku?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů

19.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prý dobrovolně. Svést se to dá třeba na náhlé osvícení šéfů firmy, ale reálně je za tím spíše skryté přiznání. Proč jinak opravovat něco, co je v pořádku?

Po kauze Dieselgate se prakticky celý svět začíná odvracet od vznětových motorů v osobních autech, tedy zejména na politické úrovni. Překvapivé je to především v Evropě, kde ještě do září 2015 byly turbodiesely brány jako ekologičtější pohonné jednotky. Tento názor byl založen na nízkých emisích CO2, tedy normované spotřebě paliva. O oxidech dusíku, které představují skutečný ekologický problém, se nemluvilo.

Po skandálním odhalení podvodu Volkswagenu ale média, politici i aktivisté našli nového nepřítele. Na hrozby si lidé časem zvyknou a začnou je brát jako součást běžného života. Boj s CO2 ztratil na dynamice, průšvih s NOx tak přišel jako dar z nebes. Opět je proti čemu bojovat. Těchto nálad se, v mnoha případech jen naoko, chytla i marketingová oddělení automobilek, ze kterých padaly četné zmínky o nahrazení dieselových motorů hybridními či elektrickými jednotkami. „Producentům sazí“ začala být předvídána brzká smrt, ty čistě benzinové by je ale měly rychle následovat.

Víceméně jedinou automobilkou, která diesely bez ustání obhajovala, byl Mercedes. V tomto osamoceném boji třícípá hvězda neustává, teď přišla s iniciativou, jež má navýšit důvěru lidí v dieselová auta a v dieselovou technologii jako takovou. Proto bude majitelům více než tří milionů vozů nabídnuta dobrovolná svolávací akce, během které dojde k zásahům do hnacího ústrojí.

Mercedes prozatím nezveřejnil žádné podrobnosti, nicméně dodává, že na modifikacích spolupracuje s německými úřady (KBA). Program by měl odstartovat během několika málo týdnů a za výsledek si dává „výrazné přispění k redukci emisí oxidu dusíku produkovaného dieselovými vozy v centrech evropských měst“. Akce se pak má týkat takřka všech prodaných aut plnících limity EU5 a EU6.

Automobilka doufá, že tímto krokem upevní i opětovně navýší důvěru v dieselové motory které „budou hrát ještě dlouhou dobu důležitou roli kvůli jejich výrazně vyšší efektivitě oproti benzinovým agregátům“. Stran toho pak Mercedes ještě hodlá urychleně rozšířit nasazení nového dieselu OM 654 pod kapoty svých aut, neboť jeho emise měřené nezávislou stranou jsou „příkladné“.

Zní to skoro jako akt hrdinství, je ovšem třeba číst mezi řádky a začít se ptát, zda za všemi těmito opatřeními stojí skutečně jen snaha o zvýšení důvěry v diesely či cosi jiného. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že i Mercedes je vyšetřován kvůli možným machinacím s udávanými emisemi a použití fíglů podobných těm, které zlomily vaz Volkswagenu. Minulý týden se dokonce provalilo, že stuttgartské státní zastupitelství podezírá Mercedes z použití tzv. odpojovacího zařízení u 1 milionu prodaných aut. A tento týden automobilka z ničeho nic „dobrovolně” svolává aut miliony hned 3. Může tohle být náhoda?

Automobilka samozřejmě nic podobného nepřiznává, navíc byla jednou z prvních, ne-li vůbec první, s přidáváním roztoku močoviny AdBlue a selektivní katalytickou redukcí. Nicméně ani to nemusí znamenat, že byly legální limity emisí dodržovány i mimo laboratorní testy. Mercedes tak snadno mohl přijít s podobným trikem jako Volkswagen, třeba už jen proto, aby ušetřil zákazníkům peníze za močovinu nebo prodloužil životnost motorů jejich aut.

„Dobrovolná” svolávací týden po zmíněném naznačuje, že právě něco takového se stalo. A mohlo jít o jediný způsob, který úřady akceptovaly místo dalšího pokračování vyšetřování, které by pro automobilku bylo mnohem nepříjemnější - kvůli důvěře, ceně akcií a dalším patáliím, které dobře známe z vývoje Dieselgate Volkswagenu. Čas snad ukáže více - zatím zkazkám o dobrovolnosti svolání milionů aut Mercedesu v boji za lepší svět nevěříme ani trochu...


Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 1 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 01Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 2 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 02Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 3 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 03Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 4 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 04Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 5 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 05Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 6 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 06Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 7 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 07Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 8 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 08Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 9 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 09Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 10 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 10Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 11 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 11Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 12 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 12Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 13 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 13Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 14 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 14Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 15 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 15Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 16 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 16Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 17 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 17Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 18 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 18Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 19 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 19Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 20 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 20Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 21 - Mercedes dvoulitrovy turbodiesel 21
Mercedes nejenže svolá miliony aut, hodlá také urychleně nasadit do všech svých modelů nové moderní diesely, jako tento

Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 22 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 05Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 23 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 06Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 24 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 07Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 25 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 08Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 26 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 09Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 27 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 10Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 28 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 11Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 29 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 12Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 30 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 13Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 31 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 14Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 32 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 15Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 33 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 16Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 34 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 17Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 35 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 18Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 36 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 19Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 37 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 20Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 38 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 21Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 39 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 22Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 40 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 23Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 41 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 24Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 42 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 25Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 43 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 26Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 44 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 27Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 45 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 28Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 46 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 29Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 47 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 30Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 48 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 31Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 49 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 32Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 50 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 33Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 51 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 34Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 52 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 35Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 53 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 36Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 54 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 37Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 55 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 38Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 56 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 39Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 57 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 40Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 58 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 41Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 59 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 42Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 60 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 43Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 61 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 44Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 62 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 45Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 63 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 46Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 64 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 47Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 65 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 48Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 66 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 49Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 67 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 50Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 68 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 51Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 69 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 52Mercedes je až po uši v naftovém průšvihu, do servisů svolává miliony dieselů - 70 - Mercedes-Benz V-Class 2014 oficialni sada 53
Mimo to značka hodlá opravit i postarší 2,1litrovou jednotku, která je třeba pro třídu V jedinou dostupnou volbou. Otázkou ale je, zda za tím stojí jen chvályhodná snaha o zlepšení renomé dieselů či cosi jiného

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.