Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes GLC Coupe versus BMW X4: stuttgartská kopírka úřadovala podruhé
30.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Při pohledu na nový koncept třícípé hvězdy je ihned jasné, kdo stál designérům Mercedesu modelem. Ti ale zejména vzadu neodvedli dobrou práci.
Není tomu dlouho, co jsme vám mohli představit dvacet nejdrzejších čínských plagiátů, jež se objevily na letošním autosalonu v Šanghaji. Nejsou to ovšem jen asijští výrobci, kterým kopírování není cizí. K jisté formě xeroxování přistoupil kupodivu také Mercedes-Benz, zvláště když v loňském roce pustil do světa svůj nový model GLE Coupe. Ten se totiž podobá BMW X6 jako vejce vejci. Třícípá hvězda sice tvrdí, že její stylové SUV je zcela autentické, takové prohlášení ovšem můžeme považovat pouze za pokus o uchlácholení davů.
Je přitom otázkou, zda obdobné komuniké vypustí ze Stuttgartu i nyní, tedy krátce po představení koncepčního Mercedesu GLC Coupe. Tato novinka, jež se stejně jako čínské čórky ukázala příznačně rovněž v Šanghaji, se totiž evidentně shlédla v BMW X4. A přestože tentokrát již nekoukáme na jednovaječná dvojčata, stále jde o modely, u kterých byste tipovali stejného otce i stejnou matku. Pravda, Mercedes je zatím jen koncept a s příchodem sériové verze se mnohé může změnit. Příliš s tím ovšem nepočítáme. A navíc, aby hra byla férová, pak jsme ke srovnání zvolili snímky rovněž koncepčního BMW.
Než se ovšem dostaneme k porovnávání jednotlivých designových aspektů, jen zmíníme, že oba vozy jsou si podobné i v rámci rozměrů. GLC Coupe sice díky 4,73metrové délce přesahuje X4 o nějakých šest centimetrů, tento rozdíl ovšem můžeme přičíst na vrub poněkud protaženější a zkosenější zádi, která se snaží napodobit vzhled Mercedesu S Coupe. Rozvor obou vozů je pak již prakticky identický a rozdílná se nezdá být ani výška či šířka. V těchto ohledech nám však chybí technické parametry.
Přesunout se můžeme k samotnému designu, který, jak už jsme naznačili výše, počítá u Mercedesu GLC Coupe se zkosenější zadní částí střechy. Dá se tak předpokládat, že druhá řada sedadel nabídne o trochu méně místa pro hlavu než v případě BMW. Navíc mnichovský model dostal do vínku větší prosklenou plochu, dovnitř tedy mohou nastoupit i klaustrofobici.
Jinak tu pak logicky máme odlišně stylizované světlomety, nárazníky, čelní masky nebo koncovky výfuků, přičemž ty pokaždé odpovídají stávajícímu designovému jazyku značky. Boční prolisy se ale již opětovně prohánějí na stejné vlně. Ve výsledku tu tedy máme ne až tak okatou kopii jako v případě většího GLE Coupe, ovlivnění Mnichovem je ale přesto zřejmé.
Finální volba bude samozřejmě záviset na zákaznících, my bychom ovšem hlasovali pro BMW. Nikoliv jen proto, že jde o originál, ale především kvůli zádi. Ta je mnohem přitažlivější, zejména díky výraznější členitosti. Mercedes ovšem přichází s poměrně hladkými plochami, díky nimž GLC Coupe vypadá spíše obézně než mohutně. A nic na tom již nespraví ani čtveřice koncovek výfuku.
Mercedes GLC Coupe a BMW X4 mohou klidně hrát známou hru, jež se týká nalezení deseti rozdílů. Ty se přitom skrývají zejména v detailech, případně pak v odulé zádi třícípé hvězdy
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch