Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA

Sláva každému dvanáctiválci, který přežije. Legendární třída G od Mercedesu si ho nejenže ponechá, v roce 2016 s ním dokonce zamíří i za oceán.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA

3.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sláva každému dvanáctiválci, který přežije. Legendární třída G od Mercedesu si ho nejenže ponechá, v roce 2016 s ním dokonce zamíří i za oceán.

Nedlouho zpět jsme řešili, že zatímco Land Rover se svým ikonickým Defenderem vyklidí pole, aby mohl představit nástupce, Mercedes se k umístění legendárního krabicoidního off-roadu G-Klasse do domova důchodců ještě nechystá. Některé zprávy z minulosti hovořily o opaku, ale ty nejmladšího data výroby králi terénu fandí až do roku 2026 včetně.

Za dva roky mu zřejmě už poslední síly do života vetknou ve Stuttgartu v rámci faceliftu a zajímavé je, že se navzdory tlaku EU ve výrobě udrží i dvanáctiválcové provedení G 65 AMG vyráběné od roku 2012. Co víc, ono se vrcholné provedení v rámci modernizace ještě dočká premiéry ve Spojených státech, kde ho dosud mohli pozorovat leda přes internet a časopisy. My jen dodáme, že z každého zachovaného dvanáctiválce na jakémkoliv (nejlépe našem) trhu lze mít v současnosti jedině upřímnou radost.

Tahle hranatá věcička se možná nezdá, ale v současné době je se svým šestilitrovým motorem V12 bi-turbo o výkonu 612 koní a maximálním točivém momentu přiškrceném na tisícovce newtonmetrech tím nejsilnějším SUV na trhu. Služeb tohoto mocného agregátu využívají ostatně i další díla z Affalterbachu - například S 65 AMG Coupe a SL 65 AMG, se nimiž hýbe pozoruhodným způsobem. Výkon splašeného paneláku je přes sedmistupňový automat 7G-Tronic posílán na všechna čtyři dvacetipalcová kola s pneumatikami 275/50, které zajistí zrychlení z 0 na 100 za 5,3 sekundy a nejvyšší, elektronicky omezenou rychlost 230 km/h. To nejsou tak špatná čísla, když uvážíme, že jde o 2 850 kg vážící vůz s aerodynamicky dost nepříhodnými tvary.

Díky sedmnáctilitrové normované spotřebě jen nelze čekat zrovna rekordní efektivitu a kvůli ceně, která u nás v současnosti činí 6,96 milionu korun, ani supervýhodnou koupi století. V USA bude ovšem pravděpodobně levnější, neboť odhadem by tam G 65 AMG mělo vycházet na něco málo přes 250 tisíc dolarů (5,3 milionu korun).


Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 1 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 01Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 2 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 02Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 3 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 03Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 4 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 04Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 5 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 05Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 6 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 06Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 7 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 07Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 8 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 08Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 9 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 09Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 10 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 10Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 11 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 11Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 12 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 12Mercedes G 65 AMG nekončí, jeho V12 se naopak nově chystá i do USA - 13 - Mercedes G 65 AMG prezije 2014 13
Brutální Mercedes G 65 AMG s dvanáctiválcem o výkonu 612 koní ještě bude žít. Vůz má odejít do důchodu až v roce 2027

Zdroj: Auto News

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.