Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes CLK GTR: 2 z 6 německých brutalit jsou k mání, s pár km
24.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
CLK GTR vzniklo 26 silničních kusů a roadsterů je z nich jen 6. Teď si můžete koupit hned dva z nich, s 612koňovými V12 pod kapotami.
Nedávno jsme vám ukázali jeden z osmdesáti vyrobených kusů Mercedesu CLK DTM AMG Cabrio, který si zrovna můžete koupit s 9 400 kilometry na tachometru. Jistě výjimečný stroj, ve výjimečném stavu, ve srovnání s tím, co vám ukážeme dnes, je to ale „olítaná tuctovka”. To, co vidíte před sebou, jsou dva z Mercedesů CLK GTR Roadster, tedy otevřených verzí homologační série závodního CLK GTR, kterých vzniklo pouhopouhých šest. A jeden z nich má najeto 6 a druhý 116 km. Šest a stošestnáct kilometrů, čtete naprosto správně.
Je nepochybné, že tyto stroje si někdo koupil jako sběratelský artikl a podle všeho neudělal úplně dobře. Stříbrný stroj s výrobním číslem 3 už jsme totiž mohli vidět na prodej mnohokrát v USA i v Evropě. Buď se mnohokrát prodal, nebo se jej prodat nedaří, na každý pád je znovu k mání. Teď je doma v Německu a jeden z tamních dealerů jej dává všanc za 1,9 milionu Eur, tedy asi 52 milionů Kč. Se 116 km na tachometru v pochopitelně perfektním stavu.
Druhý stroj, výjimečný také tím, že je černý, neboť CLK GTR jinak sjížděly z linek - dá-li se tento obrat u 20 vyrobených kupé použít - standardně ve stříbrném provedení. Pokud víme, k mání dosud nebyl a teď bude k dispozici v aukci síně Bonhams s odhadovanou cenou 1,4 až 1,8 milionu liber. To je 54 a více milionů Kč a tohle auto je opravdu nové - 6 km na tachometru mohlo zahrnout snad jen jízdy při překládáních cestou z výroby do garáže majitele.
Jsou to extrémně vysoké sumy na auta vyrobená na sklonku předminulé dekády (rok 1999), jenže vysloveně vysoké přesto nejsou. Auto se v době svého zrodu prodávalo za 1 547 620 amerických dolarů a v Guinessově knize bylo tehdy zaneseno jako tehdy nejdražší produkční vůz všech dob. Tehdejším kurzem znamenaly tyto peníze okolo 55 milionů Kč, takže se nedá říci, že by vůz zrovna nabral na ceně, i když pochopitelné záleží na měně, do které dolary přepočítáme. Ale i kdybychom počítali s dnešním kurzem a 26letou inflací, moc dobře to pro původní investory nedopadne. Tím lépe ale pro současné investory, kteří... neví, kam s 50 miliony korunami. A nebo chtějí vlastnit třetinu světové produkce nějakého auta.
O CLK GTR jsme podrobně hovořili v někdejším článku věnovanému jeho historii, a tak nyní pouze telegraficky shrňme to klíčové. Jde o homologační základ speciálu pro seriál FIA GT1, který pro účast vyžadoval vyrobit alespoň 25 silničních aut, z nichž speciál vyšel. Seriál byl sice ukončen dříve než Mercedes vůbec stihl postavit tato auta, ale svému závazku dostát musel - vzniklo tak 26 vozů s výše zmíněnou cenou, které byly v 20 případech kupé a v 6 roadstery. Všechny měly levostranné řízení, až na každý exemplář od jednoho pro - to byste neuhádli - sultána Bruneje, které měly volant vpravo.
Auto je opravdu závodní stroj na značkách a se standardním CLK nemá společného prakticky nic - světla, masku chladiče a přístrojovou desku, konec seznamu. Komfortní prvky jsou minimalizovány na klimatizaci, kožené čalounění a systém kontroly trakce. Motor má uložený vzadu mezi nápravami a je to opravdový skvost: jednotka 6,9 V12 posílající na zadní kola přes sekvenční převodovku až 450 kW (612 koní) výkonu a 775 Nm točivého momentu. To jsou na rok 1999 parametry vpravdě brutální a dynamika při hmotnosti 1 440 kg odpovídá - stovka za 3,8 sekundy, maximální rychlost 320 km/h daná jen zpřevodováním a nastavením aerodynamiky.
Jsou to opravdu velmi zajímavá auta, zvláště ve verzi Roadster, která střechu prostě a jednoduše nemá. A pokud máte pocit, že investice to nemůže být dobrá, považte, že ještě před 7 léty se prodal právě sultánův roadster za necelý milion dolarů, tedy podstatně méně než původně stál. Dva prakticky nové kusy cenu jistě držet budou...

























Černý Roadster s 6 km u Bonhams je opravdu nové auto
Už vícekrát prodávaný stříbrný stroj s číslem 3 nemá k témuž o mnoho dále
Pár oficiálních dobových fotek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24.3.2025Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25.3.2025Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 20:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis
- IT poradna 04.22. 18:47 - pavproch
- Detektory policejních radarů 04.22. 17:33 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus