McLaren P1 prý nebude trpět žádnou ztrátou hodnoty. Nikdy, ani o haléř

Každý z 375 majitelů by již dnes mohl prodat svůj exemplář s 15milionovým ziskem. Do budoucna lze však čekat ještě větší zhodnocení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

McLaren P1 prý nebude trpět žádnou ztrátou hodnoty. Nikdy, ani o haléř

29.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

McLaren P1 prý nebude trpět žádnou ztrátou hodnoty. Nikdy, ani o haléř

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Každý z 375 majitelů by již dnes mohl prodat svůj exemplář s 15milionovým ziskem. Do budoucna lze však čekat ještě větší zhodnocení.

V případě mainstreamových vozů můžete počítat s tím, že jejich hodnota poklesne zhruba o čtvrtinu již ve chvíli, kdy zvěčníte svůj podpis na kupní smlouvě. V případě prémiového segmentu to bývá ještě horší, neboť o ne až tak výjimečná auta s dražším servisem není na trhu ojetin velký zájem. I zde se tedy najdou výjimky, jedná se ale spíše o rarity, které na hodnotě nabudou až časem a výše zmíněné pravidlo jen potvrzují. Zejména cena drahých přepychových modelů klesá extrémním tempem, což by mohlo vést k závěru, že čím dražší auto je, tím snáze na hodnotě pozbývá. Byl by to ale závěr mylný.

V případě opravdu drahých a hlavně výjimečných vozů platí trochu jiná pravidla - cenu obvykle ztrácejí velmi pomalu. A podle britské firmy Magnitude Finance momentálně existuje jeden vůz, jehož hodnota dokonce nepoklesne nikdy. Sice bychom nikdy neměli říkat nikdy, v případě McLarenu P1 ale tato poučka nemá platit. Specialista na prestižní vozy totiž vychází ze současného stavu, kdy již všech 375 exemplářů bylo prodáno a jejich hodnota na trhu s „ojetinami“ rázem narostla.

Abychom přitom mluvili o konkrétních částkách, pak zmíníme, že jako nový se McLaren P1 prodával minimálně za 866 000 GBP (cca 33 175 000 Kč), dnes má ovšem hodnotu o 400 tisíc liber vyšší (15,3 milionu korun). „Je to vskutku pozoruhodné,“ říká Tim Marlow, šéf Magnitude Finance. „Dokonce i hodnota Ferrari Enzo totiž nakrátko poklesla pod prodejní cenu, než opět začala růst.“

Marlow proto dodává, že McLaren P1 podobný výkyv nečeká, místo toho bude následovat příklad svého předchůdce, dnes již legendárního modelu F1. Momentálně sice není jisté, zda ceny hybridního supersportu narostou až do astronomických výšin jako u bývalého nejrychlejšího vozu planety, na jeho pořízení ale stávající majitelé nejspíše skutečně již nikdy tratit neubudou.

Bude tedy zajímavé sledovat za pár let nabídku na trhu s luxusními „ojetinami“, a to nikoliv pouze v případě McLarenu, ale také ohledně Porsche 918 Spyder a Ferrari LaFerrari. O jejich poklesu či nárůstu hodnoty se sice britská firma nezmiňuje, očekávat však můžeme podobný vývoj jako u P1.


McLaren P1 prý nebude trpět žádnou ztrátou hodnoty. Nikdy, ani o haléř - 1 - McLaren P1 MSO 01McLaren P1 prý nebude trpět žádnou ztrátou hodnoty. Nikdy, ani o haléř - 2 - McLaren P1 MSO 02McLaren P1 prý nebude trpět žádnou ztrátou hodnoty. Nikdy, ani o haléř - 3 - McLaren P1 MSO 03McLaren P1 prý nebude trpět žádnou ztrátou hodnoty. Nikdy, ani o haléř - 4 - McLaren P1 MSO 04McLaren P1 prý nebude trpět žádnou ztrátou hodnoty. Nikdy, ani o haléř - 5 - McLaren P1 MSO 05McLaren P1 prý nebude trpět žádnou ztrátou hodnoty. Nikdy, ani o haléř - 6 - McLaren P1 MSO 06
McLaren P1 prý nebude nikdy trpět ztátou hodnoty, což potvrzuje stávající vývoj. Ceny na trhu s „ojetinami“ totiž narostly o více než 15 milionů korun

Zdroj: Carscoops

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.