Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mazda nevidí smysl v autopilotech. „Teď nejsou třeba,” říká šéf projektu MX-5
3.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Nobuhiro Yamamoty stojí za snahou automobilek vyvinout autopilot jen potřeba mít danou technologii jako první. A moci si za ni účtovat peníze.
Mazda je očividně automobilkou, která se rozhodla plavat proti proudu. Je přitom otázkou, zda jde o projev autentických postojů firmy nebo jen absence financí potřebných k nekonečnému a mnohdy také nesmyslnému vývoji nových řešeni. Ať už je ale skutečnost jakákoliv, ve výsledku tu máme máme alespoň jednu skutečnou alternativu vůči ostatním výrobcům nerekrutující se z garáží v Horní Dolní. Platí to zejména o nabídce motorů, která na Starém kontinentu zahrnuje pouze atmosférické jednotky. Tedy samozřejmě ty benzinové, které ale mnozí konkurenti už vůbec nenabízí.
Obdobně se Mazda staví k elektrifikaci a autonomnímu řízení, jak nám ostatně nedávno prozradil šéf amerického zastoupení značky Masahiro Moro. Jeho slova nyní potvrdil Nobuhiro Yamamoto, šéf projektu MX-5. Tento inženýr rozšířil řady zaměstnanců automobilky již v roce 1973, přičemž stál za vývojem rotačního motoru pro druhou generaci Mazdy RX-7 a v letech 1989 až 1991 pracoval na vývoji Mazdy 787B. Tedy jediného japonského vozu, který kdy vyhrál 24 hodin Le Mans.
Yamamoto přitom nově zmiňuje, že je třeba pojmenovat důvody, proč vlastně svět potřebuje autonomní řízení. „Co je pravým účelem příchodu vozů osazených autopiloty? Myslím, že to aktuálně vůbec není jasné. Pokud pomohou řešit dopravní zácpy nebo usnadní život v oblastech se stárnoucí populací a vozovým parkem, pak jde o pozitivum. Nicméně nyní si myslím, že všichni jen soupeří proti sobě kvůli dané technologii jen proto, aby ji měli ve své nabídce.“
Jinými slovy, dle japonského inženýra se sice všechny automobilky a firmy vyvíjející autonomní řízení ohání bezpečnostní na silnicích, spíše však usilují o to, aby před svými zákazníky vypadaly dostatečně na výši a také mohly své vozy osadit něčím novým, za co si budou také moci účtovat více peněz. Je ale otázkou, jestli na dnešním trhu existuje dost zákazníků, kteří budou ochotni si za něco takového připlatit, zvláště když se o možnosti nasazení skutečných autopilotů do provozu hovoří v časovém horizontu 10 let či delším a jeho jejich aktuální náhražky jsou spíše zdrojem kontroverzí.
I proto si Yamamoto myslí, že aktuálně vozy osazené autonomním řízením nejsou potřeba. To ovšem nic nemění na faktu, že Mazda danou technologii vyvíjí. I když v jejím případě má jít spíše o bezpečnostní pojistku, která bude „zasahovat jen tehdy, kdy se něco stane řidiči, když bude v bezvědomí, nebude se cítit dobře a tak podobně“, jak uvedl Moro. S oním plaváním proti proudu to tedy nakonec nebude až tak žhavé, Mazda vlastně oproti ostatním jen podobnou aktivitu prezentuje trochu jiným způsobem.



Nobuhiro Yamamoto, šéf projektu Mazdy MX-5, za níž získal letos ocenění Světové Auto roku, si myslí, že autonomní řízení aktuáně není potřeba
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejčtenější články
„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321