Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mazda CX-3 je hit, zájem o ni trojnásobně překonává očekávání
27.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po kompaktním SUV se strhla velká sháňka, zatím však jen v Japonsku. CX-3 přitom ve své domovině není levná a k mání je pouze s dieselem.
Již na sklonku ledna jsme naznačili, že o novou Mazdu CX-3 je nemalý zájem, neboť zhruba pět tisíc zákazníků si toužilo vůz reálně osahat. V ten moment přitom ještě nebyla spuštěna žádná reklamní kampaň, místo toho měl za sebou kompaktní crossover pouze premiéru na autosalonu v Los Angeles. Samozřejmě, touha usednout za volant se ještě nerovná sepsání objednávky, nicméně i v tomto směru byly očekávání překonána, a to výrazně.
Mazda totiž původně počítala s tím, že měsíčně se jí podaří na domácím trhu prodat okolo tří tisíc exemplářů. K 23. březnu letošního roku, po jediném měsíci prodeje, ovšem eviduje již 10 076 závazných objednávek, tedy trojnásobek původního plánu. Pochopitelně, zájem v Japonsku nemusí reflektovat zájem po celém světě, soudě podle vašeho zájmu o CX-3 ale nečekáme, že by šlo pouze o touhu Japonců po autě domácí značky. Ostatně, české ceny jsou již rovněž k dispozici, stejně jako objednávkové formuláře, a tak se zeptáme i českého zastoupení Mazdy, s jakou odezvou se novinka setkala.
Pozoruhodné přitom je, že 63 procent zákazníků sáhlo po středním stupni výbavy XD Touring a dalších 21 procent po vrcholné úrovni XD Touring L. První z nich přitom startuje na sumě 2 592 000 yenů (cca 552 000 Kč) a druhá na částce 2 808 000 JPY (598 000 Kč), což na kompaktní crossover rozhodně není málo. Levný ale na druhou stranu není ani základ XD, který je ve své domovině k mání od 2 376 000 yenů (506 000 Kč).
Japonská automobilka dále dodává, že nejpopulárnější barvou karoserie je stříbrný odstín Ceramic Metallic, který zvolilo 44 procent kupujících. Druhým nejfavorizovanějším je pak červená Soul Red, kterou zvolilo 19 procent zákazníků. Mimo to můžeme zmínit ještě tolik, že 13 procent objednávek počítá s příplatkovou rekuperací brzdné energie i-Eloop, za níž kupci dali 64 800 JPY (14 000 Kč).
Mimo výše zmíněné je rovněž zajímavý i ten fakt, že japonský trh prozatím počítá pouze s 1,5litrovým turbodieselem a nikoliv rovněž s benzinovým agregátem téhož objemu, který ovšem v českých luzích a hájích k dispozici je. Může tedy tuzemské zastoupení počítat se stejným zájmem? Možné to je, zvláště když české ceny startují na 380 tisících korun, tedy podstatně níže než v Zemi vycházejícího slunce.
Je ale třeba dodat, že oproti japonskému trhu se bude jednat spíše o desítky či maximálně stovky předobjednávek. Na druhou stranu, i takový zájem je na malém trhu, jako je ten český, považován za úspěch. Bude přitom zajímavé sledovat, zda po CX-3 bude taková poptávka i v dalších měsících, či zda se jedná pouze o vzedmutí spojené s příchodem snad každé novinky.
Ojednávku na novou Mazdu CX-3 sepsalo v Japonsku již více než 10 000 zákazníků. Ti zatoužili hlavně po stříbrném odstínu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 2 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejnovější články
- Nesmyslné nové 2,5tunové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila morálně 8 let stará em-pětka předchozí generace
před 34 minutami - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 2 hodinami - Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
včera - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus