Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maybach? To je konkurence leda pro ojetiny, říká sebevědomě Rolls-Royce
10.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Britsko-německé automobilce sebevědomí rozhodně nechybí. Znovuobjevené označení Maybach od Mercedesu vnímá jen jako konkurenci pro své ojetiny.
O absolutním vrcholu v rámci mercedesí třídy S jsme hovořili vcelku nedávno, kdy se na světlo světa vyklubaly první české ceny a nové fotografie pořízené přímo na ulici. Spolu s těmito snímky jsme si ovšem neodpustili připomínku, že minimálně zvenčí novinka nevypadá zdaleka tak impozantně, jak bychom od vrcholného Benze očekávali. Evidentně si to však nemyslíme jako jediní.
Znovuobjevené a přepracované označení Mercedes-Maybach totiž nepřikládá příliš velkou váhu ani Rolls-Royce, který v minulém roce prodal zatím nejvíce aut v historii. Konkrétně se na toto téma vyjádřil Gerry Spahn, jenž je šéfem komunikace Rollsu v USA. Dle jeho slov není znovuzformovaný Maybach pro jejich modely přímým konkurentem a spíše by ho přiřadil na roveň ojetých vozů značky. A navíc prý ani ne všech...
Možná je tu několik oblastí, kde by novinka ze Stuttgartu mohla konkurovat ježděnému základnímu modelu Ghost, ale i tak má prý vůz s britskými kořeny natolik jiný design, že pro něj Mercedes nepředstavuje hrozbu. Podle Rolls-Royce je vůz s trojcípou hvězdou pěkným autem, ale spadá prý do jiné kategorie, a tak se o něm nedá hovořit jako o přímé konkurenci. Pro majitele Rollsu údajně není nákup automobilu finančním rozhodnutím.
Takový postoj prý značka zaujímá právě s ohledem na zákazníky. Konkurencí tak nejsou modely ostatních automobilek, nýbrž letadla, jachty, nemovitosti a umění. Majitelé britsko-německých vozidel údajně utrácejí dvacet milionů liber (bezmála 750 milionů korun) za jachtu a k ní si chtějí koupit jeden až dva kusy Rolls-Royce, které by používali v přístavech jako přibližovadlo na cesty po pobřeží. Takový průměrný majitel má sedm automobilů, které korespondují s jeho životním stylem a jejich nákup je pro něj něčím podobným jako pro většinu z nás nákup nového oblečení.
Span při zvažování potenciálních konkurentů tvrdí, že o cenu tedy ve finále nejde, je to o zacílení, o vyhovění velmi náročným a velmi movitým zákazníkům. Reaguje tak na otázku, proč by Mercedes-Maybach nemohl s podobnou cenou konkurovat novému Ghostu. Jsou prý lidé, kteří si koupí Maybach, protože chtějí Maybach, ale zákazníci RR si RR kupují, protože chtějí exkluzivitu. Přestože si můžete Maybach nebo Bentley samozřejmě přizpůsobit při konfiguraci dle vlastních představ, individualizační možnosti Rolls-Royce jsou dle jeho slov na zcela jiné úrovni.
Jde zkrátka o jiný životní styl a z tohoto důvodu má RR takzvaný provenienční program. Zajímavé je, že na tuto úroveň se výrobce vlastněný BMW vyšvihl až v posledním desetiletí, kdy na popularitě získal především modelem Phantom a na bázi mnichovské vlajkové lodi postaveným Ghostem. Zatímco v roce 2013 prodávala automobilka jen 500 kusů, dnes při sumarizaci čísel z uplynulého roku je to více než osminásobek. S ohledem na chystané nové SUV a připravovaný Wraith Drophead Coupe prodeje ještě dále porostou.
Rolls-Royce nevnímá Mercedes-Maybach jako konkurenci. Zdůvodňuje to především definicí jeho typických zákazníků, kteří se od těch „konkurenčních“ liší
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus