Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maybach boduje, za měsíc teď prodá v Číně více aut než dříve za rok celkově
23.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda prodává okolo 500 kusů „über“ třídy S za měsíc. Jako samostatná značka měl přitom Maybach často problém najít 200 zákazníků ročně.
Návrat značky Maybach se třícípé hvězdě povedl. Nyní ovšem nemáme na mysli období od roku 1997 do roku 2013, kdy bylo dvojité „M“ jako samostatná odnož koncernu Daimler skončilo velmi neslavně. Řeč je o ultra luxusní verzi třídy S, která byla odhalena loni na podzim. Do prodeje zamířila krátce poté, přičemž ceny se nízko zdaleka nedrží. Majetné klientele je to ale zjevně jedno, zejména pak té čínské, která vrchol nabídky Mercedesu kupuje jak na běžícím pásu.
Prodejní šéf značky Ola Källenius totiž v minulém týdnu uvedl, že třícípá hvězda nyní prodává v Číně za měsíc více aut než dříve za rok na celém světě, neboť momentálně po verzi Maybach sáhne na největším automobilovém trhu okolo 500 zákazníků. Ještě před pár lety přitom tato divize, tehdy ještě se statusem samostatné automobilky, prodávala globálně 200 až 300 exemplářů ročně. Největšího vrcholu pak dosáhla v roce 2003, kdy vyexpedovala 600 vozů.
Je to docela paradox, neboť jedním z důvodů neúspěchu Maybachu jakožto automobilky byla příliš velká podobnost s třídou S. Zákazníci se tak zdráhali zaplatit nemalé sumy za „plebejský model“, který v onom roce 2003 vycházel na více než 350 000 USD (cca 8,5 milionu korun). Vůči tomu je stávající provedení mnohem levnější, v Číně se totiž nabízí od 1,44 milionu yuanů (5,64 mil. Kč), což je zároveň největším otazníkem nad celým úspěchem. Je totiž otázkou, jestli nižší cena není jeho hlavním důvodem - Škoda-Ferrari Octavia by se jistě také prodávala lépe než Ferrari, i kdyby byla dvakrát dražší než standardní Octavia.
Dá se každopádně předpokládat, že výše zmíněné prodeje do budoucna ještě narostou. Doposud totiž třícípá hvězda představila pouze verze S 600 a S 500, které jsou kvůli objemným pohonným jednotkám zatěžkány nemalou daní. Ve vývoji je však i základní verze S 400 uzpůsobená přímo na míru čínskému trhu, která díky šestiválci pod kapotou a stále dostačujícím 333 koním srazí zdanění na přijatelnější mez.
Úspěch v Číně je pro Mercedes více než stěžejní ve snaze překonat registrace Audi a BMW. V tomto ohledu se přitom značce začíná nadmíru dařit, neboť jen v posledním měsíci její prodeje narostly o 20 procent. Na tom samozřejmě Maybach nemá zásluhu co do počtu kusů, image značky ale buduje. Takové Audi přitom v květnu vůbec poprvé po dvou letech dosáhlo na nižší registrace než loni.
Pokud k tomu navíc přihodíme ten fakt, že na americkém trhu se po pěti letošních měsících daří třícípé hvězdě mnohem lépe než čtyřem kruhům či mnichovské vrtuli (148 018 prodaných vozů versus 75 353, respektive 136 447 kusů), pak se možná v závěru letošního roku dočkáme při přepočítávání celkových prodejů zajímavého překvapení.
Mercedes-Maybach si na čínském trhu vede nadmíru dobře, měsíčně se prodá okolo 500 kusů
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus