Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maybach boduje, za měsíc teď prodá v Číně více aut než dříve za rok celkově
23.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda prodává okolo 500 kusů „über“ třídy S za měsíc. Jako samostatná značka měl přitom Maybach často problém najít 200 zákazníků ročně.
Návrat značky Maybach se třícípé hvězdě povedl. Nyní ovšem nemáme na mysli období od roku 1997 do roku 2013, kdy bylo dvojité „M“ jako samostatná odnož koncernu Daimler skončilo velmi neslavně. Řeč je o ultra luxusní verzi třídy S, která byla odhalena loni na podzim. Do prodeje zamířila krátce poté, přičemž ceny se nízko zdaleka nedrží. Majetné klientele je to ale zjevně jedno, zejména pak té čínské, která vrchol nabídky Mercedesu kupuje jak na běžícím pásu.
Prodejní šéf značky Ola Källenius totiž v minulém týdnu uvedl, že třícípá hvězda nyní prodává v Číně za měsíc více aut než dříve za rok na celém světě, neboť momentálně po verzi Maybach sáhne na největším automobilovém trhu okolo 500 zákazníků. Ještě před pár lety přitom tato divize, tehdy ještě se statusem samostatné automobilky, prodávala globálně 200 až 300 exemplářů ročně. Největšího vrcholu pak dosáhla v roce 2003, kdy vyexpedovala 600 vozů.
Je to docela paradox, neboť jedním z důvodů neúspěchu Maybachu jakožto automobilky byla příliš velká podobnost s třídou S. Zákazníci se tak zdráhali zaplatit nemalé sumy za „plebejský model“, který v onom roce 2003 vycházel na více než 350 000 USD (cca 8,5 milionu korun). Vůči tomu je stávající provedení mnohem levnější, v Číně se totiž nabízí od 1,44 milionu yuanů (5,64 mil. Kč), což je zároveň největším otazníkem nad celým úspěchem. Je totiž otázkou, jestli nižší cena není jeho hlavním důvodem - Škoda-Ferrari Octavia by se jistě také prodávala lépe než Ferrari, i kdyby byla dvakrát dražší než standardní Octavia.
Dá se každopádně předpokládat, že výše zmíněné prodeje do budoucna ještě narostou. Doposud totiž třícípá hvězda představila pouze verze S 600 a S 500, které jsou kvůli objemným pohonným jednotkám zatěžkány nemalou daní. Ve vývoji je však i základní verze S 400 uzpůsobená přímo na míru čínskému trhu, která díky šestiválci pod kapotou a stále dostačujícím 333 koním srazí zdanění na přijatelnější mez.
Úspěch v Číně je pro Mercedes více než stěžejní ve snaze překonat registrace Audi a BMW. V tomto ohledu se přitom značce začíná nadmíru dařit, neboť jen v posledním měsíci její prodeje narostly o 20 procent. Na tom samozřejmě Maybach nemá zásluhu co do počtu kusů, image značky ale buduje. Takové Audi přitom v květnu vůbec poprvé po dvou letech dosáhlo na nižší registrace než loni.
Pokud k tomu navíc přihodíme ten fakt, že na americkém trhu se po pěti letošních měsících daří třícípé hvězdě mnohem lépe než čtyřem kruhům či mnichovské vrtuli (148 018 prodaných vozů versus 75 353, respektive 136 447 kusů), pak se možná v závěru letošního roku dočkáme při přepočítávání celkových prodejů zajímavého překvapení.
Mercedes-Maybach si na čínském trhu vede nadmíru dobře, měsíčně se prodá okolo 500 kusů
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před hodinou - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 2 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 4 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB