Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maska „Predátora“ Lexusům zůstane, má se stát tradicí jako ledvinky BMW
15.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Agresivní příď se za poslední tři roky dočkala chvály i kritiky. Jelikož však prodeje rostou, Lexus bude její tvar maximálně upravovat, nikoli měnit.
Na sklonku roku 2011 unikla automobilce Lexus sada fotek tehdy zcela nového konceptu LF-LC, se kterým na Detroit 2012 dorazila také čelní maska nemalých rozměrů. Ta se záhy rozšířila na celou modelovou řadu, přičemž dnes si již bez ní nedokážeme představit žádný nový model. A zjevně nejsme sami, jak naznačují třeba americké prodeje, které se od té doby téměř vrátily na úroveň roku 2007, kdy automobilka dosáhla za Velkou louží svého absolutního rekordu.
Před tzv. ekonomickou krizí se Lexusu povedlo ve Státech prodat 329 177 exemplářů, což bylo množství, na jaké v té době mohly značky jako Audi, BMW a Mercedes-Benz pomýšlet pouze ve snu. Momentálně sice bílá vrtule na modrém pozadí i třícípá hvězda Japonce překonaly, když loni v USA prodaly 339 738, respektive 356 136 nových vozů. Lexus se ovšem za 311 389 registrací rozhodně nemusí stydět, neboť má stále velký náskok před Audi (182 011 ks).
Dané prodeje přitom podle všech zasvěcených ovlivnila právě odvážná čelní maska, a to v dobrém i ve zlém. Zatímco mladá klientela daný tah kvituje a v showroomech si podává dveře, ta starší má s agresivní přídí problém. Viceprezident značky pro Spojené státy Jeff Bracken tak již uvedl, že mu telefonovalo několik loajálních zákazníků značky s tím, že se jim rozšklebená maska vůbec nelíbí.
K tomu Bracken dodává, že ačkoliv si této klientely i jejích názorů nesmírně váží, Lexus nemůže svou obchodní strategii založit pouze na jejich přízni. Daleko větší chybou by prý bylo, kdyby opomíjel mladé. Je tedy asi nad slunce jasné, že stávající podobu přídě nebude Lexus hned tak měnit, což potvrzuje i firemní designér Yasuo Kajino.
„Abychom uspěli v prémiovém segmentu, nemůžeme dělat to samé, co německé firmy. Abychom zůstali v kurzu, musíme se zkrátka lišit,“ říká Kajino. Zároveň však dodává, že časem se maska bude vyvíjet. „Je přeci součástí vozidla, ne? Pokud se tedy změní jeho celkový tvar, pak se logicky musí změnit i její ztvárnění.“
Nejspíše zde však hovoříme o evolučních změnách, nikoliv o designové revoluci. Lexus by totiž byl rád, kdyby jeho nová firemní tvář byla stejným poznávacím znamením, jakými jsou tradiční ledvinky v případě BMW. „Predátora“ se tedy rozhodně v příštích letech hned tak nezbavíme, v dobrém i zlém...

































Koncept LF-LC byl prvním vozem Lexusu, jehož příď zdobila agresivní čelní maska
Poslední reinkarnací tváře „Predatora“ je nový Lexus GS F
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins