Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maserati Levante je lepší než Porsche Cayenne i bez V8, říká šéf značky
4.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Haralda Westera se Levante bude moci pochlubit hlavně exkluzivitou a tím i odpovídající cenou. Dříve či později dorazí také jako plug-in hybrid.
Italské automobilky nedostatkem sebevědomí rozhodně netrpí. O tom, že nová Alfa Romeo Giulia je lepší než německá konkurence, jsme se tak dozvěděli již loni. Tedy ve chvíli, kdy samotná automobilka neměla ukončený vývoj a mohla tedy jen doufat, že se jí vůbec kdy povede nový sedan dostat do prodeje. Nejinak se Italové aktuálně vyjadřují o Maserati Levante. Tedy o vůbec prvním SUV značky s trojzubcem ve znaku, jenž stejně jako zmiňovaná Giulia zamíří ještě letos do prodeje. V tomto případě sice výroba již odstartovala, nicméně i tak lze slova šéfa značky Haralda Westera označit za dosti sebevědomá.
Na otázku, zda může Levante soupeřit se nejsportovnějším vozem segmentu, tedy s Porsche Cayenne Turbo Sl, totiž Wester odpověděl následovně: „Jistě. Pokud tím myslíte, že se zákazníci budou rozhodovat mezi Cayenne a naším vozem, potom ano. Pokud se ovšem ptáte, zda je Cayenne konkurenceschopný, jde o něco jiného. Vždycky vám ovšem řeknu, že náš vůz je o poznání lepší a za tím si stojím.“ Na jednu stranu přitom od šéfa značky nelze nic jiného čekat, koneckonců jen málokdo by asi úspěch svého nového vozu ihned v zárodku srazil prohlášením, že je horší než několik let starý lídr segmentu.
Nicméně Italové hodlají svou nadvládu dokazovat kupříkladu cenou, tedy faktorem, který možná řadu klientů uvrhne zpátky do náruče německých značek. „Budeme se pohybovat nad nimi,“ dodává k tématu Glenn Sealey z australského zastoupení trojzubce. „Jsme přece Maserati. Exkluzivita je pro nás klíčová. Řeč je o zcela odlišné nabídce, kdy máme lepší výbavu včetně standardního vzduchového odpružení a pohonu všech kol.“ Minimálně ve druhém případě se ovšem Italové nemají čím chlubit, Cayenne s jednou poháněnou nápravou totiž rovněž nekoupíte.
Aktuálně se navíc zdá, že Levante nepokoří Porsche ani po stránce dynamické, neboť osmiválec „nyní v plánu není. Prodejní čísla takto osazených vozů jsou malá. Nicméně my máme skvělý 3,8litrový motor V8 twin-turbo, a já již řídil prototyp, pročež nikdy neříkejme nikdy,“ upřesnil stávající nabídku Wester. Zákazníci tedy skutečně mohou počítat prozatím pouze se třemi odhalenými variantami, z nichž dvě pohání benzinový a jednu dieselový šestiválec. Není ovšem jisté, že se všechny verze ukážou na všech trzích, kombinace benzinu a dieselu by však měla být jistá pokaždé.
Dá se navíc předpokládat, že pokud přijde řeč na expanzi, pak více než osmiválcového modelu se dočkáme spíše plug-in hybridního provedení. „Není to ovšem něco, co by Maserati nabídlo samo o sobě. Jde o program celého koncernu, na kterém pracujeme již několik let a který se dříve nebo později stane skutečností. Dieselový hybrid ale prozatím mohu vyloučit,“ naznačuje neodvratné šéf automobilky.
Kromě toho Wester dodal, že zhruba dvouleté zpoždění novinky bylo zapříčiněno rozhodnutím použít namísto platformy Jeepu Grand Cherokee architekturu podepírající Ghibli a Quattroporte. I díky tomu nakonec mohlo být Levante osazeno řadou bezpečnostních asistenčních programů (které ovšem v německých vozech najdete již hezky dlouho). Konkrétně jde třeba o monitoring jízdních pruhů.
Bude tedy skutečně zajímavé sledovat, jak se kariéra nového italského SUV bude vyvíjet. Aktuálně ovšem objednávky dávají zapravdu Westerovi a spol., což ovšem není překvapivé. Výrazná poptávka byla i po nových sedanech značky krátce poté, co přišly na trh. Jak jsme si ovšem mohli říci hned několikrát v posledních měsících, kvůli nezájmu zákazníků bylo v továrně vyhlášeno nucené volno.
Aktuálně tak jen dodáme pár slov od českého zastoupení, které již nyní eviduje několik desítek objednávek, přestože cena ještě nebyla pevně stanovena. Obdobná je prý situace po celé Evropa, kapacita továrny Mirafiori je tak prý pro letošek vyčerpána. Jestli však dané tempo vydrží také v příštích letech, to se aktuálně neodvažujeme odhadnout. Vše totiž bude záviset i na přímém srovnání s Němci.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.





















Maserati Levante prý bude lepší než Cayenne, a to i díky vyšší ceně. No, zajímavá měřítka mají Italové
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 32 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 3 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva