Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku

Z italské popelky se stává princezna mezi značkami pro náročné. Pokud vše bude pokračovat dosavadním tempem, prodeje Maserati letos dosáhnou 40 tisíc aut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku

15.6.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z italské popelky se stává princezna mezi značkami pro náročné. Pokud vše bude pokračovat dosavadním tempem, prodeje Maserati letos dosáhnou 40 tisíc aut.

Šéf Fiatu a Chrysleru Sergio Marchionne má velké plány se všemi „svými” značkami, v případě většiny jeho záměrů se mu ale nevěří a další a další odvážná prohlášení posílají akcie koncernu FCA spíše dolů nežli naopak. Jestli se mu nakonec podaří záměry naplnit, nebo nikoli, ukáže jen čas, příklad Maserati ale už nyní naznačuje, že italské zázraky je možné konat takřka na počkání. Tato donedávna okrajová značka těžce dýchající ve stínu sesterského Ferrari je rázem na vzestupu, kterému ještě před pár lety nevěřil krom Marchionneho nikdo.

Že italský trojzubec roste ohromujícím tempem, ostatně neříkáme poprvé. V loňském roce prodal rekordních 15 400 vozů, jenže v tomto míří ještě výše. Značka dále drtivě roste, v Evropě dokonce o 420 procent, celosvětově pak letos za prvních pět měsíců dodala zákazníkům 12 512 aut. Jen v květnu to ale bylo 3 068 vozů, a je tak zřejmé, že růst dále pokračuje. Je tak velký, že se Maserati bojí nedočkavosti zákazníků a plánuje rozšíření výrobních kapacit.

Podle zdrojů agentury Bloomberg chystá Maserati přebrat 350 zaměstnanců továrny Fiatu v Mirafiori a přesunout je to turínského Grugliasca, kde se trojzubé luxusně-sportovní modely montují. Cílem je rozšířit od září kapacitu závodu ze 750 na 900 vozů týdně, což je vcelku výrazná změna - o 20 procent. Letní odstávka fabriky navíc bude zkrácena ze tří týdnů na dvě, aby se výroba hýbala co možná nejrychleji.

Pokud je toto pravdou, pak by letošní produkce Maserati mohla pokořit i metu 40 tisíc vozů, což by byl ve srovnání s loňským rekordním počtem 15 tisíc aut další neskutečný nárůst. Je v tuto chvíli pochopitelně otázkou, jestli značka tyto prodeje udrží, neboť v tuto chvíli veškerý odbyt stojí na bedrech nového Ghibli a stále ještě svěžího Quattroporte, pokud ale - v souladu s předchozím avízem - dostane rychle do prodeje kupé Alfieri a SUV Levante, nemusel by to být problém.

Připomeňme, že podobně jako s Maserati chce Marchionne „zatočit” s Alfou Romeo, učinit ji též samostatnou značkou a konkurovat hlavně německým Audi, BMW a Mercedesu. To vše je součást již zmíněného monstrózního plánu kalkulující s investicí 55 miliard Eur do klíčových značek koncernu FCA ve snaze dostat je na výsluní světových prodejů. Palce držíme každému „bláznovi”, tak proč ne Sergiovi M. - více zajímavých nových aut může ublížit akorát konkurentům, ne nám...


Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 1 - Maserati Alfieri Concept zive 01Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 2 - Maserati Alfieri Concept zive 02Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 3 - Maserati Alfieri Concept zive 03Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 4 - Maserati Alfieri Concept zive 04Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 5 - Maserati Alfieri Concept zive 05Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 6 - Maserati Alfieri Concept zive 06Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 7 - Maserati Alfieri Concept zive 07Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 8 - Maserati Alfieri Concept zive 08Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 9 - Maserati Alfieri Concept zive 09Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 10 - Maserati Alfieri Concept zive 10Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 11 - Maserati Alfieri Concept zive 11Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 12 - Maserati Alfieri Concept zive 12Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 13 - Maserati Alfieri Concept zive 13Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 14 - Maserati Alfieri Concept zive 14Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 15 - Maserati Alfieri Concept zive 15Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 16 - Maserati Alfieri Concept zive 16Maserati je stále na vzestupu, výrobu navýší o 20 procent, zkrátí letní odstávku - 17 - Maserati Alfieri Concept zive 17
Maserati je v neskutečném laufu, věčně mu ale vydržet nemusí. Chtělo by to další nové modely, za sériové kupé Alfieri bychom se přimlouvali i my...

Zdroj: Bloomberg

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.