Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maserati chystá nové MC12 na základech LaFerrari, ale bez hybridní techniky
21.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ve hře o pohonnou jednotku „trojzubce“ není nic menšího než 6,3 V12 se sníženým výkonem, nebo naopak 3,8 V8 se čtyřmi turbodmychadly.
Německá automobilka Porsche loni přiznala, že její supersport 918 Spyder o kombinovaném výkonu 795 koní by mohl vyházením všech dodatečných akumulátorů, kabeláže, elektromotorů a příslušenství souvisejícího s elektrickou částí hybridního ústrojí zhubnout až 420 kilogramů, což by už docela slušně dokázalo vykrýt ztrátu 216 elektrických koní.
Pokud víme, prozatím neexistují ani náznaky, že by centrála v Zuffenhausenu něco takového chystala, mezi nejrychlejšími stroji nové generace, jejichž společným jmenovatelem je „hybridní“, se však dost možná už brzy podobné přestavby dočkáme. Zdroje v Maserati, spadající pod křídla značky Ferrari, naznačují, že Italové chystají nástupce MC12 s technikou LaFerrari, ale bez hybridního balastu.
Podle britského magazínu Car, který s tímto zjištěním přišel, si nové Maserati z Maranella vypůjčí zavěšení i s odpružením, řídicí elektronické systémy a na míru upečený karbonový monokok. V případě pohonu údajně existují dvě cesty. Buď Maserati dostane mírně podladěný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, který v LaFerrari produkuje 800 koní anebo dostane 3,8litrový osmiválec z nového Quattroporte, jen místo dvou turbodmychadel dostane čtyři.
Luxusní limuzíně tato jednotka umí dodat 530 koní, zdvojnásobení přeplňování po vzoru Bugatti Veryron by však údajně mohlo vyšponovat výkon až někam k 900 koním LaFerrari a McLarenu P1. Bližší čísla známá nejsou, v žádném případě však Maserati nebude smět překonat svého patrona, stejně jako to mělo zakázáno MC12 ve srovnání s Enzem.
Na druhou stranu exkluzivita Maserati bude ve srovnání s Ferrari dost možná vyšší. Italové slíbili vyrobit 499 kusů LaFerrari a už mají vyprodáno, sesterské LaMaserati však nemá vzniknout ve větším počtu než 50 aut. Také proto by neměla překvapit ani cena, která se podle odhadu informátora má pohybovat kolem milionu eur bez daně.
Davnáctiválec LaFerrari ještě není jistý, údajně se zvažuje také čtyřikrát přeplňovaná V8 z Quattroporte
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 2 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 4 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 5 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 7 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva