Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maserati chystá hybridizaci svých modelů, i když s ní bytostně nesouhlasí
26.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové otevřeně poukazují na fakt, že celkové emise elektromobilů a hybridů jsou vyšší než u běžných aut. Kvůli politikům se ale musí podřídit.
Historie automobilky Maserati je v mnohém podobná minulosti Alfy Romeo, neboť také v tomto případě můžeme hovořit o vzestupech a pádech. Nejinak je tomu i v posledních letech, kdy kupříkladu příchod modelů Quattroporte a Ghibli znamenal nemalé navýšení prodejů. Nicméně aktuálně již zájem o tuto dvojici poněkud vyprchal, načež Italové museli několikráte přikročit k odstávce výroby. Aby toho pak nebylo málo, můžeme zmínit i zpomalující čínskou ekonomiku, v jejímž důsledku dojde ke zpoždění sériové verze konceptu Alfieri.
Problémy na největším trhu světa ovšem nejsou jediným důvodem, proč se přípravy nového kupé zpožďují. Italové se aktuálně nemalou měrou věnují také hybridizaci svého portfolia, což bude opravdu zásadní krok. S výjimkou již zmiňovaného Alfieri totiž spalovací jednotku s elektromotorem spřáhne jak chystané Levante, tak i Quattroporte, Ghibli a sportovní modely GranTurismo a GranCabrio. Za vším přitom můžeme stále přísnější emisní regulace.
„Je to jednoduché - musíme to udělat,“ říká k tématu šéf evropské divize značky Giulio Pastore. A rovnou dodává, že „na některých trzích, kde jsou vysoké státní dotace, půjde o úspěch. Jinde to už tak slavné nebude, ale je zde zkrátka tlak politiků na takové vozy. Za naši automobilku ovšem můžu říci, že k elektrifikaci přistoupíme pouze za předpokladu, že nebude ovlivněna jízdní dynamika. Pokud bude třeba kompromisů, pak do toho jednoduše nepůjdeme.“
Dá se ovšem předpokládat, že jde spíše o výkřik do tmy než reflexi reality. S elektrifikací či hybridizací je totiž nezbytně spojeno navýšení hmotnosti, k jistému ovlivnění jízdních vlastností tedy stoprocentně dojde, a to bohužel v negativním slova smyslu. Na druhou stranu, implementace elektromotoru vylepší akceleraci a sníží (alespoň papírově) spotřebu, na což velká řada nových zákazníků uslyší.
Ať však již situace dopadne jakkoliv (vlastně víme, že dopadne hybridně...), musíme u Maserati ocenit alespoň upřímnost a otevřenost. Většina automobilek se do hybridizace či elektrifikaci svého portfolia žene navenek s nadšením, i když vám jejich šéfové řeknou mezi čtyřma očima pravý opak. Šéf Maserati Harald Wester ale už v roce 2013 uvedl, že elektrické vozy jsou nesmyslem, neboť jejich celkový „životní cyklus” je spojen s produkcí většího množství emisí CO2 než u vozů se spalovacími motory.
Wester proto naznačil, že „pokud chceme realistické řešení, pak je třeba, aby regulátoři byli mnohem upřímnější ve způsobu, jakým vypočítávají emise. Elektrické vozy ale odpovědí nejsou.“ S tím se dá jen souhlasit, jakkoliv se nezdá, že by slova šéfa značky dopadla na živnou půdu...
Maserati Levante bude nejspíše prvním plug-in hybridem italské značky, přičemž sériová verze bude odhalena v březnu v Ženevě
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025 - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
před 8 hodinami - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
před 10 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 11 hodinami - Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva