Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maserati čelí stávce dělníků, jejich jednání je prý „absolutně nepochopitelné“
17.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jak byste jednali, když kromě záchrany pracovních pozic vytvoříte ještě nové, a přesto se vám zaměstnanci bouří? Nepoužili byste na ně trojzubec?
Italské automobilce Maserati se v posledních měsících daří. Dokonce natolik, že značka plánuje rozšíření výroby a zkrácení letních prázdnin ze tří týdnů na dva. Železo je totiž třeba kout, dokud je žhavé - a trpělivost zákazníků nesmí být zbytečně napínána, jelikož řada z nich může se svými penězi vyrazit do konkurenčního showroomu. Snahám zvednout produkci až na 900 kusů týdně se tedy nikdo nemůže divit, stejně jako by je nikdo neměl odsuzovat. Jenže z čeho skáče do vzduchu zaměstnavatel, to nemusí potěšit zaměstnance.
Odbory FIOM (Federazione Impiegati Operai Metallurgici) tak v minulém týdnu ohlásily, že pokud Maserati nepřehodnotí své záměry (tj. jestli skutečně zkrátí letní odstávku výroby), pak může počítat se vzpourou. A jelikož automobilka tento krok odmítla, vstoupilo více než 200 pracovníků z celkového počtu 2 019 zaměstnanců továrny v Grugliascu do stávky.
Již samotný počet stávkujících totiž naznačuje, že podmínky v továrně nejsou tak hrozivé, jak dotyční naznačují. Ba co víc, 209 pracujících (či bychom spíše měli napsat nepracujících) si zjevně ani neuvědomuje, jaké má štěstí, že vůbec může počítat s pracovním poměrem. Továrna v Grugliascu, kde dříve působila karosárna Bertone, byla totiž po několik let zavřená a bez zásahu Fiatu by k jejímu otevření zřejmě již nikdy nedošlo.
Jelikož italský koncern investoval do výrobního zařízení jednu miliardu Eur (cca 27,5 mld. Kč) a vybavil jí nejmodernějším vybavením, mohlo zde dojít k odstartování výroby nových modelů Ghibli a Quattroporte. Zachráněno tak bylo tisíc pracovních pozic z dob Bertoneho, k nimž Fiat přihodil dalších 1 300 míst. Kromě toho pak Italové plánují další rozšíření zaměstnanců o 500 lidí, a to již od září. Na místě je tedy spíše vděčnost, než vzpoura.
Maserati i proto prohlašuje, že zmiňovaná stávka je „absolutně nepochopitelná“ a „naprosto iracionální“, přičemž dodává, že i přes malý počet stávkujících se neplánované pozastavení části výroby projevilo snížením produkční kvóty o 11 vozů. Ani to sice není žádná hrozivá ztráta, při jejím opakování by však automobilka již mohla začít pociťovat problémy, o nichž jsme hovořili v úvodu.
Jsme tedy opravdu zvědavi na rozuzlení celé situace, značce bychom ovšem radili použít trojzubce, který má ve znaku. Zaměstnanci by snad mohli být rádi, že jsou součástí úspěšné firmy, zvlášť v dnešní době. Jenže pokud tito „pracovníci“ jsou zvyklí v létě tančit a v zimě spát, pak je asi celosvětový zájem o vozy Maserati musí štvát...
Prodeje Maserati rostou raketovým tempem. Automobilka tak hodlá navýšit produkci a zkrátit letní odstávku výroby. To se ovšem nelíbí některým zaměstnancům, kteří o vděčnosti nemají ani páru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien