Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maserati Alfieri letos ani příští rok nedorazí, šéf ani neví, v jakém stavu je vývoj
8.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka by ráda navýšila své prodeje až na 75 000 kusů ročně. Vše ale, včetně produkčního kupé, závisí na úspěchu SUV Levante.
Na sklonku loňského roku šéf koncernu FCA Sergio Marchionne přiznal, že předchozí plány týkající se značek Alfa Romeo a Maserati mají menší trhliny. V případě automobilky s trojzubcem ve znaku mělo dojít především k odložení produkčního kupé Alfieri, neboť prioritou se pro Italy stalo vůbec první firemní SUV. To pod názvem Levante debutovalo na ženevském autosalonu, přičemž do prodeje dorazí v následujících měsících. Kdy ovšem budeme moci spatřit v showroomech Alfieri, to nyní vůbec není jisté.
„Nevím, musím si promluvit s mými lidmi,“ zareagoval na otázku týkající se stavu vývoje nového kupé šéf značky Harald Wester. Dotaz týkající se příchodu v příštím roce pak nechtěl nikterak komentovat. Místo toho naznačil výraznou změnu ve strategii Maserati, neboť nakonec se dříve než ryzí novinky dočkáme nástupce modelů GranTurismo a GranCabrio. Ve druhém případě jde přitom o nemalé překvapení, neboť nová generace kabrioletu neměla vůbec vzniknout.
Wester ovšem poněkud popuzeně dodal, že „detaily ohledně kabrioletu jsme nikdy neuzavřeli. Vždy jsme jen říkali, že budeme mít Ghibli, Quattroporte, Levante, sporťák, vůz kategorie GT a kabriolet. Nikomu jsme ovšem neřekli, zda ten bude dvoumístný, čtyřmístný či konfigurace 2+2. A nemám v úmyslu vám právě toto prozradit. Dle mého názoru se aktuálně bavíme až moc o budoucnosti. To nikdo nedělá, takže nyní platí, co jsme řekli. To je celé.“
Tato reakce jen naznačuje, že propady prodejů Maserati nejsou tak bezvýznamné, jak se nám Italové snažili namluvit. Evidentně tak byla přehodnocena situace a veškeré naděje firmy nyní leží na bedrech nového SUV. S jeho příchodem by se registrace měly navýšit na 50 000 kusů v roce 2017, tedy dva roky po stanovení tohoto cíle. Důvodem je v tomto případě zpoždění, které Levante provázelo při vývoji.
Wester přitom dodává, že vrcholným cílem značky je dosažení 75 tisíc registrací, nicméně aktuálně prý již není důležité, kdy se tak stane. Původně byla daná kvóta stanovena pro rok 2018, nyní ale prý klidně může dorazit později. Vše samozřejmě závisí na úspěchu Levante, které se nesmí dočkat poklesu zájmu jako Ghibli a Quattroporte po několika měsících na trhu. Jinak nejspíše na Alfieri můžeme definitivně zapomenout.









Produkční Maserati Alfieri se mělo ukázat letos, nakonec se ho ale vůbec nemusíme dočkat
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB