Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne spojení s GM tak úplně nevzdal, prý by vyneslo 750 mld. Kč ročně
1.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf FCA naléhá na představenstvo koncernu, aby přiměla své protějšky u General Motors ke schůzce. Na ní se má řešit hlavně možné navýšení zisku.
Některá postarší přísloví mají svou váhu i dnes. Třebas takové rčení „vyhodíte ho dveřmi, vrátí se vám oknem,“ které bychom mohli napasovat na osobu Sergia Marchionneho. Ten zejména v první půli letošního roku marně lovil spojence mezi velkými automobilkami, především u koncernu General Motors. Sama šéfka GM Mary Barra však dala jasně najevo, že o kooperaci s FCA nemá zájem. To pak jen potvrdili další manažeři společnosti, podle nichž má koncern v současné době dost práce se sebou samým.
Mohlo se přitom zdát, že dané odmítnutí bude pro Marchionneho snahy konečnou, nicméně šéf FCA se rozhodl dostát onomu výše zmiňovanému přísloví. Momentálně se tak snaží přesvědčit členy správní rady italsko-amerického koncernu, aby zatlačili na své protějšky u GM s tím, že spojenectví je pomalu tím nejlukrativnějším krokem v celé automobilové historii a oni by byli blázny, kdyby na něco takového nepřistoupili.
S tím se samozřejmě na jednu stranu nedá nesouhlasit. Pokud totiž spřáhnete dva z největších koncernů na světě, vytvoříte gigantickou firmu, která ovládne takřka třetinu světového trhu s auty. Na stranu druhou by ovšem takové spojení mělo být výhodné rovnou měrou pro oba výrobce, což asi nebude tento případ.
„Proč bychom jim měli pomáhat s financováním?“ ptá se oprávněně vysoce postavený zdroj u GM, který si přeje zůstat v anonymitě. Na to však má Marchionne zcela jasnou odpověď, která obsahuje mnoho nul. Podle jeho výpočtů by totiž spojenectví vyneslo oběma koncernům každoročně 30 miliard dolarů (cca 750,5 mld. Kč) zisku před zdaněním. Jak ale k daným cifrám dospěl, to již šéf FCA nezmiňuje.
Šéf automobilové divize analytické společnosti Evercore ISI Arndt Ellinghorst ovšem dává Marchionnemu zapravdu a naznačuje, že daný výpočet je vcelku realistický. Což de facto potvrzuje i onen zdroj u GM. Manažeři General Motors ovšem zároveň naznačují, že daného výsledku nejspíše nebude možné dosáhnout, aniž by šéf FCA porušil sliby, které dal odborům ohledně zachování pracovních míst.
Marchionne právě z toho důvodu požaduje schůzku, na které by své protějšky důkladně zasvětil do svých analýz. „Nabídl jsem jim, že si sedneme a projdeme veškerá čísla. Ale oni neposlouchají. To je nepochopitelné. Můžete totiž odmítnout dohodu, ale nemůžete odmítnout diskuzi. Pokud se tedy se mnou nechtějí bavit, aniž by cokoliv viděli, pak jsou buď nad věcí, nebo si myslí, že trh je plný hlupáků.“
Mimo to šéf FCA dodává, že o potenciální partnery rozhodně nemá nouzi a pokud by chtěl, pak může celý koncern ihned prodat či s někým sloučit. Nicméně veškeré nabízené dohody nepochází od partnerů, které považuje za důležité. Místo toho čeká na lepšího kandidáta, kterým zjevně je GM. A zkazky o tom, že General Motors se nejprve musí sloučit sám se sebou, zcela odmítá s odkazem na fakt, že jde o 107 let starou společnost.
Jsme tedy skutečně zvědavi, zda se nakonec schůzka mezi oběma koncerny uskuteční a Marchionne bude moci naplno rozvinout svou labutí píseň. Analytici přitom dodávají, že zrovna sloučení GM a FCA je de facto noční můrou, ale pokud prý někdo něco takového dokáže, pak je to právě milovník svetrů. Tak uvidíme, zda se mu nakonec tuto velmi nepravděpodobnou záležitost povede dotáhnout do konce.
Sergio Marchionne chce stůj co stůj sloučit FCA s GM, přičemž nově argumentuje 750 miliardami korun ročně
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
24.11.2024 - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
24.11.2024 - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
24.11.2024 - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
24.11.2024 - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
24.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch