Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne se nechce spojit s kdekým, spolupráce s PSA pro něj není zajímavá
1.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spojení Fiatu a Chrysleru s Peugeotem a Citroënem by sice bylo výhodné, ovšem jen trochu. Navíc by zřejmě bránilo expanzi FCA do Číny.
Praktický celý loňský rok šéf koncernu FCA Sergio Marchionne přesvědčoval své kolegy u GM o výhodách spojení těchto gigantů. Jelikož však byl několikráte odmítnut, nakonec veškeré snahy vzdal. Aktuálně v jeho hledáčku utkvěla společnost Apple, což vlastně není až tak nelogické. Marchionne totiž sám sebe označuje jako velkého příznivce „nakousnutého jablka“ s tím, že vlastní veškeré produkty společnosti. Zároveň by přitom byl rád, kdyby jej Apple oslovil s výrobou svého prvního automobilu.
Aktuálně však není jisté, zda je již ruka v rukávu. Šéf FCA jen uvedl, že v rámci proklamovaného spojenectví jsou vedeny diskuze i s firmami mimo automobilový sektor. Zda mezi nimi nejhodnotnější firma světa je či nikoliv, to ale upřesněno nebylo. Je to však možné, neboť Marchionne dále uvedl, že „nemůžeme jít do těchto diskuzí bez jasné myšlenky, co FCA chce. Učíme se, stejně jako oni. A výsledek bude řešením vyvinutým společně s nimi, nikoliv jen námi samotnými.“
Zdá se přitom, že po krachu jednání s GM je Apple aktuálně jeho jediným kandidátem na spojení, přičemž další automobilky víceméně vylučuje. Zejména pak PSA Peugeot Citroën, neboť i přes výhodnost této spolupráce by výsledných benefitů bylo „příliš málo“. Navíc by tím prý byly omezeny možnosti, díky nimž se FCA chce protlačit zpátky na výsluní. Řeč je hlavně o čínském trhu, kde Fiat či Chrysler strádají mnohem více než francouzské automobilky.
Právě tento stav chce Marchionne změnit, nicméně možná spolupráce s PSA by v tu chvíli byla velkou překážkou. Spojenectví s Applem by naopak italsko-americkému koncernu více než prospělo ve vstupu na veškeré trhy, kde FCA prozatím ještě neoperuje nebo se profiluje jen minimálně. Zda ale k takovému kroku dojde, to je zatím sporné. Přeci jen je to „nakousnuté jablko“, kdo si může vybírat, čehož si je Marchionne plně vědom.
Milovník svetrů proto již dříve uvedl, že je ochoten se počítačovému gigantu plně podřídit. To je v jeho případě poněkud překvapivé, přeci jen dosud působil během vyjednávání vždy tvrdým dojmem. Možná mu křídla přistřihly ony „kopačky“ od GM...
Sergio Marchionne nevidí ve francouzských automobilkách ideálního partnera, aktuálně by se raději spojil s Applem
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
před 4 hodinami - Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
včera - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
5.1.2025
Nejčtenější články
- Britská expertní firma si troufla říci, že politické vnucování elektromobilů je „nefunkční”, způsobuje nenapravitelné ztráty
9.12.2024 - Škoda začala prodávat nový Kodiaq RS a dál hýří sebevědomím, za jeho cenu můžete mít BMW
9.12.2024 - Česká Praga nepřeháněla, reálně začala dodávat svůj první silniční supersport. Vypadá jako Batmobil, který dokáže jezdit po stropě
9.12.2024 - Číňané teď v crash testech bourají auta tak, že to do jednoho napálí dvěma jinými zboku naráz
9.12.2024 - Krach největší evropské továrny na baterky dopadá i na automobilky, možná za to ale nakonec budou rády
9.12.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.07. 16:29 - řidičBOB
- Ford obecně 01.07. 13:46 - Vrooom
- Další zajímavá autovidea 01.07. 13:40 - Vrooom
- Crossover pro ženu 01.07. 12:38 - H357
- Tucson vs Octavia 01.07. 10:19 - Tp13
- Rychlodotazy 01.07. 09:24 - Předseda
- rodinné auto do 300 000 01.06. 17:11 - maartin
- Policejní kontroly a měření 01.06. 16:20 - řidičBOB