Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne plně ovládl Ferrari, chce vyrábět spíše značkové doplňky než auta
3.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Milovník svetrů chce od značky z Maranella více triček a čepic než aut. Kromě toho prozatím odmítl spekulace o novém Dinu a potvrdil LaFerrari Spider.
O čem se ještě loni v srpnu pouze spekulovalo, to se nyní definitivně stalo skutečností. Amedeo Felisa skončil coby výkonný ředitel Ferrari a na jeho místo byl včera jmenován Sergio Marchionne. Ten přitom již v roce 2014 nahradil na postu prezidenta italské automobilky Lucu Cordero di Montezemola, pročež nyní může značce de facto diktovat směr, jakým se bude ubírat. A to přesto, že Ferrari se po loňském vstupu na burzu separovalo od koncernu FCA, v jehož čele najdeme opětovně Marchionneho.
Milovník svetrů chce přitom navýšit zisk značky z Maranella spíše expanzí na pole luxusního zboží než výrobou automobilů. Dá se tedy předpokládat, že logo Vzpínajícího se koníka budeme na různých tričkách, čapkách či zavazadlech vídat v budoucnu častěji než doposud. Aby přitom Marchionneho snahy v tomto ohledu nepřišly vniveč, bylo obměněno prakticky celé vedení značky.
Nově tedy budou Ferrari ukazovat cestu Deplhine Arnault, výkonná viceprezidentka LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, či Adam Keswick, zástupce ředitele společnosti Jardine Matheson Holdings Ltd, jenž ovládá síť hotelů Mandarin Oriental. Kromě toho pak bude v radě zasedat i Lapo Elkann, člen rodiny Agnelli (původní zakladatelé Fiatu), který stál za zrodem divize Tailor Made.
Při výčtu těchto jmen je tedy zřejmé, co můžeme očekávat. Realitou se naopak nestane šestiválcové Dino, o kterém se v poslední době hojně spekuluje. „Normálně o takových věcech nemluvíme, ale nechte mě se zeptat: Kam by se Dino mělo v rámci nabídky zařadit? Kolik by mělo stát? Nakolik by mělo být spřízněné s příští 488? A jaký je ideální poměr mezi přílišným a malým množstvím?“
Odpovědi na tyto otázky prý Ferrari stále ještě nenašlo, pročež se dá předpokládat, že Dino minimálně v nejbližších letech vypadá ze hry. Je poté samozřejmě sporné, o čem vlastně mluvil Dieter Knechtel, šéf zastoupení značky pro Dálný východ, dle kterého California T dostane v segmentu Gran Turismo posilu. Zmínka o čtyřmístném kupé by přitom nemusela být střelou mimo terč.
Zda ovšem dojde k naplnění této spekulace, to je zatím ve hvězdách. Marchionne totiž již v rámci pětiletého plánu pro Ferrari zmínil, že žádný další přírůstek v nabídce nebude. Mimo mísu je tak i zvažovaný model LaFerrarina, méně extrémní verze LaFerrari. V tomto ohledu nový šéf Ferrari pouze uvedl, že očekávat máme Spider, jehož příchod již žádným tajemstvím.
Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že Amedeo Felisa automobilku až tak úplně neopouští, i nadále se s ním počítá jako s technickým poradcem. Marchionne pak bude koncernu FCA i Ferrari vládnout nejdéle do konce roku 2018, přičemž svého nástupce vybere z řad již existujících zaměstnanců. Aktuálně má přitom několik kandidátů.
„Existuje seznam lidí, ale prozatím nikdo není mým favoritem. Nikdo navíc není tradičním automobilovým nadšencem. Nikdy vám neřeknou triviální věci ani dogmata. Jsou všemu totálně otevření a mohou tak snáze na vše reagovat. Pokud rozpoznají chybu či že se věci změnily, pak problém identifikují a vyřeší,“ dodal k tématu Marchionne.
Nyní je tedy otázkou, zda se máme o budoucnost Ferrari obávat. Již nyní se totiž rýsuje cesta, která asi nebude příliš po chuti lidem, pro které je podstatou věci osmiválec či dvanáctiválec. Značka totiž hodlá trh zaplavit doplňky se svým logem, přičemž do budoucna ji povede člověk, který není petrolheadem. A to není úplně krásný výhled.




Sergio Marchionne má vládu nad Ferrari plně v rukou, i když došlo k separaci značky od koncernu FCA. Tento krok přitom režíroval právě on
Zdroj: Auto News, Automobile Magazine
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva