Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne dál rozprodává FCA, změnit majitele má Magneti Marelli
21.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf koncernu FCA zřejmě kvůli realizaci svých plánů a kříšení neúspěšných značek prodá další úspěšnou firmu, tentokráte dodavatele komponentů.
Začíná to vypadat, že Sergio Marchionne je ochotný kvůli splnění svých ambiciózních plánů prodat i svou vlastní babičku. Poté, co rozhodl o vstupu Ferrari na burzu, se totiž nově objevují informace o možném prodeji firmy Magneti Marelli. O tuto společnost zabývající se výrobou různých autodílů mají zájem minimálně dva americké investiční fondy, které by se rády spojily s některým z klíčových hráčů na trhu a subdodavatele evropských, amerických i asijských značek získaly do své správy.
Americký mluvčí koncernu FCA Gualberto Ranieri sice uvedl, že firma Magneti Marelli není na prodej, nicméně Sergio Marchionne je zjevně jiného názoru. Zájemcům, kteří za dodavatele komponentů nabízeli méně než 2,5 miliardy Eur (cca 67,7 miliardy korun), totiž dal najevo, že FCA neprodá danou společnost za méně než 3 miliardy Eur (81,2 mld. Kč). Tento verdikt prozatím zůstal bez odezvy, nicméně je jasné, že koupě je minimálně ve hře.
Zdroje blízké koncernu FCA rovněž naznačují, že Marchionne má aktuálně plné ruce práce právě s oním vstupem Ferrari na burzu. Jakmile však historické IPO naplánované na polovinu letošního října bude uskutečněno, poté by firma Magneti Marelli klidně mohla změnit majitele. Získané finance by následně měly napomoci FCA uhradit dluhy a zároveň napomoci v realizaci odvážných investičních plánů, které „schramstnou“ nemalých 48 miliard Eur (1,3 bilionu Kč).
Důvodem zájmu investorů o dodavatele komponentů je zdravá finanční situace Magneti Marelli. Firma totiž v loňském roce dosáhla tržeb 6,5 miliardy Eur (176 miliard korun), přičemž provozní zisk byl vyčíslen na 204 milionů Eur (5,4 mld. Kč). Společnost navíc zasahuje do celé řady odvětví, neboť vyrábí díly pro světlomety, motory, elektroniku, podvozky i výfuky.
Marchionneho konání přinejmenším budí rozpaky, zvláště pokud nakonec k prodeji společnosti Magneti Marelli svolí. Po Ferrari by se totiž zbavil další výdělečné firmy, jen aby mohl přivést k životu značky jako Alfa Romeo. Tedy části koncernu, kterých by možná bylo lepší se zbavit (nezapomeňme na zájem Volkswagenu o Alfu jako značku) než pokus o jejich kříšení pokládat na oltář Ferrari či Magneti Marelli.
Je ale možné, že Marchionne má spolehlivou křišťálovou kouli a budoucnost všech výše zmíněných automobilek vidí růžovější než veškeří analytici světa. Či se naopak vzhlédnul v chování dětí a hodlá si vydupat své, ať to stojí, co to stojí. O tom svědčí i jeho aktuální uraženecké nálady, které přišly po několikerém odmítnutí koncernu GM, jež se týkaly nabídek na spojení.
Bude přitom zajímavé sledovat, zda firma Magneti Marelli nakonec bude prodána či nikoliv. Stejně tak jsme zvědavi i na její následný osud. Proslýchá se totiž, že investoři mají zájem především o divizi zabývající se světlomety, která má hodnotu cirka 2 miliard Eur (54,1 mld. Kč) a z níž chtějí vytvořit samostatnou společnost. Zda se to stane či nikoliv, to záleží hlavně na Marchionnem.
Firma Magneti Marelli je zjevně úspěšnou firmou. A nejspíše proto jí Sergio Marchionne obětuje na oltář svých ambiciózních plánů
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 10 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva