Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok

Nissanů Leaf je na světě víc, na jeden prodaný Model S tak vychází více kilometrů. Ani tak to ale ve srovnání s konvenčními konkurenty není hodno oslav.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok

22.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nissanů Leaf je na světě víc, na jeden prodaný Model S tak vychází více kilometrů. Ani tak to ale ve srovnání s konvenčními konkurenty není hodno oslav.

Před pár týdny se automobilka Nissan nechala slyšet, že její Leafy najezdily více než miliardu kilometrů za ty zhruba čtyři roky, kdy se prodávají. V této statistice však nejsou všechny prodané Leafy, nýbrž jen registrované v systému CarWings, který umí majitele s vozem propojit pomocí smartphonu, a tak zjistit nějaké údaje o stavu auta.

Takových je asi 54 %, takže všechny Leafy na světě mohly klidně najezdit bezmála dvě miliardy kilometrů. Podle Nissanu je průměrný nájezd každého Leafu 12 597 kilometrů. Samozřejmě že ty nejstarší budou mít najeto více než ty čerstvě pořízené, tohle je prostě hrubý průměr a pokud by byla auta stará průměrně dva roky, znamenalo by to lehce přes 6 tisíc kilometrů ročně.

Čerstvě se s kumulativním kilometrovým nájezdem pochlubila také kalifornská Tesla. Podle tweetu automobilky všechny prodané Modely S také najezdily miliardu kilometrů. Těchto vozů je podle odhadů na silnicích asi 50 tisíc - i když, otázka je, čemu zde věřit - za kousek roku 2012 a celé roky 2013 a 2014. To by znamenalo průměrný nájezd 20 tisíc kilometrů na každé auto.

Budeme-li podobně jako u Leafu očekávat, že průměrné stáří Modelu S je zhruba 1 rok, průměrný roční nájezd by byl oněch dvacet tisíc kilometrů. Je to samozřejmě více než u Leafu, ale také je Model S konkurencí úplně jiných aut než Leaf a není to městské auto. Stojí někde na úrovni Mercedesu třídy E či BMW řady 5, podle svých slov i na úrovni třídy S a řady 7, kteréžto vozy nezřídka ročně najezdí tří- i čtyřnásobek takovéhoto čísla. Navíc naprostá většina Tesel byla prodána v USA, kde jsou průměrné kilometrové nájezdy v těchto třídách aut ještě vyšší než třeba v Evropě.

Dvacet tisíc kilometrů ročního nájezdu tedy není žádná sláva, zejména máme-li na vědomí to, jak Tesla - ale nejen ona - zdůrazňuje více než čtyřsetkilometrový dojezd Modelu S na jedno nabití. A můžeme se pozastavit i nad tím, jak se automobilka chlubí takovýmto nepříliš informativním číslem, zatímco měsíční prodejní čísla zveřejňovat nadále odmítá...


Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok - 1 - tesla s dalsi fotky nove 01Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok - 2 - tesla s dalsi fotky nove 02Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok - 3 - tesla s dalsi fotky nove 03Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok - 4 - tesla s dalsi fotky nove 04Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok - 5 - tesla s dalsi fotky nove 05Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok - 6 - tesla s dalsi fotky nove 06Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok - 7 - tesla s dalsi fotky nove 07Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok - 8 - tesla s dalsi fotky nove 08Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok - 9 - tesla s dalsi fotky nove 09Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok - 10 - tesla s dalsi fotky nove 10Majitelé Tesel Model S s auty příliš nejezdí, asi 20 tisíc kilometrů za rok - 11 - tesla s dalsi fotky nove 11
Všechny Modely S podle automobilky Tesla už stihly najet miliardu kilometrů

Zdroje: Tesla Motors@Twitter přes Autoblog

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.