Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Tesly dostal jako služební auto Polestar, po měsíci ježdění mu vystavil nepěkné vysvědčení
1.1.2024 | Petr Prokopec
Darovanému koni na zuby nehleď? V Německu zřejmě věci takto nevidí, neboť jeden z tamních zaměstnanců se služebním Polestarem 2 švédsko-čínský elektromobil řádně strhal. Může to působit zpovykaně, u auta za 1,33 milionu ale nečekáte kvalitu na úrovni Škody 120.
Pokud patříte mezi dříve narozené, jistě ještě pamatujete produkty AZNP, tedy Automobilového závodu, národní podnik. Vozy jako Škoda 120 vskutku nebylo možné považovat za dokonalé, spíše bylo třeba, aby majitelé ihned po převzetí svého kusu zamířili do garáže, kde napravili to, co bylo továrnou v Mladé Boleslavi zanedbáno. Docházelo tedy třeba na seštelování přední kapoty, dveří, víka motoru a dalším nezbytnostem. Přičemž jste mohli zjistit, že oproti vaší objednávce je řada věcí jinak. Protože jste ale další auto již také nemuseli dostat, jednoduše jste brali, co bylo k dispozici.
Ze 70. a 80. let minulého století se můžeme přesunout do současnosti, přičemž na místo Škody dosadíme Teslu. Vše ostatní ale můžeme vzít přes kopírák. Také vozy americké automobilky mají v rámci kvality k dokonalosti daleko. Panely jejich karoserií nelícují na obou stranách stejně, některé komponenty kvůli špatnému přilepení občas odlétnou, vnitřní části na jedné straně nekorespondují s těmi na druhé a takto bychom mohli pokračovat dlouho, psali jsme nejméně o desítkách takových případů. Výjimkou je ovšem technika, s tou problémy aspoň zkraje nebývají.
Majitelé Tesel přitom již nedotahují vše do konce svépomocí, místo toho si sjednávají jednu návštěvu servisního centra za druhou. Jakmile je ale po takové desáté napraveno vše, co bylo na první dobrou pokaženo, začínají nejen na sociálních sítích pět chválu. Stejně tak ovšem srší kritikou, byť ta již míří ke konkurenci. Zavedené značky totiž sice dosahují vyšší kvality v případě řemeslné výroby, ovšem po stránce technologické spíše selhávají.
Že nejde pouze o teorii, dokládá uživatel Twitteru (přejmenovaného na X) s přezdívkou mr.superfly. Ten je od roku 2021 majitelem Tesly Model 3 Performance, svým zaměstnavatelem však jako služební vůz dostal přidělený Polestar 2. Za tím stojí Volvo vlastněné čínskou automobilkou Geely, která má k dispozici jak odpovídající techniku, tak i nemalé peníze. Produkt švédsko-čínské značky by tak měl excelovat, hlavně ve srovnání s tolik kritizovanou Teslou. Jenže dle onoho Němce stačil měsíc k tomu, aby Polestar téměř poslal z útesu.
Své výtky shrnul do 11 bodů, kdy tím prvním je pouze občasné fungování bezklíčového startování. Věřit nelze ani semi-autonomnímu řízení, zatímco tlačítko spouštějící varovná světla je umístěno tak blízko u voliče automatu, že jej můžete nechtěně zmáčknout. Motor pak zbytečně pálí pneumatiky, i když akcelerace je zklamáním. V kabině kromě schránky před spolujezdcem nenajdete žádné úložné prostory, chybí pak i dešťový senzor a tudíž nelze počítat s automatickými stěrači.
Problémem je rovněž maximálka 165 km/h, omezený výkon při dobíjení, který se reálně pohybuje mezi 60 a 100 kW, či víčko dobíjecí zdířky, které je třeba manuálně zaklapnout. A opomenout nesmíme ani propojení mobilu s vozem. Což vše mohou být z vašeho úhlu pohledu drobnosti, ale pokud utratíte 1,33 milionu korun za nové auto, již zkrátka chcete, aby opravdu pocházelo z 21. století. Polestar má ale k oné osmdesátkové Škodě 120 možná blíž než Tesla.
Co je ovšem zásadní problém, to je spotřeba. Se švédským sedanem se nelze dostat pod 25 kWh/100 km, povětšinu času je spíše třeba počítat s více než 30 kWh/100 km. Polestar 2 nicméně disponuje bateriemi o kapacitě 78 kWh, což znamená, že na jeden zátah zvládnete maximálně 300 km, a to ještě se značným sebezapřením a při dobré konstelaci hvězd. Na verzi s pouhými 230 koňmi je to vážně slabota, která jednou bude stačit jen na cestu pro rohlíky.
O elektromobilech se přitom říká, že jsou pokrokem. Pokud ale jejich majitelé zažívají totéž, co někdejší vlastníci Škody 120, lze o takovém tvrzení vážně pochybovat. Vážně tak není překvapivé, proč se tímto směrem nehrnou masy. Oněch 1,33 milionu korun má totiž k dispozici na auto jen málokdo. A pokud ano, pak již za takovou sumu očekává odpovídající hodnotu. Polestar 2 mu ale může nabídnout jen pohledný zevnějšek, u toho jeho klady zjevně končí.
Švédský sedan dle jednoho z německých uživatelů nesnese ani srovnání s Teslou Model 3. Když si přitom uvědomíme, jak moc jsou produkty americké automobilky kritizovány kvůli kvalitě, není to pro dceřinou značku Volva zrovna dobrá vizitka. Foto: Polestar
Don’t buy a polestar. Just don’t. I really dig the look. But this car comes not even close to a Tesla.
— mr.superfly (@superfly_mr) December 27, 2023
Where to start. I am driving it now for 1 month. This is not a full report, just the points that i found most annoying compared to a Tesla.
1. Don’t do the mistake and rely… pic.twitter.com/E6JojjpIYK
Zdroj: mr.superfly@X
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva