Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Rolls-Roycu říká, že ojeté Hyundai za 340 tisíc je luxusnější než jeho Phantom
31.12.2018 | Mirek Mazal
Tvrdit něco takového majitel Hyundai, pousmějeme se nad tím jako nad ztrátou soudnosti. Ale když to říká člověk, který už nějaký čas jezdí vrcholnou britskou limuzínou?
Automobilový dobrodruh Tyler Hoover je nám znám hlavně díky opakovaným nákupům nejlevnějších ojetých aut svého druhu. V minulosti si takto pořídil Porsche 911, Mercedes W123 nebo Mercedes S600. To je jen malý výčet z dlouhé řady vozů, které si „Hoovie” nejdříve pořídil a teprve pak řešil jejich stav a náklady na uvedení do provozuschopného stavu.
Ve stejném stylu si tentokrát pořídil Popelku luxusní třídy aut, Hyundai Equus z roku 2013, které je spřízněné s u nás toho času prodávaným modele, Genesis. Špičkově vybavené auto bylo prodáváno tak levně, že Tyler zkrátka nemohl odolat. Korejskou limuzínu si tak pořídil jako náhradu za Teslu Model S a vstoupil do alternativního vesmíru, ve kterém si člověk může koupit nedoceněné přepychové vozidlo s neuvěřitelně rozsáhlou výbavou. To vše v praktickém balení a s výbornými výsledky ze studií spolehlivosti.
Tylera luxusní Korejec okouzlil a aby ukázal, jak dobře na tom tento vůz je, postavil ho vedle auta, které vlastní už po delší čas - britského krále opulence jménem Rolls-Royce Phantom. Equus doplněným balíčkem Ultimate si na pohled mnozí pletou s Maybachem, což samo o sobě naznačuje vysokou úroveň, ale tohle auto je opravdu chameleon, říká Tyler. Exteriér připomíná Lexus, Mercedes, Acuru, ale většina lidí netuší, na co koukají. Před pěti léty se v USA prodalo jen 3 500 vozů, proto je vetřelec z Asie mnohem vzácnější než jakákoli konfekce ze starého kontinentu. A u nás je sedan Hyundai Genesis ještě větší vzácností.
Důvodem malých prodejů vozu v USA byla jistě cena - dát 70 000 dolarů (1,6 milionu Kč) za neznámé Hyundai mnozí považovali za špatný vtip. Podobně se projevila nálada společnosti na kupních cenách ojetin, protože srovnávaný Equus 2013 s nájezdem 128 tisíc kilometrů vyšel na 15 tisíc dolarů (339 tisíc Kč). Pohled do americké inzerce ukazuje dalších šest kusů pod hranici 450 tisíc Kč, v Česku nejlevnější nabídka začíná na 322 tisících.
Auto je to tedy vzhledem ke své třídě a stáří opravdu levné, ale je to s tím Rolls-Roycem? Tyler vážně v mnoha věcech upřednostňuje Hyundai, nedělá si legraci. Samozřejmě ani sebelepší Hyundai nedokáže poskytnout majestátní dojem a exkluzivní vnitřní materiály, ale z čistě racionálního hlediska musí být Equus několikrát pochválen. Papírové srovnání motoru 5,0 V8 320 kW (435 koní) v lehčím provedení proti těžšímu 6,75 V12 s výkonem 337 kW (459 koní) jasně vyhrává lehkost nad těžkopádností. Jistě, ani jeden z rivalů nepatří na závodiště, ale rozdíl je znát i na silnici.
Na arbitra tohoto klání zapůsobil i jízdní projev Hyundai. Prý nemá o nic horší tlumení nerovností než Phantom. Chování lacinějšího podvozku je na srovnatelné úrovni, vzduchové odpružení zvládá svoji funkci stejně jako mnohem dražší britský aristokrat. Černý kůň luxusního segmentu působí moderněji, navíc nabídne vymoženosti jako vyhřívané a chlazené sedačky s masážní funkcí. Rolls-Royce ani chlazení, ani masáž nenabízí. Uznávaný Phantom nemá přední či zadní kameru, ale skrývá ještě několik trumfů, jako mizící sošku Spirit of Ecstasy nebo rotující displej iDrive. Na to reaguje Equus ze zálohy několika překvapeními.
Disponuje například plně nastavitelným zadním sedadlem s možností elektricky odsunout sedačku předního spolujezdce plně vpřed. Host vzadu si může navolit pomocí dálkového ovladače řadu nastavení příjemné masáže. Prostřední sedadlo je odstraněno ve prospěch obří elektronické konzoly, která skrývá chladničku, stejně jako ovládání stereofonního a informačního systému. Podobně jako Maybach, Equus úspěšně simuluje zážitek z business class ve světě letadel, ale korejský model stojí i vedle použitého Němce drobné.
Pochopitelně, lidé v těchto třídách aut hodně lpí na image, která v případě Hyundai nemůže zdaleka vyrovnat nejen Rolls-Royce, ale ani nic z německé prémiové trojky. Pokud se ale někdo dokáže povznést nad tento faktor a záleží mu spíše na faktických přednostech, může s ojetým luxusním Hyundai udělat zajímavější obchod, než by ho kdy napadl. Však kdo by kdy řekl, že takové auto prodávané za cenu lépe vybavené Fabie dokáže v některých podstatných aspektech nejen vyrovnat, ale i překonat morálně jen o málo starší Rolls-Royce Phantom předposlední generace.
Vrcholné Hyundai v očích Tylera Hoovera v řadě ohledů překvapivě poráží vládce luxusního segmentu od Rolls-Roycu. A je to přitom právě Rolls, který majitel obou aut říkal pane už dlouho před pořízením Equusu
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 8 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva