Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel nové Tesly poukázal na zásadní konstrukční problém, reakce fanoušků je fascinující
3.9.2020 | Petr Prokopec
Kdyby šlo o izolovaný případ, dalo by se to ještě chápat, důvodem mohlo být cokoli. Ježe není, zdokumentována jich byla už řada a i tak je ignorován.
O kvalitě a kontrole kvality Tesla ráda mluví, evidentně ji to ale vytěžuje natolik, že na samotné skutky již nezbývá čas. A jelikož se navíc automobilka z Fremontu aktuálně snaží více než co jiného honit především kvantitu, dostávají se k lidem vozy, které trpí nevídanými nedostatky. Všímají si toho i samotní fanoušci, pročež se někteří k Tesle obrací zády, stále je tu však jakési tvrdé jádro, které by nejspíše Elona Muska a jím řízenou firmu blahořečilo i ve chvíli, i když by je či jejich blízké ohrožovala na životě.
Abychom nemluvili jen v náznacích, rovnou přejdeme k podstatě věci. Již v únoru letošního roku se objevily informace o problémech některých Modelů 3. Nešlo přitom o špatný lak, špatné slícování či třeba padající nárazníky, to jsou v kontextu s tím malichernosti. Problém se týkal chybějících matek na předním zavěšení. Zaměstnanci Tesly je totiž zjevně ve spěchu zapomněli namontovat, či je utáhli příliš slabě, pročež došlo k jejich uvolnění.
Je přitom třeba dodat, že daný problém se týkal kulového kloubu, díky kterému docházelo k vychýlení předního kola. Herec Mena Massoud, který ztvárnil kupříkladu Aladina ve stejnojmenném snímku, ovšem dodal, že jeho pravé přední kolo dokonce ulétlo. Stalo se tak pouhý den po koupi vozu, který kvůli tomu skončil ve stromě. Massoud tak již podal na Teslu žalobu, neboť i dle oficiální verze úřadů nebyl incident jeho vinou. Místo toho měl za vším stát právě vůz.
Jelikož k této nehodě došlo již v září 2018, člověk by čekal, že se Tesla poučí a zjedná nápravu, zvláště v souvislosti s oněmi řečmi o kvalitě. Únorové zprávy ale dokládají opak. A co více, aktuálně uživatel diskuzního fóra Tesla Motors Club s přezdívkou RoyalDoveMY uvedl, že totéž jej potkalo také u Modelu Y. Další z uživatelů Nukef16 pak má stejný problém, se kterým dokonce byl i v servisu. A přestože mluvil o praskání pod vozem, technici Model Y ani nedali na zvedák.
Řada lidí tak již vyzvala majitele, aby podali stížnost k organizaci NHTSA, která má tu moc nařídit svolávací akci. Špatně utažená či dokonce chybějící matice totiž skutečně může být rozdílem mezi životem a smrtí, víceméně jen záleží na tom, za jaké příležitosti a v jaké rychlosti se kolo uvolní. To navíc může ohrozit či poranit kolemjdoucí. Americké úřady by se tedy celou věcí měly začít zabývat co nejrychleji.
Překvapivá ovšem je reakce fanoušků Tesly. Většina z nich totiž celou záležitost bagatelizuje s tím, že totéž se děje i ostatním automobilkám. Další pak dokonce odsuzují majitele inkriminovaných vozů s tím, že by se měli stydět, neboť jim nejde o nic jiného než o poškození reputace značky. Fascinující. Že by „účelovka“ a „kampaň“? Pardon, s tím u nás máme zkušenosti v trochu jiných souvislostech.
Tesla se evidentně spokojila s tím, že o kvalitě bude jen mluvit. A tak lidé musí dále očekávat s problémy, které ohrožují i jejich život. Foto: RoyalDoveMY@TMC
Zdroj: TMC
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 5 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejnovější články
- VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
před 2 hodinami - Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em-pětka předchozí generace
před 4 hodinami - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 5 hodinami - Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva