Majitel natočil, jak vrcholné Tesle totálně selhaly brzdy při ostré jízdě, vzdalo to i ABS

Tohle auto se chlubí tím, že je nejrychlejším silničním elektromobilem na nejnáročnějším okruhu světa, a tak není nemístné očekávat, že zvládne jízdu i na jiném. Ale nezvládá, ani trochu, tentokrát to majitel natočil na video.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitel natočil, jak vrcholné Tesle totálně selhaly brzdy při ostré jízdě, vzdalo to i ABS

23.11.2021 | Petr Prokopec

Majitel natočil, jak vrcholné Tesle totálně selhaly brzdy při ostré jízdě, vzdalo to i ABS

/

Foto: Tesla

Tohle auto se chlubí tím, že je nejrychlejším silničním elektromobilem na nejnáročnějším okruhu světa, a tak není nemístné očekávat, že zvládne jízdu i na jiném. Ale nezvládá, ani trochu, tentokrát to majitel natočil na video.

Tesla Model S Plaid byla představena již na počátku letošního roku, přesto nadále přitahuje nemalou pozornost. Stojí za tím hlavně její výkon a oslnivá jízdní dynamika, neboť elektrický sedan zvládne díky 1 034 koním a 1 420 Nm točivého momentu zrychlit z klidu na stovku za přibližně dvě sekundy. Čtvrtmíli pak pokoří za 9,3 sekundy, zatímco maximem je dle Tesly 320 km/h. Kromě toho tu pak máme teoretický dojezd výrazně převyšující 500 kilometrů a možnost dobíjet baterie při výkonu až 250 kW.

Jak nicméně v komiksech pravidelně zmiňuje Spider-manův strýček Ben, s velkou silou přichází velká zodpovědnost. Tu ovšem abychom u Tesly pohledali. Jak se totiž ukázalo už před pár týdny, na okruhu má vůz problémy s brzdami. Nově se pak zdá, že nejenom s nimi, neboť na závodní trati selhal další exemplář, a to dokonce dvakrát.

Fanoušci značky nejspíše v tuto chvíli namítnou, že jízda na okruhu nebyla nikdy součástí vývoje. Jenže zrovna u této varianty to není pravda, Tesla naopak s jízdou i po neveřejných komunikacích počítala. Z toho důvodu ostatně s vozem opakovaně zamířila na Nürburgring, aby se nakonec pochlubila rekordem právě z tohoto místa, které platí za vůbec nejnáročnější okruh světa. Buď tam ale nebyla s úplně sériovým vozem, nebo pilot auto hodně šetřil

V rukou zákazníků totiž Model S Plaid na závodních tratích zřetelně selhává. Ověřit si to mohl i Sasha Anis, který je zkušeným závodním jezdcem a který má i s vozy kalifornské automobilky nemalé zkušenosti. I přesto ale vylétl z dráhy, a to nikoliv jednou, ale dvakrát.

Jak poté následně uvedl při pohledu na telemetrii vozu, Tesle se ve chvílích, kdy má zatáčet ve vysoké rychlosti na ne zrovna jemném povrchu, mohou zablokovat zadní kola. Rozdíl mezi jejich otáčením a skutečným tempem pak může činit až 80 km/h. Kromě toho ABS na jednom předním kole vůbec nezasáhlo, patrně se systém přehřál. Na rychlou jízdu jinak než v přímce vůz zjevně není připravený, nakonec se podívejte sami na video níže. Momenty selhání brzd jsou docela děsivé.


Majitel natočil, jak vrcholné Tesle totálně selhaly brzdy při ostré jízdě, vzdalo to i ABS - 1 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 03Majitel natočil, jak vrcholné Tesle totálně selhaly brzdy při ostré jízdě, vzdalo to i ABS - 2 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 04Majitel natočil, jak vrcholné Tesle totálně selhaly brzdy při ostré jízdě, vzdalo to i ABS - 3 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 05Majitel natočil, jak vrcholné Tesle totálně selhaly brzdy při ostré jízdě, vzdalo to i ABS - 4 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 07Majitel natočil, jak vrcholné Tesle totálně selhaly brzdy při ostré jízdě, vzdalo to i ABS - 5 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 10Majitel natočil, jak vrcholné Tesle totálně selhaly brzdy při ostré jízdě, vzdalo to i ABS - 6 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 16
Tesla Model S Plaid byla vyvíjena i s ohledem na okruhové využití, právě to ale vůbec nezvládá. Musíme se tak ptát, jak moc exemplář, který zvládl celý Ring za 7 minut a 35,579 sekundy, odpovídal sériovému provedení. Foto: Tesla

Zdroj: Speed Academy@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.