Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo?
22.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Cena, to je největší problém této legrace. Výměna původního šestiválce za motor 6,2 V8 byla podstatně dražší a náročnější, než majitel předpokládal.
Sledujete-li náš web pravidelně, určitě si pamatujete nejlevnější a nejojetější Porsche 911 Tylera Hoovera. Koupil ho na podzim loňského roku, nějakou dobu s ním jezdil, dokud na okruhu nezničil motor. Následně se rozhodl pro jeho výměnu za osmiválec LS z Chevroletu Corvette, protože to mělo být zhruba stejně drahé jako generálka šestiválce.
Přestavba trvala opravdu dlouho a až koncem července, po zhruba třech měsících, se motor poprvé rozběhl. Koncem srpna jsme psali o tom, co všechno si přestavba vyžádala a i když tehdy vůz ještě nebyl hotový, majitel už svého rozhodnutí litoval. Velkým plusem byl zvuk auta, 6,2 V8 bez tlumičů a katalyzátorů zněla jako bublavý pozdrav Thorův, vůz byl také rychlejší. Celá přestavba, ač teprve na začátku cílové rovinky, ale byla už tehdy příliš komplikovaná.
Dnes je auto hotové. Protože si úřady v Kansasu nepotrpí na emise, výfukový systém nedostal katalyzátory. Tlumiče jsou původní, sériové z 911 996, a výsledný zvuk je docela nuda. Ne že by to byl litrový tříválec, ale oproti tomu, jak tohle auto znělo bez tlumení, je současný, finální zvuk jen velmi slabý vánek. Trochu škoda, ale to jen tak na okraj.
To nejpodstatnější, co nyní k celé přestavbě můžeme dodat, není zvuk auta, nýbrž celkové náklady na tuto legraci. Její náročnost a tedy i nákladnost byla úplně jinde, než Hoover původně předpokládal - ze zhruba 10 tisíc dolarů, které měla přestavba stát, je nakonec přesně 17 043 dolarů, tedy 373 088 korun aktuálním kurzem. To je o hodně více, než kolik činila původní cena celého auta - to Hoover s velkým optimismem koupil za v přepočtu 230 tisíc Kč.
Jen motor, konkrétně GM 6,2 LS2 V8 z bourané Corvette ročníku 2006, stál 4 750 dolarů (104 tisíc korun) včetně dopravy do dílny „automobilového čaroděje”, kde se na Apollo 911 pracovalo. Sada pro přestavbu od firmy Renegade Engineering s klimatizací a elektrickým posilovačem řízení z Priusu přišla na 7 322 dolarů (160 tisíc korun). To je spousta peněz v každém případě, ale je to enormní suma tím spíš, že k sadě nebyly žádné instrukce a že byla natolik nekompletní, že díly, které se musely dokoupit navíc, celkem spolkly dalších 3 867 dolarů (84 700 korun).
85 hodin práce mechanika stálo 3 864 dolarů (84 600 korun), z čehož ale „čaroděj” slevil 1 260 dolarů (27 600 korun) za práci, se kterou mu Hoover pomáhal. 1 500 dolarů (32 800 korun) vynesl prodej zadřeného plochého šestiválce. Výsledek je zmíněných 373 tisíc korun - s původní cenou vozu stál Hoovera tento kousek přes 600 tisíc. To na 911 996 už vůbec není málo.
Generálka původního motoru by byla levnější a zabrala by méně než čtyři měsíce času. I koupě druhého auta s funkčním motorem by přišla levněji... Navíc, všechno není dokonalé. Sériové budíky fungují, až na otáčkoměr, který byl nahrazen snad nejvíc humpoláckým způsobem, který jsme v poslední době viděli. A kompresor klimatizace musíte zapínat manuálně, chcete-li chladný vzduch, tlačítkem v kabině.
Lítosti není divu, Hoover přesto není nešťastný, i když by tutéž eskapádu znovu nepodstoupil. A to je nakonec nejdůležitější - aby se majiteli jeho auto líbilo, ať má v útrobách motor jakýkoliv a ať má svět na něj názor, jaký chce...
Výsledek přestavby není dokonalý a kontroverzní je zcela nesporně. Majiteli se líbí, celá operace ovšem vyšla neúměrně draho
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024 - Mercedes upadá k průměrnosti stejně jako Boeing, říkají trefně v USA, byl zlomem vstup Číňanů?
29.11.2024 - Designér předem ukázal vizáž konečně zase spalovacího Dodge Charger. S pár úpravami jako muscle car aspoň vypadá
29.11.2024 - Za cenu Škody Octavia můžete mít jeden z nejlepších luxusních rychlíků historie jako zánovní vůz, jen je ošklivý jako noc
29.11.2024
Živá témata na fóru
- Zkoušení samohřivých aut jako alternativa klasickým vozidlům. 12.28. 05:14 - JasonVessy
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus