Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
MaFia: další Mazda MX-5 vznikne společně s novým roadsterem Fiatu
23.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nepravděpodobné spojení se stalo realitou. Automobilky Mazda a Fiat dnes oznámily, že společně vyvinou platformu pro nový sportovní roadster.
Krom evropských norem a zelených nálad vládne světu aut posledních let také snaha o maximální snižování nákladů. Tedy, podobná strategie je podnikání v jakémkoli oboru vlastní odnepaměti, až snaha posouvat ji dále a dále ale začala způsobovat, že se stala zcela nepřehlédnutelnou i pro nás, koncové zákazníky. Někdy je to znát na samotném autě, které je v tom či onom směru ošizené, jindy jsou projevem stejné snahy mocně medializovaná, svérázná spojení jinak dosti nesourodých firem.
Kdo by před pár lety řekl, že Mercedes použije motory od Renaultu nebo že Hyundai bude usilovat o partnerství s BMW. A to jsou jen křiklavé příklady posledních týdnů, něco podobného zažíváme již léta snad u všech významnějších světových automobilek, hodit kamenem může s vírou ve vlastní „nevinnu” v tomto směru málokdo.
Dnešní zpráva o spojení Fiatu a Mazdy, znovu hodně nesourodých firem z úplně jiných prostředí, tak zní poněkud překvapivě, ale s ohledem na výše zmíněné není ničím zlomovým. Prostě se jen našli další dva nepravděpodobní partneři s jedinou motivací - ušetřit peníze.
A ono to v tomto případě dává smysl o to více, že předmětem spolupráce nebude kompakt typu Mazda 3 nebo mini jako Fiat Panda, ale úzkoprofilový sporťák, do něhož chce s ohledem na očekávaný omezený odbyt investovat každý co nejméně. Ano, nová generace slavné MX-5 vznikne v područí Fiatu, který stejný základ využije pro svůj model stejného ražení, jenž by měl nést znak Alfy Romeo a jméno Spider.
Obě firmy (a zejména pak Mazda) ujišťují, že to nebude znamenat žádnou dramatickou změnu a také nová MX-5 přijde s lehkou konstrukcí, pohonem zadních kol a efektivními motory, jak ostatně již nějaký čas slibuje. Výsledkem přitom nemají být dvě prakticky stejná auta jako dvojička Subaru BRZ a Toyota GT86, ale naopak dva svébytné modely sázející na vlastní design, motory a převodovky, které bude spojovat pouze základní konstrukce. Přesto se počítá s tím, že výroba obou bude probíhat v továrně Mazdy v japonské Hirošimě.
Šéf Fiatu Marchionne k celé věci mj. řekl, že daný krok jasně demonstruje snahu Alfy Romeo stát se znovu globální značkou a že je pochopitelně rád za spojení s firmou, která dlouhodobě představuje lídra na poli konstrukce kompaktních roadsterů s pohonem zadních kol. Fiat chce tento základ použít ke stvoření vzrušujícího a stylového vozu, jenž bude vyvinut v souladu s tradicemi Alfy Romeo.
Šéf Mazdy Takashi Yamanouchi pak pochopitelně též nešetřil chválou na adresu Alfy Romeo, která v minulosti též proslula stvořením několika věhlasných malých roadsterů a věří, že tyto zkušenosti Mazda otiskne i do nové MX-5.
K definitivnímu stvrzení dnes avizované dohody by mělo dojít v druhé polovině letošního roku, do prodeje se pak nová MX-5 má dostat na přelomu let 2013 a 2014, podobně laděná Alfa o rok později.
Současná Mazda MX-5 je stále špičkou mezi kompaktními roadstery, její nové generaci má trochu své DNA přidat i Fiat resp. Alfa Romeo
O čem Alfa uvažuje v této třídě je zatím otázkou, novinka by ale mohla být vizuálně blízká třeba konceptu Alfa Romeo 2uettottanta od Pininfariny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025 - Budoucnost je elektrická. Akorát teď všechny prodeje elektrických VW v USA překonává Golf GTI
4.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus