Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda

Tradiční výrobce sportovních vozů vsadí v následujících třech letech na nové varianty stávajících modelů. Poté možná přijde i spolupráce s Hondou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda

22.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tradiční výrobce sportovních vozů vsadí v následujících třech letech na nové varianty stávajících modelů. Poté možná přijde i spolupráce s Hondou.

Pro britskou automobilku Lotus nejsou poslední roky zrovna procházka růžovým sadem. Vlastně, abychom v tomto směru byli přesní, pak můžeme říci, že od zapletení se Colina Chapmana s Johnem DeLoreanem chybí Lotusu jak pevná ruka s jasným cílem, tak i pořádný kapitál. To nezměnila celá řada bývalých vlastníků včetně malajsijské značky Proton, přitom se ještě nedávno zdálo, že stejný názor zastává i aktuální majitel, společnost DRB-Hicom. Ta však aktuálně změnila názor a schválila tříletý program, který by Lotusu měl pomoci v návratu na výsluní.

Půjde však o vskutku náročnou práci, která aktuálně nebude mít prakticky nic společného s vývojem zcela nových modelů. Místo toho se vedení Lotusu hodlá zaměřit na nové varianty stávajícího portfolia, z nichž první vlaštovku je Exige S Roadster. Ten sice podle technického ředitele DRB Tana Sri Mohd Khamil Jamila nebude prodáván v enormních počtech, i pár kusů ale Lotusu pomůže. Do konce letošního května totiž značka vyexpedovala jen 70 vozů a za loňský rok to bylo pouhých 80 kusů.

Nyní by však výroba měla „přeřadit na dvojku“. Montovat se tak má něco okolo čtyřiceti exemplářů měsíčně, z nichž 85 procent skončí mimo Británii. Sdružení DRB-Hicom proto usoudilo, že Lotus je hodný záchrany a hodlá do něj napumpovat mnohem více než dosavadních 100 milionů liber (cca 3 miliardy korun). Pomocnou ruku mu přitom podá i britská vláda, která by na nová místa v továrně i ve vývoji měla dát 10 mil. GBP (300 milionů Kč).

„Hodláme přijít s variantami založenými na existujících produktech - s modely, jež dostanou vylepšenou technologii, vylepšené jízdní výkony, vylepšenou kvalitu a taktéž i lepší cenovou politiku,“ říká k posunu Jamil. Zároveň ovšem dodává, že plán pěti novinek, jež vznikl pod vedením bývalého šéfa Dany Bahara, je oficiálně pod drnem. A to zřejmě i včetně nové generace Espritu, která byla před převzetím takřka hotova (a k jejímuž představení by tak DRB stačila jen malá investice).

Během tří let tedy uvidíme, nakolik jsou základy Lotusu pevné. Ze zákulisí se přitom začínají šířit spekulace, že mateřský Proton (DRB-Hicom neodkoupila jen Lotus, ale rovnou celou společnost) prý již jedná o spolupráci s Hondou, což by naznačovalo možný přechod od pohonných jednotek Toyoty. Jamil ale zvěsti nekomentoval, vyčkat tak budeme muset i v tomto ohledu.


Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 1 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 01Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 2 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 02Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 3 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 03Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 4 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 04Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 5 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 05Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 6 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 06Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 7 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 07Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 8 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 08Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 9 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 09Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 10 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 10Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 11 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 11Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 12 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 12Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 13 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 13Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 14 - Lotus Exige S Roadster Geneva 2012 14
Budoucnost Lotusu má aktuálně spočívat v ekluzivních modelech jako je třeba Exige S Roadster

Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 15 - Lotus Esprit Concept 2010 01Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 16 - Lotus Esprit Concept 2010 02Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 17 - Lotus Esprit Concept 2010 03Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 18 - Lotus Esprit Concept 2010 04Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 19 - Lotus Esprit Concept 2010 05Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 20 - Lotus Esprit Concept 2010 06Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 21 - Lotus Esprit Concept 2010 07Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 22 - Lotus Esprit Concept 2010 08Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 23 - Lotus Esprit Concept 2010 09Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 24 - Lotus Esprit Concept 2010 10Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 25 - Lotus Esprit Concept 2010 11Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 26 - Lotus Esprit Concept 2010 12Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 27 - Lotus Esprit Concept 2010 13Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 28 - Lotus Esprit Concept 2010 14Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 29 - Lotus Esprit Concept 2010 15Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 30 - Lotus Esprit Concept 2010 16Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 31 - Lotus Esprit Concept 2010 17Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 32 - Lotus Esprit Concept 2010 18Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 33 - Lotus Esprit Concept 2010 19Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 34 - Lotus Esprit Concept 2010 20Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 35 - Lotus Esprit Concept 2010 21Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 36 - Lotus Esprit Concept 2010 22Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 37 - Lotus Esprit Concept 2010 23Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 38 - Lotus Esprit Concept 2010 24Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 39 - Lotus Esprit Concept 2010 25Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 40 - Lotus Esprit Concept 2010 26Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 41 - Lotus Esprit Concept 2010 27Lotus prý stojí za záchranu, kromě vlastníka do něj finance vloží i vláda - 42 - Lotus Esprit Concept 2010 28
Nový Lotus Esprit zřejmě již nevznikne, přestože k jeho dokončení prý chybí již jen krůček

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.