Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lotus chce propustit čtvrtinu zaměstnanců, plánuje restrukturalizaci
19.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské automobilce se zjevně nedaří a změny se zdají být nevyhnutelné. Ještě jí však čeká jednání s odbory a zřejmě také s britskou vládou.
Zdá se, že věci v Lotusu nejsou tak růžové, jak se nám vedení automobilky snažilo v posledních měsících naznačit. Britská značka totiž včera vydala tiskové prohlášení, ve kterém zmiňuje, že zvažuje restrukturalizaci, v jejímž rámci by 325 lidí přišlo o práci. To samozřejmě na první pohled není tak enormní číslo. Je však třeba si uvědomit, že Lotus celosvětově zaměstnává 1 215 lidí (z toho 1 032 v britském Norfolku), díky čemuž plánované škrty představují redukci pracovních sil o více než čtvrtinu (konkrétně o 26,7 %).
V tiskovém prohlášení přitom Lotus tento krok ospravedlňuje tím, že „firma chce mít tu správnou organizační strukturu, se kterou se jí povede dosáhnout obchodních cílů“. Ty přitom pro letošek počítaly s prodejem 2 000 exemplářů, což je očividně kvóta, které se nepovede dosáhnout. Značka tak zjevně bude muset seškrtat náklady, nikoliv aby zůstala konkurenceschopná, ale aby vůbec zůstala naživu.
Je přitom otázkou, jak se k danému kroku postaví britská vláda. Ta totiž loni v létě do automobilky napumpovala 10 milionů liber (cca 330 mil. Kč), které měly jít na vývoj nových modelů a tvorbu nových míst v továrně ve zmiňovaném Norfolku. Pokud tedy Lotus propustí více než čtvrtinu stávající stafáže, může riskovat i více než pohled na smutné obličeje jejího personálu. Možná i proto firma naznačuje, že ještě proběhnou další jednání.
Nově jmenovaný šéf značky Jean-Marc Gales totiž uvedl, že vedení se ještě hodlá setkat se zástupci zaměstnanců a odborů, aby s nimi projednalo veškeré budoucí kroky, a tak se případně drastickému propouštění zcela vyhnulo, nebo jej alespoň částečně snížilo. Pokud se navíc restrukturalizace povede tak, jak má, pak bychom se do budoucna měli dočkat i opačného kroku, tedy náboru nových zaměstnanců.
„Chápeme problémy, které tento návrh způsobí. A hluboce litujeme následků, které bude mít snaha o transformaci značky pro stávající zaměstnance a jejich rodiny. Snažili jsme se tomuto kroku vyhnout, ale nyní věříme, že je nutný. Zároveň zdůrazňujeme, že propouštění rozhodně není odrazem práce zaměstnanců, neboť ti nedělali nic jiného, než dřeli do úmoru,“ dodal k tématu Gales.
Jsme tedy zvědavi, jak se celá záležitost vyvine a zda nakonec dojde na sedan a SUV, o jejichž vývoji a výrobě se Lotus zmiňoval vcelku nedávno. K bankrotu by ovšem britská automobilka měla mít daleko, neboť přestože její prodeje zjevně nejsou tak vysoké, jak se čekalo, stále jsou vyšší než v dřívějších letech.

Nový šéf značky Jean-Marc Gales se u Lotusu zjevně uvede razantním propouštěním. To mu asi na popularitě mezi zaměstnanci mnoho nepřidá
Na plány spojené s výrobou SUV a sedanu můžeme zjevně v nejbližším období zapomenout
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva