Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lotus čeká letos konečně zisk, po dlouhých 20 letech
15.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka konečně zažehnala hrozbu bankrotu. Její šéf nyní promluvil o budoucnosti, která je spojena s nižší hmotností, SUV a hybridy.
Budoucnost Lotusu je aktuálně spojena hlavně s příchodem nové generace modelu Elise, které bychom se měli dočkat někdy okolo roku 2020. Hovořit přitom můžeme pomalu o zázraku, neboť ještě pár let zpět Lotusu hrozil bankrot a pád do zapomnění. S příchodem nového šéfa Jeana-Marca Galese ale došlo k restrukturalizaci firmy, která nyní poprvé po dvaceti letech míří k zisku.
„Neustále se zlepšujeme, přičemž rok 2013 byl lepší než 2012, 2014 byl lepší než 2013 a 2015 byl lepší než 2014. Nyní přichází velké období 2016-2017, během kterého budeme ziskoví,“ uvedl Gales na adresu fiskálního roku, jenž odstartoval letos v dubnu. Šéf značky přitom počítá s tím, že do konce března 2017 by Lotus mohl prodat zhruba 2 200 až 2 300 nových vozů.
Je ovšem možné, že výsledky budou ještě lepší, neboť aktuální fiskální rok je vůbec prvním, kdy značka bude plně dostupná také v Americe. Odsud přitom Britové přijali již 250 objednávek na model Evora, ten se přitom příští rok v březnu dočká otevřeného provedení. Zájem by tedy měl být ještě vyšší, což má vést k delšímu ziskovému období.
Gales ovšem nepočítá pouze s navyšováním prodejů, ale hodlá setrvat také u kroků, jež zavedl v době restrukturalizace. V platnosti jsou tedy nadále škrty, které zredukovaly počet zaměstnanců z více než 1 200 na stávajících 900. Kromě toho se o 10 procent zkrátila doba potřebná k sestavení nového vozu a nově je cílem redukce cen u subdodavatelů.
Aby toho navíc nebylo málo, chystá Lotus své první produkční SUV. To bude zpočátku zaměřeno na Čínu, kde nejspíše nabídne zákazníkům i hybridní ústrojí. S jeho příchodem pod kapotou sportovních modelů značky ovšem nepočítejme, neboť tím by Britové šli proti své DNA, která favorizuje jednoduchost a zejména nízkou hmotnost.
„Proč mít dvě pohonné jednotky a baterie, když můžu mít jen jeden motor a optimalizovat jej. Baterie přihazují 100 kg a druhé ústrojí 50 kg. Hybridy jsou favorizovány současnými emisními cykly. Pokud se ovšem ty změní, alternativní ústrojí již nebude tak oblíbeno jako nyní,“ dodává k jednomu ze zásadních společenských témat Gales.
Přesto ovšem ani šéf Lotusu nevylučuje příchod jistých změn vynucených stále přísnějšími emisními regulemi. V Evropě značka může počítat s jistými výjimkami kvůli menšímu počtu registrací, nicméně ve Státech bude muset během příštích pěti let srazit každým rokem zhruba 3 procenta celkových emisí.
Tohoto cíle by přitom mohlo být dosaženo hned několika způsoby, kupříkladu absencí kompresoru u 3,5litrového šestiválce. Možné je také prodloužení převodů, tomu se však Gales chce vyhnout, neboť vozy značky by přišly o svou živelnost. Nejspíše tedy bude uplatněna další redukce hmotnosti, jež je s Lotusem spojena již od jeho vzniku.
Firma tak bude pokračovat jak v odkazu jak Colina Chapmana, tak naváže na směr nastolený před 20 lety panem Artiolim. Ideový nástupce jeho výtvor dodnes nesoucí jméno jeho vnučky bude nadále pevnou součástí nabídky.
Lotus pod vedením Jeana-Marca Galese míří konečně k zisku, poprvé po dvaceti letech
Elisa se svým dědečkem Romanem Artiolim a prvním Elise.
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Zkoušení samohřivých aut jako alternativa klasickým vozidlům. 12.28. 05:14 - JasonVessy
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus