Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lotus čeká letos konečně zisk, po dlouhých 20 letech
15.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská značka konečně zažehnala hrozbu bankrotu. Její šéf nyní promluvil o budoucnosti, která je spojena s nižší hmotností, SUV a hybridy.
Budoucnost Lotusu je aktuálně spojena hlavně s příchodem nové generace modelu Elise, které bychom se měli dočkat někdy okolo roku 2020. Hovořit přitom můžeme pomalu o zázraku, neboť ještě pár let zpět Lotusu hrozil bankrot a pád do zapomnění. S příchodem nového šéfa Jeana-Marca Galese ale došlo k restrukturalizaci firmy, která nyní poprvé po dvaceti letech míří k zisku.
„Neustále se zlepšujeme, přičemž rok 2013 byl lepší než 2012, 2014 byl lepší než 2013 a 2015 byl lepší než 2014. Nyní přichází velké období 2016-2017, během kterého budeme ziskoví,“ uvedl Gales na adresu fiskálního roku, jenž odstartoval letos v dubnu. Šéf značky přitom počítá s tím, že do konce března 2017 by Lotus mohl prodat zhruba 2 200 až 2 300 nových vozů.
Je ovšem možné, že výsledky budou ještě lepší, neboť aktuální fiskální rok je vůbec prvním, kdy značka bude plně dostupná také v Americe. Odsud přitom Britové přijali již 250 objednávek na model Evora, ten se přitom příští rok v březnu dočká otevřeného provedení. Zájem by tedy měl být ještě vyšší, což má vést k delšímu ziskovému období.
Gales ovšem nepočítá pouze s navyšováním prodejů, ale hodlá setrvat také u kroků, jež zavedl v době restrukturalizace. V platnosti jsou tedy nadále škrty, které zredukovaly počet zaměstnanců z více než 1 200 na stávajících 900. Kromě toho se o 10 procent zkrátila doba potřebná k sestavení nového vozu a nově je cílem redukce cen u subdodavatelů.
Aby toho navíc nebylo málo, chystá Lotus své první produkční SUV. To bude zpočátku zaměřeno na Čínu, kde nejspíše nabídne zákazníkům i hybridní ústrojí. S jeho příchodem pod kapotou sportovních modelů značky ovšem nepočítejme, neboť tím by Britové šli proti své DNA, která favorizuje jednoduchost a zejména nízkou hmotnost.
„Proč mít dvě pohonné jednotky a baterie, když můžu mít jen jeden motor a optimalizovat jej. Baterie přihazují 100 kg a druhé ústrojí 50 kg. Hybridy jsou favorizovány současnými emisními cykly. Pokud se ovšem ty změní, alternativní ústrojí již nebude tak oblíbeno jako nyní,“ dodává k jednomu ze zásadních společenských témat Gales.
Přesto ovšem ani šéf Lotusu nevylučuje příchod jistých změn vynucených stále přísnějšími emisními regulemi. V Evropě značka může počítat s jistými výjimkami kvůli menšímu počtu registrací, nicméně ve Státech bude muset během příštích pěti let srazit každým rokem zhruba 3 procenta celkových emisí.
Tohoto cíle by přitom mohlo být dosaženo hned několika způsoby, kupříkladu absencí kompresoru u 3,5litrového šestiválce. Možné je také prodloužení převodů, tomu se však Gales chce vyhnout, neboť vozy značky by přišly o svou živelnost. Nejspíše tedy bude uplatněna další redukce hmotnosti, jež je s Lotusem spojena již od jeho vzniku.
Firma tak bude pokračovat jak v odkazu jak Colina Chapmana, tak naváže na směr nastolený před 20 lety panem Artiolim. Ideový nástupce jeho výtvor dodnes nesoucí jméno jeho vnučky bude nadále pevnou součástí nabídky.



Lotus pod vedením Jeana-Marca Galese míří konečně k zisku, poprvé po dvaceti letech
Elisa se svým dědečkem Romanem Artiolim a prvním Elise.
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 21:24 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins