Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lexus zrušil prezentaci modelů RC a RC F pro novináře, nebyl o ni zájem
11.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lexus musel zrušit poslední část představení modelu RC pro nezájem oslovených novinářů. Ilustruje to pokles zájmu Japonců o auta, nebo o Lexus?
Novinářské prezentace nových vozů jsou obvykle lákavými událostmi - motorističtí novináři se projedou s úplně novým autem a svým čtenářům o tom zprostředkují dojmy všeho druhu. Není moc důvodů, proč se nezúčastnit, snad až na jeden - pokud o takové auto čtenáři vašeho magazínu nestojí. Pak jde je o zbytečně investované úsilí.
Japonský Lexus chtěl výše zmíněným způsobem po několik dní, tedy veskrze obvyklým stylem, médiím prezentovat svůj sporťák RC modelového roku 2015, a to jak v ostré verzi RC F o 460 koních, tak i v civilnějších variantách. A vybral si k tomu Yokohamu, dnes v podstatě předměstí Tokia.
Místní motorističtí novináři se na akci pochopitelně dostavili, korespondenti některých médií však neměli zájem. Údajně kvůli nepříliš šťastnému umístění, což do jisté míry dává smyslu - Yokohama je nechvalně známá dopravními zácpami, přitom jen o kousek na jihovýchod jsou kopce a s nimi i krásné silnice. Automobilka tedy část prezentace zrušila a s ohledem na tom, že o tom novináře informovala, ji nemohla zrušit jen pro ty, kteří neměli zájem, ostrouhali i někteří z těch, co účast potvrdili.
Dalo by se pochopit, i když stále s obtížemi, kdyby se novinářům nechtělo na velkoměstskou prezentaci nějakého nového kei caru s půllitrovým motorem, ale konkurent BMW M4 je přeci jen lákavější stroj - tedy alespoň naší optikou. Co je naopak takřka nemožné pochopit, je zrušení akce ze strany Lexusu, navíc tímto způsobem. Přece jen si jako výrobce čehokoli nového, co uvádíte na trh, přejete ze všeho nejméně, aby byl váš produkt jakýmkoli způsobem spojován s nezájmem. Snad kdyby Lexus akci uspořádali byť pro jediného novináře, tratil by méně než touto nepochybně negativní publicitou. Beztak její uspořádání muselo stát obrovské peníze a jeden den navíc už v nákladech nemohl hrát podstatnou roli.
Jinou otázkou ovšem je, co vůbec novináře k nezájmu vede. Možné důvody jsou přinejmenším dva. Vše může korespondovat s tím, že Japonsko se dlouhodobě potýká s nezájmem lidí o automobily, zejména tedy lidí z mladších věkových kategorií. Podle loňského výzkumu japonského listu Nihon Shimbun se podíl dvacetiletých, kteří vůbec uvažují o koupi auta, snížil ze 48 % v roce 2000 na 25 procent v roce 2007. To se pochopitelně odráží i v jejich zájmu o tom si o nějakém autě číst - automobilová periodika si jistě ani tak účast na prezentaci RC neodpustí, ale média, která se o auta zajímají jen okrajově, nemají velkou motivaci se kvůli jakémukoli vozu hrnout kamkoli.
Druhým, přiznejme méně pravděpodobným důvodem je omezený zájem o Lexus podobného ražení. Jak jsme dnes již probírali, auta této značky jsou všechno možné jen ne řidičské stroje a omezená očekávání od RC pramenící ve skepsi jsou pochopitelná. Když se to pak sečte s nezájmem o auta všeho druhu...
Zmíněný trend je na každý pád patrný třeba i ve Spojených státech, avšak výrazně méně. My jen doufáme, že se z Japonska bude dále šířit jen velmi, velmi pomalu, či pokud možno vůbec. My jsme účast na prezentaci RC neodmítli...


























Lexus RC F neláká všechny japonské novináře, automobilka zkrátila prezentaci
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB