Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lexus se obouvá do elektromobilů, vyzdvihuje jejich problémy s dojezdem
11.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Japonský Lexus se v tištěných reklamách pustil do elektromobilů na baterky. Hybridy jsou podle automobilky mnohem lepší pro uživatelský komfort.
Lexus nepatří ke značkám, které by nějak výrazně hořely pro elektromobily. Ostatně, jeho mateřská Toyota vloni otevřeně řekla, že takové automobily existují jen pro státní regulace, nikoliv pro zákazníky. Podle toho se také chová, elektrickou RAV4 čeká s koncem spolupráce s Teslou konec produkce. Po stránce hybridů, ať už normálních či s možností dobíjení ze zásuvky, se však Toyota i Lexus velmi činí - připomeňme například letos představený Lexus NX.
Tomu odpovídá i nová reklamní kampaň v amerických tištěných médiích, kterou Lexus čerstvě spustil. Pouští se do elektromobilů na baterky - zdůrazňuje nutnost dlouhého dobíjení, nevalnou dostupnost nabíjecích míst a krátký dojezd, pro jehož co největší natažení vypnete klimatizaci i rádio. A pak, po dlouhém nabíjení, si to můžete celé zopakovat.
Za podobné reklamy se na jaře letošního roku už musela omluvit. Tehdy do nich však zahrnula i propagaci vodíku jako média k výrobě elektřiny - ve Státech měly být čerpací stanice nabízející vodík ve dvaceti státech, což není pravda ani zdaleka. Tentokrát však má s kritikou elektromobilů v reklamě celkem pravdu, snad až na dobu dobíjení, která je u některých rychlonabíječek kratší než čtyřhodinová. Ta typická je ale ještě delší.
„Tato reklama má za cíl nastínit život s hybridem, který není o mnoho odlišný od života s normálním autem jezdícím na benzín, oproti životu s elektromobilem, který může obsahovat nesnáze nebo alespoň nejistoty,” říká Brian Bolain, mluvčí Lexusu. „Jinými slovy, člověk může díky hybridům jezdit s autem využívajícím nejmodernější technologie, aniž by nějak výrazně měnil své návyky,” dodává. My upřesněme, že elektromobily zas tak moderní nejsou, a to zdaleka.
S podobným přístupem k jízdě na elektřinu se nedávno vytasilo také Audi, i když u něj člověk nikdy neví, jestli pozítří svůj postoj nezmění. Je každopádně nabíledni, že vozy hybridní koncepce jsou pro zákazníky lepší, protože jim mohou doplnit energii na všech čerpacích stanicích na světě a nemusí čekat hodiny na nabíjení a plánovat trasu ne podle toho, kam chtějí jet, ale podle toho, kde jsou kopce a kde mohou svůj vůz nabít.



Nová tištěná reklama Lexusu vyzdvihuje problémy elektromobilů s dojezdem
Lexus sází na hybridy výrazně více, než na elektromobily na baterky (na snímcích model NX 300h)
Zdroj: Autoblog Green
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11