Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Laserové války nekončí. Audi neskouslo porážku, R8 LMX je prý stejně nejrychlejší
11.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ano, čtyři kruhy zvládnou stovku o sekundu rychleji než BMW i8 a rozjedou se až na 320 km/h. Není ale boj o vypálenou zemi naprosto zbytečný?
Pro mnoho motoristů přední světla představují pouze tu část automobilu, která se stará o osvětlení silnice za snížené viditelnosti. Na pár dalších pak mohou zaútočit ještě designem, tím však jejich úloha de facto končí. Pro takové Audi a BMW se však zjevně jedná o stěžejní prvek, na kterém chtějí stavět své prodeje, image i budoucnost. Zvláště pokud se nejedná o klasické LEDky či organické diody, ale o laserové světlomety.
Obě německé automobilky se v posledních několika měsících doslova předhánějí v tiskových prohlášeních a prezentacích. Sotva tedy BMW oznámilo, že hybridní sporťák i8 bude prvním automobilem s laserovými světly na světě, Audi vzápětí přišlo s limitovanou edicí svého supersportu R8 LMX, jejíž příď zdobilo totéž osvětlení.
Jelikož navíc předávka prvních vozů z Ingolstadtu měla začít v létě, zatímco Mnichov sliboval zahájení prodeje až na podzim, mohlo to chvíli vypadat, že Audi nakonec vypálí konkurenci rybník. BMW se však heclo a minulý týden vyexpedovalo prvních 8 exemplářů. Vítězství se tak rázem přesunulo na stranu značky s bílou vrtulí ve znaku.
To si ovšem Audi jen tak nenechalo líbit, pročež nově začalo modelu R8 LMX říkat „nejrychlejší sériový automobil s laserovými světlomety“. To je samozřejmě prohlášení, jež staví na pravdě, neboť vůz zvládá stovku za 3,4 sekundy a rozjede se až na 320 km/h, zatímco BMW i8 disponuje časem 4,4 sekundy a rychlostí 250 km/h.
Na druhou stranu si ovšem říkáme, že v tomto případě měl Ingolstadt sklapnout podpatky, ústa a přiznat porážku. Marketingu ovšem člověk neporučí. O kroku Audi si tedy myslíme své, a přestože dané prohlášení je pravdivé, značka se čtyřmi kruhy ve znaku už v oblasti laserových světel bude vždy až ta druhá. Ať už to považujete za jakkoli nevýznamné...
Audi zjevně neuneslo porážku od BMW. Jeho reakce nám ovšem přijde trapná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch