Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Laserové války: BMW nakonec poráží Audi, už předalo první kusy modelu i8
6.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Laserovými světlomety si nakonec jako první posvítí zákazníci BMW. Osmičlenná skupina navíc může očekávat i větší rozsah paprsku.
Soupeření mezi automobilkami není nic nového, ke srovnávacím testům ostatně sklouzávají i samotná média. Na stránkách Autoforum.cz jste si tak mohli přečíst třeba o souboji Škody Octavia RS se Subaru WRX STI nebo o řežbě koncepcí mezi Peugeotem RCZ a Subaru BRZ. Ani jedné ze zmíněných značek se ovšem v našem dnešním článku nebudeme věnovat, místo toho si posvítíme na Audi a BMW.
Obě německé značky se dostaly do křížku v oblasti laserových světlometů. Jako první jejich příchod ohlásilo BMW, to však mělo takto vybavené hybridní sporťáky i8 předávat až letos na podzim. Audi proto nelenilo a před měsícem představilo limitovanou edici supersportu R8 LMX, která počítala s 99 exempláři a do prodeje měla zamířit již v létě.
Tím by ovšem prvenství připadlo čtyřem kruhům, o čemž v Mnichově nechtěli ani slyšet. V centru BMW Welt tak byla uspořádána speciální ceremonie, během které bylo zákazníkům předáno prvních osm kusů modelu i8. Všechny samozřejmě měly na přídi namontované laserové světlomety, díky čemuž je válka u konce. A Mnichov v ní slaví vítězství.
My přitom jen můžeme dodat, že daná světla nabízejí majitelům hybridního sporťáku paprsek dosahující až do vzdálenosti 600 metrů, čímž BMW rovněž poráží automobilku z Ingolstadtu. Audi totiž již dříve uvedlo, že jeho lasery dosvítí „pouze“ na 500 metrů. V té době však světla zdobila koncept Sport Quattro, u R8 tak může být vše jinak.
Bližší podrobnosti o dosahu světelného paprsku ovšem značka se čtyřmi kruhy ve znaku nezmínila, ručičky vah se tedy definitivně přiklápí na stranu BMW. To přitom dodává, že laserové světlomety rovněž vyžadují o 30 procent méně energie než klasické LEDky. Navíc jsou mnohem kompaktnější a lehčí. Levné však nejsou ani u jedné značky.
BMW předalo prvních osm exemplářů hybridního sporťáku i8. Všechny byly vybaveny laserovými světlomety, válku s Audi tak automobilka vyhrála
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch