Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Land Rover nepolevuje, do roku 2020 chce představit celých 16 novinek
7.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Automobilka Land Rover chce do roku 2020 zdvojnásobit své roční prodeje. Bez značného rozšíření počtu modelových řad to nepůjde.
Na naplnění svých ambiciózních plánů má britská značka patřící pod indický koncern Tata jen něco málo přes sedm let. Vychází přitom z odhadů, podle kterých bude schopen globální trh s novými vozy pojmout v roce 2020 kolem 22 milionu crossoverů a SUV. Analytici automobilky přitom věří, že Land Rover si z tohoto koláče může ukousnout necelá tři procenta, což by představovalo přibližně 600 tisíc jednotek. Potřebuje k tomu však masivně navýšit počet typových řad.
Něco takového se podle kolegů z týdeníku Autocar skutečně chystá - má to být vůbec největší investice do automobilového průmyslu v dějinách Británie. Potvrdil jim to v rozhovoru šéf designu Gerry McGovern. Kupříkladu počet modelů nesoucích označení Range Rover, které jsou dnes tři, se už během několika let rozšíří na šest. A to včetně stroje pracovně pojmenovaného Evoque XL (zařadí se mezi standardní pětidveřový vůz a novou generaci modelu Sport), Evoque Cabrio a třídveřový nejmenší Range Rover s délkou jen čtyři metry.
Výše zmíněná skupinka bude mít za úkol už tradičně oslovit klientelu toužící především po luxusu, řada Land Rover se zase zaměří na volný čas a užitkové vlastnosti. Vstupním vozem bezpochyby zůstane Freelander. Ten svou velikostí bude zhruba odpovídat současnému Evoque a automobilka nabídne jeho pěti i sedmisedadlovou verzi. Na vrcholu stane nové Discovery, které stejně jako nový Range Rover dostane hliníkovou platformu a bude mít za úlohu znepříjemňovat život BMW X5.
Budoucnost dříčů na sebe opět převezme Land Rover Defender vycházející z konceptu DC100. Počítá se s krátkou i prodlouženou variantou s pěti a sedmi sedadly, dále pak pick-up a firma si jistě nenechá uniknout možnost nabízet samostatné šasi pro různé specializované úpravce, jako tomu bylo i dosud.
Dramatická expanze nebude zrovna nejlevnější. Kromě toho, že klade obrovské nároky na vývojové týmy divize JLR - Jaguar Land Rover, tak tato operace spolkne za nejbližších sedm let rovné dvě miliardy liber ročně (cirka 63 miliard korun), plus deset miliard liber (necelých 32 miliard Kč) za novu platformu a to nejsou do toho započteny náklady na zvýšení produkčních kapacit v Británii.
Ne všechny finance však potečou za Lamanšský průliv, už třeba proto, že Evropa není z dnešního pohledu stabilním trhem a už vůbec ne prostorem, který by přál prodejům velkých terénních vozů a crossoverům. Ratan Tata, nejvyšší šéf indického koncernu proto nasměruje své finance také do společného podniku s čínskou automobilkou Chery. V první fázi půjde o 1,8 miliardy liber, které zajistí výstavbu nové továrny s roční kapacitou 180 tisící automobilů, přičemž šedesát procent z nich bude nést nápisy Land Rover a zbytek pro sebe využije Chery.
Při pohledu na současná čísla není čínská akvizice JLR zase tolik překvapivá. V absolutních číslech je 47 975 prodaných aut v Říši středu směšné číslo, jenže pro Land Rover to představuje meziroční nárůst o 85 procent. A asi bychom neměli zapomínat ani na to, že Čína se tím stala pro Land Rover druhým největším trhem na světě, hned po Británii. Díky tomu poroste tamní síť prodejců skoro jako pověstné houby po dešti. Do roku 2020 se jejich počet zvýší z 96 na 143.
Ještě pořád si myslíte, že jsou plány a očekávání Land Roveru nerealistické?
Šéfdesignér Gerry McGovern představil na prezentaci klíčové modely: šest z nich ponese jméno Range Rover, deset Land Rover, přičemž polovina z nich budou různé typy Defenderů
Do roku 2020 bude mít Land Rover až 16 nových modelů, které mají pomoci se zdvojnásobením produkce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 30 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 26 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva